Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... etter å ha lest Joey1313s review ble jeg litt mindre sikker på planen min. Jeg hadde tenkt å vente til 50PZ80 kommer ut, men det ser ut til at det tar utrolig lang tid. Pengene er klare, mediacenteret står å venter, PS3 ligger uåpnet i stua og jeg mangler TV.

Er det noen som har noen viktige visdomsord med tanke på 46" vs. 50"?? Noen som kjøpte det ene eller det andre og har angret i ettertid?

46" er jo ganske stort, men jeg vil ikke sitte i ettertid og angre på at jeg ikke ventet en liten (men utrolig laaang) måned for å få 4" tommer til. Men hvis prisen på 50PZ80 blir liggende over 20 000 til langt utpå sommeren så må jeg bare gå for 46" NÅ.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    :-D Gratulerer med det jeg håper er en kanon-tv! Slutt å se på kartongen og sett i gang og test! Gleder meg til å høre førsteinntrykket... Litt spent på hvordan den er på lysstyrken. Syns PX70 har en tendens til å bli litt grå og blass selv om det ikke er veldig mye lys i rommet.
    "Grå og blass" var mitt intrykk av PZ70 når jeg så den i fjor, nærmere inspeksjon avslørte at dette var grunnet anti-refleksbelegget på denne modellen (jeg vet ikke om PX70 har det samme). Men det kan også være slik om man har en "power save" funksjon på. Da vil ikke skjermen "pushe" nok strøm til å oppnå det hviteste mulig. Jeg nevnte i en tidligere post at jeg var bekymret for hvorvidt PZ85 hadde det samme belegget. Nå har jeg vendt meg til det litt "rødaktige" hvite man får med D65 kalibrering, og jeg bruker derfor bare fargetonen "Warm". Jeg opplever hvitt som hvitt, men med en annen fargetone kan jeg forestille meg at hvit vil oppleves mer sølv eller gråaktig. Det er imidlertid ikke noe jeg gidder kaste bort tiden på å sjekke.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Spennnede... :-D
    Hadde vært innmari morro å høre hvordan sendinger med fotball fungerer på denne tv'en. Det er for meg alfa og omega at fotball ser bra ut uten etterslep og hakking...
    Hei Casle,

Jeg orket desverre ikke å se så veldig mye på fotball, selv om det jo er en god test for TV'er. Jeg "ofret" meg imidlertid et par minutter på canal + HD sport hvor det var en Premier League kamp, og kikket litt på Fredrikstad mot "annet lag" på TV2 Zebra. For å si det dumt kunne jeg nok fint sett begge kampene og kost meg villt dersom jeg hadde satset penger på et av lagene (Og det hadde vunnet da). Men ellers klarer jeg ikke å bry meg så mye. Jeg la ihvertfall ikke merke til noe etterslep eller hakking.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, da har jeg fått kikket litt mer på TV'en og kalibrert den med SpyderTV. Rapporten har jeg uploadet hit: LINK ca. 280KB

Et lite irritasjonsmoment i forbindelse med kalibreringen er at menyene i PZ85 ikke oppgir tallverdier på brightness og color osv. Man må rett og slett telle antall klikk på fjernkontrollen. Hvis man sier helt til venstre er 0, blir midten (som også er default) 32, mens helt til høyre er 63.

Etter kalibreringen kikket jeg på sammenliknings materialet på Spyder DVD'en. Og her må jeg bare innrømme jeg ALDRI før har sett så mye detaljer på venstre side av fjeset til panteren (Blir litt internt for dem som har SpyderTV). Men det bekrefter altså det jeg sa i min post med førsteintrykk, nemlig at "black crush" ikke er et tema for denne TV'en i det hele tatt. Sortnivået er fantastisk og det samme kan sies om kontrasten. Når jeg målte sortnivået til 0,089Cd var det ikke HELT mørkt i stuen (gardinene mine er ikke helt tette). Colorimeteret hadde også problemer med å måle sortnivået nøyaktig når vi kommer ned i så lave verdier på en plasma skjerm, den er jo ikke akkurat helt rolig. Men jeg mener det går langt på vei mot å bekrefte "HDTVTest" sin måling på 0,05Cd, og om Pioneers sortnivå konge ligger på 0,03Cd så skjønner de fleste nå at vi virkelig snakker om sort.

Ellers kan jeg kommentere dette med "phosphor trails" for dere som kanskje ble litt bekymret nå. Jeg tilhører desverre "Eliten" som er så "heldig" å bli plaget av regnbuer på DLP projektorer, og jeg er ganske følsom for fenomenet. Jeg måtte vente helt til BenQ's W9000 projektor før jeg i det hele tatt kunne SE på en DLP projektor, og jeg legger fremdeles merke til regnbuene, men de er ikke SÅ plagsomme lenger. Jeg er altså ikke overrasket over at jeg er en av dem som legger merke til "phosphor trails" også. Men da jeg bet meg merke i fenomenet satt jeg ganske nærme TV'en for å se om jeg kunne legge merke til forskjeller i skarphet med IFC på eller av. Den tidligere nevnte review'en fra "HDTVTest" nevner jo mindre skarphet som en drawback med IFC (på det jeg har sett til nå er ikke nedsatt skarphet med IFC på noe tema å bekymre seg for i normal sitteavstand). Jeg kan uansett prøve å berolige med at i normal sitteavstand ser jeg ikke mye til "phosphor trails" heller til nå, og det jeg ser er ikke direkte plagsomt. Nå har jeg ikke Sin City for å teste dette videre før en kamerat kommer innom med den i kveld. Men det er nå uansett slik at jeg har tenkt å se mye annet enn bare Sin City, og selv om det skulle bli mye "phosphor trails" på denne filmen for meg, er det altså rimelig liten sjanse for at "mange" vil oppleve det samme.

Vel, tenker det er på tide jeg tester litt X360 og PS3 nå, mulig dere ikke ser meg på en stund da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grå og blass" var mitt intrykk av PZ70 når jeg så den i fjor, nærmere inspeksjon avslørte at dette var grunnet anti-refleksbelegget på denne modellen (jeg vet ikke om PX70 har det samme).
    Det er nettopp fraværet av anti-refleksbelegget (+ bedre fargebalanse) som gjorde PX70 bedre enn PZ70.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra og spennende tilbakemelding joey. gleder meg til å høre mer etter at du har fått spillt litt

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er nettopp fraværet av anti-refleksbelegget (+ bedre fargebalanse) som gjorde PX70 bedre enn PZ70.
    I ren bildekvalitet under perfekte forhold har du sikkert rett.

Men anti-refleksbelegget fungerer faktisk ypperlig.

Det er jo ikke alle som har det bekkmørkt når de bruker plasmaen sin?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bravo Joey1313!!! Meget nyttig informasjon du kommer med. Jeg kommer til å kjøpe 46" så snart jeg får tak i den. Satser på at du kommer med litt mere inntrykk etter du er ferdig med spillerunden din

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Hei Casle,

Jeg orket desverre ikke å se så veldig mye på fotball, selv om det jo er en god test for TV'er. Jeg "ofret" meg imidlertid et par minutter på canal + HD sport hvor det var en Premier League kamp, og kikket litt på Fredrikstad mot "annet lag" på TV2 Zebra. For å si det dumt kunne jeg nok fint sett begge kampene og kost meg villt dersom jeg hadde satset penger på et av lagene (Og det hadde vunnet da). Men ellers klarer jeg ikke å bry meg så mye. Jeg la ihvertfall ikke merke til noe etterslep eller hakking.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Vel, tenker det er på tide jeg tester litt X360 og PS3 nå, mulig dere ikke ser meg på en stund da.
    spent å høre hvordan den fungerer på 360'n

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forskjellige Panasonic 42" utgaver / typer av årets model?

Hei
    Jeg skal i nærmeste fremtid endelig bytte ut min Panasonic 29" fra 1995 og ha meg 40-42" plasma skjerm og Panasonic i min budsjett klasse kommer tydeligvis godt fra det her inne.
    Jeg sitter i ca. 3,5 - 4 meter fra TV'n.

Ett bitte lite firma her i Ålesund ( ARData.no) selger i dag en Panasonic TH - 42PX80E til kr. 9.990,-
    ARDATA / Plasma TV

Spørsmålene er:
    1. Kan noen forklare meg hva bokstaven E står for?
    2. Er det flere bokstav varianter ute å går? Og i så tilfelle hvorfor?
    3. Er det flere varianter av selve 42" tommer plasma'n til Panasonic?
    4. 100hz.. er det bedre ?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    Hei
    Jeg skal i nærmeste fremtid endelig bytte ut min Panasonic 29" fra 1995 og ha meg 40-42" plasma skjerm og Panasonic i min budsjett klasse kommer tydeligvis godt fra det her inne.

Ett bitte lite firma her i Ålesund ( ARData.no) selger i dag en Panasonic TH - 42PX80E til kr. 9.990,-
    ARDATA / Plasma TV

Spørsmålene er:

Bokstaven har med import å gjøre... Tv-en er den samme...

Det er sikkert flere bokstaver...

Det finnes flere varianter i flere prisklasser. Den billigste er PX8 og etter det har du PX80 - PZ80 osv osv osv osv.

100hz på plasma fungerer på samme måte som crt. Det skal fjerne flimringen man også ser på plasma skjermer. Jeg har bare sett PX80 i butikken, men det ser ut til og fungere aldeles utmerket der. Jeg vet ikke om det bærer med seg de samme artefaktene som crt. Slep, hakking osv osv osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er picture overscan?

Samsungen har jeg ikke kalibrert på noe avansert vis, mens PX`en er satt opp etter anbefalingene
    i denne anmeldelsen: Panasonic TH42PX80 Best Settings After Calibration

Jeg stilte inn etter anbefalingene, men kunne ikke finne picture overscan innstillingen. Noen som vet hva det er?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macsam
    Samsungen har jeg ikke kalibrert på noe avansert vis, mens PX`en er satt opp etter anbefalingene
    i denne anmeldelsen: Panasonic TH42PX80 Best Settings After Calibration

Jeg stilte inn etter anbefalingene, men kunne ikke finne picture overscan innstillingen. Noen som vet hva det er?
    Du må fjerne autoformat, og sette tven til 16:9!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Da kan du ta det helt med ro. I menyene til alle Panasonic-skjermer kan du skru av gråfargene i kanten av bildet ved 4:3 sendinger, dvs. du fårhelt sort bakgrunn som resten av bildet.
    Hei igjen.
    Har nå kjøpt og satt opp min PX80E kjøpt på elkjøp med 30 dagers retur dersom jeg ikke liker den.
    Må si at etter å stilt litt på diverse ting ble jeg veldig imponert.
    Men vet ikke helt om jeg kan klare grå striper på sidene ved 4:3.
    Kan du vennligest fortelle oss hvordan å endre til sort som nevnt tidligere så kan jeg prøve den også.

Takker på forhånd.:-D

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m-lyng
    Hei igjen.
    Har nå kjøpt og satt opp min PX80E kjøpt på elkjøp med 30 dagers retur dersom jeg ikke liker den.
    Må si at etter å stilt litt på diverse ting ble jeg veldig imponert.
    Men vet ikke helt om jeg kan klare grå striper på sidene ved 4:3.
    Kan du vennligest fortelle oss hvordan å endre til sort som nevnt tidligere så kan jeg prøve den også.

Takker på forhånd.:-D
    Man skal vel ikke stille sidene til sort før det har gått 200 timer eller noe slikt, dette for å unngå innbrenning. Det beste er å fylle hele skjermen den første tiden, innkludert 4:3 sendinger...

Har dere sjekket den med vanlig dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caasmo
    Oj, er jo akkurat en sånn jeg sikler på... Tenkte på vente til LG PG7000 kommer først (juni?), så får vi se hvem som fremstår som best.

Ser forøvrig at netshop venter inn 50pz80 og 50pz800 27/4, med samme pris... (24 laken) Det er vel litt merkelig...?

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    Hei

ARDATA / Plasma TV

Spørsmålene er:

Nå er det faktisk TH-42PX80 som koster 9990,-, TH-42PX80E koster 10.572,-.
    Så ingen umiddelbar forskjell på specs...
    Prisene jeg listet er webbutikkpriser, men PX80 får du til samme pris i butikk. PX80E får et påslag på ca 500,- i butikk kontra web.

Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •