Sponsorer:
Side 22 av 57 FørstFørst ... 12202122232432 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1131
    Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Noe galt her eller?

Datakjeden Webshop / PANASONIC 46" Plasma TV TH-46PZ85E --Full HD, DVB-T--

Dette er sikkert litt off topic, men er denne prisen uten moms eller noe?

EDIT:
    Hrmmmm, den stod til 18.000,- men ble prisen var endret da jeg sjekket litt senere.... :-(

Nykommer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Feilpostering.

Viderekommen Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Var på Elkjøp i Sørlandsparken i Kristiansand i dag.
    Spurte etter Panasonic sine nye plasmaskjermer, sa også typebenevnelser. Og sa også at jeg uansett skulle ha en slik når de kommer.
    Sa jeg skulle ha full-HD og 50tommers skjerm.
    Han hadde aldri hørt om noe slikt!!!!
    Nå finner man jo ikke informasjon om disse modellene på panasonic.no heller. Da kan man nok ikke forvente at forhandlerene skal vite så mye enda. Jeg har forøvrig en sterk mistanke om at de TV'ene som ER på det norske markedet nå, er paralell importert. PZ85 serien skulle vel egentlig ikke komme til Norge før i mai? Og bare så det er sagt har det tidligere i tråden blitt nevnt at PZ85 ikke kommer til Norge i 50" versjon. Da er det PZ800 serien som gjelder. Den blir nok NOE dyrere.
    Hvor skal jeg kjøpe en slik TV?
    Skal ALDRI kjøpe på Elkjøp eller Expert i Kristiansand i allefall.
    Ingen forhandlere gidder engang sjekke når de kommer.
    Hvor er kundeservicen?
    Syns dette høres ganske dårlig ut ja, men det er nå ikke ALLE selgerene som er slik du beskriver dem. Hoved årsak til at jeg ikke handler mye på Elkjøp er at de rett og slett er for dyre, og at varene ikke kommer i butikk før opptil flere måneder etter at man kan finne dem på nett.

Viderekommen dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Deres jobb er å selge og de fleste de selger til er rimelig naive når de kommer inn i butikken. Jeg har overhørt noen helt hysteriske salgstriks på de fleste utsalgssteder.

Elkjøp er hverken bedre eller dårligere enn andre.

Det beste man kan gjøre er å sette seg grundig inn i varen som skal kjøpes før man går i butikken. Ikke trekk for mye når du er der for da kommer du fort hjem med en del unyttig elektronisk tøv.

Hvis sant skal sies så eksisterer det mye hykleri når det kommer til salg av flat tv-er. Hvorfor bør man ha full HD når vi stort sett ser er vanlig SD materiale som tv og dvd? Enkelte selgere påstår at SD signaler blir bedre med en full HD tv.

Hvis folk trekker på billedkvaliteten kommer en rekke argumenter om at dette er mye bedre enn den gamle rør tv-en, men det er annerledes så det tar litt tid før man vil få en tv opplevelse utenom det vanlige. Hva nå det måtte være eller bety...

Saken er at folk har valgt formater som hører fremtiden til. Reklame og ikke minst ”naboen har det” syndromet gjør nordmenn ganske blinde i forhold til tv valgene de gjør.

Sånn sett blir det et skikkelig kjøttmarked der ute...

Så... Tilbake til PX80... Jeg savner flere tilbakemeldinger på hvordan tv-en fungerer med forskjellige signal kilder. Er det ikke dette denne tråden skal dreie seg om?

Nykommer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Lurer på om jeg skal bestille 46PZ, men må vite om den passer til mitt
    Vision flat tv stativ, er det noen som vet avstanden på skrue hullene bak
    for veggfeste. Har prøvd å finne det ut på Panasonic sine hjemmesider
    uten hell.
    Ingen som har 46PZ85

Nykommer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    såpass ny at ingen har fått den enda ser det ut til

Nykommer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Feilpostering

Nykommer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Jeg forventer i alle fall at de PRØVER å sjekke for meg. Jeg sa eksakt hva jeg skulle ha, spurte om de hadde anledning til å sjekke.
    Fyren på Expert trakk hele Panasonic og hele full-HD i tvil.
    Jeg sa bare hvilken TV jeg skulle ha. At jeg skulle ha slik uansett når de kom.
    Han kritiserte heller mitt valg eller kverulerte over hva jeg ville ha!
    Idiot.
    At de ikke kan skaffe er helt ok, men å gidde sjekke forventer jeg. Også at folk faktisk respekterer mitt valg av TV.
    Og jeg vet hva jeg snakker om. Regner meg som ganske oppdatert.
    Blir da provosert over at folk ikke har snøring som på Expert, men LATER som det. Useriøst.

Viderekommen
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Fyren på Expert trakk hele Panasonic og hele full-HD i tvil.
    Jeg sa bare hvilken TV jeg skulle ha. At jeg skulle ha slik uansett når de kom.
    Han kritiserte heller mitt valg eller kverulerte over hva jeg ville ha!
    Idiot.
    Mange av de ansatte på Elkjøp og Expert (kjenner noen av dem) har fått beskjed om å lede kundene bort fra merker og modeller som de tjener LITE på. Det gjelder blant annet Panasonic som bare gir en gevinst på maks 20-30%. Da jeg skulle kjøpe PX70 til en kamerat, måtte jeg nesten "tvinge" selger til å akseptere at det var den jeg skulle ha. Han ville selfølgelig lede meg bort til en dyrere (og gjerne dårligere) modell......

Stå på og ikke la betjeningen overtale deg!

Viderekommen Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Mange av de ansatte på Elkjøp og Expert (kjenner noen av dem) har fått beskjed om å lede kundene bort fra merker og modeller som de tjener LITE på. Det gjelder blant annet Panasonic som bare gir en gevinst på maks 20-30%. Da jeg skulle kjøpe PX70 til en kamerat, måtte jeg nesten "tvinge" selger til å akseptere at det var den jeg skulle ha. Han ville selfølgelig lede meg bort til en dyrere (og gjerne dårligere) modell......

Stå på og ikke la betjeningen overtale deg!
    Akkurat, er det løye at nettbutikkene blomstrer :?

Nykommer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Virker som mange er sinte på kjøp hos Elkjøp og Expert.Det er selgerene som er problemmet men det gjelder nok ikke all.Jeg har følgt med og lest en del om disse skjermene en stund og bestemte meg for å se på PX80 som en god alternativ.
    Gikk på Expert denne gangen og selgeren kunne ikke vise meg den med forsjellige sendinger;det ble ingen salg heller.Jeg har fått bra service i samme butikken tidligere med andre folk som ikke var til stedet denne gangen.Prisen var ca 13k.
    Gikk til neste butikk som jeg viste kunne yte bedre service med en mann som jeg vet har litt peil men prisen var på 15k.Jeg fikk som sakt vist hvor bra den egentlig er og ble ganske imponert men ingen salg pga for høy pris.Jeg har sett at den er nede i 9.5k i en del nettbutikker.Gikk også videre til elprice og vist en model som het px8 og spurte da om det var feil trykk eller en annen model.Det vist seg at den hadde litt dårligere spec til 9.9k og at px80 skulle komme om ikke så lenge til 13k.
    Nå som siste stop gikk jeg på elkjøp og der hadde de den som kampanje til 9.9k men ingen inne for øyeblikket men skulle skaffe den til meg neste torsdag etter at han brukte litt tid på tlf.Han prøvde ikke å selge med noe annet en den jeg spurte om heller.Problemmet er i enkelte selgere og ikke navn på butikken som regel.Jeg bestemte meg for å kjøpe på Elkjøp pga pris og at den har også 30 dagers retur dersom jeg ikke er fornøyd, Det er enklere å hente og lever også.Undersøk først der du kan og kjøp etter på der det passer mener jeg.
    :-D

Viderekommen Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Noen som har fått PZ85 i hus og kan si noe om hva de syns om tven?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Noen som har fått PZ85 i hus og kan si noe om hva de syns om tven?
    Fikk min levert på døren for 2 minutter siden. Under 14000,- ferdig levert: LINK
    Og la meg bare si det, kartongen er nyyydelig.

Kommer tilbake når jeg har fått pakket den ut og testet litt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Fikk min levert på døren for 2 minutter siden. Under 14000,- ferdig levert: LINK
    Og la meg bare si det, kartongen er nyyydelig.

Kommer tilbake når jeg har fått pakket den ut og testet litt.
    :-D Gratulerer med det jeg håper er en kanon-tv! Slutt å se på kartongen og sett i gang og test! Gleder meg til å høre førsteinntrykket... Litt spent på hvordan den er på lysstyrken. Syns PX70 har en tendens til å bli litt grå og blass selv om det ikke er veldig mye lys i rommet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å si noe særlig sånn med en gang. Tenkte at jeg skulle la TV'en få lov til å "normalisere" seg litt før jeg kommenterer noe som helst. Min erfaring er at Plasma TV'ene ofte oppleves som litt "voldsomme" de første par hundre timene. Men denne TV'en er faktisk veldig behagelig rett ut av kartongen. Tenkte jeg skulle teste den uten å stille på så veldig mye i menyene med en gang siden ikke alle har tilgang på DVE DVD'en eller SpyderTV kalibrering slik som jeg.

Det første som slo meg er sortnivået, jeg hadde ikke forhåpninger om at Pana'en skulle være like god som Pioneer, men etter bare et par timer med Pana'en nå lurer jeg på om utrykket "Pioneer sortnivå" må revideres. Dette er absolutt på høyde med, og gjerne bedre enn det jeg har sett fra Pioneer. Og "blackcrush" er ikke et tema i det hele tatt.

Det neste jeg ville sjekke var 1080p/24Hz og IFC (Intelligent Frame Creation). Jeg satte på Troja scene 19 på HD-DVD og sendte den til PZ85 både som 1080i/60Hz og 1080p/60Hz med IFC av. Som forventet får man da 3:2 pulldown judder og det kommer veldig godt frem i akkurat denne scenen. Med IFC ble stova imidlertid en annen. Panoreringen blir veldig glatt og fin.
    Neste ble samme scene i 1080p/24Hz, PZ85 skal gjøre en 3:3 pulldown med dette signalet og oppdatere skjermen 72 ganger i sekundet. Jeg merket med en gang forskjellen fra 3:2 pulldown, men bildet hakker fremdeles ganske mye dog jevnere, forsåvidt forventet det også men forhåpningen var jo der om at det skulle oppleves litt glattere med såpass høy oppdaterings frekvens. Med IFC på igjen ble panoreringen igjen silkemyk. Med IFC på tror jeg ikke jeg lett vil se forskjell på 1080i el. p/60Hz og 1080p/24Hz. Min gamle Toshiba HD-E1 HD-DVD spiller ville med andre ord holdt fint. Men med HD-EP30 til 890,- med 2 filmer og HDMI kabel er det jo liten grunn til å ikke bruke den.

Grunnen til at jeg var spent på dette med IFC er at min gamle TV, Samsung LE40M91 også har en slags IFC i sin 100Hz funksjon. Problemet med Samsungen er at med 100Hz på så blir bildet rett og slett for ekte. Man føler mer at man ser på en "Behind the scenes" feature, enn noe som virkelig foregikk for flere tusen år siden. Samsungen sin IFC hadde heller ikke kraftig nok prosessering til å klare jobben ordentlig når det ble mye å holde styr på i bildet. Resultatet ble at ting i bevegelse kunne få en slags aura med støy rundt seg. Foreløpig har jeg ikke lagt merke til slike irritasjonsmoment med PZ85's IFC. Selv med IFC på oppleves det som man er i gamle Hellas og ikke med på innspillingen av en film. Jeg har lest testen der IFC får litt pepper for ikke å være god nok, men mitt førsteintrykk er altså at IFC alene er vel verdt tusenlappen i forskjell mellom PZ80 og PZ85. Men her tror jeg ikke det er noe substitutt for å prøve seg frem gjennom en god del flere timer enn mitt førsteinntrykk.

Etter dette var det på tide med litt SD signaler, det er det Canal Digitals PVR dekoder som har fått lov til å forsyne TV'en med. Her kan jeg fort å galt bare si at jeg syns Panasonic'en gjør en fremragende jobb. Det har ikke på programmene til nå vært noe å tjene på å sette IFC på. Det er nok fordi 50Hz rett og slett er nok. Det kommer ikke tydelig frem av TV'en eller menyene, men jeg har intrykk av at 50Hz blir doblet til 100Hz uten IFC på. På PX80 kunne man skru av 100Hz uten at jeg skjønte hvorfor man skulle ønske å gjøre det. Tilsynelatende er det ikke mulig å skru av eller på 100Hz på PZ85, men det er heller ikke noe savn som sådann enda.

Som sagt har jeg ikke stilt på fargene enda, disse intrykkene er nesten rett ut av boksen, jeg skrudde imidlertid av sharpness av gammel vane, det er vanskelig å si noe om panelets skarphet når man tilfører "støy" via programvaren. Jeg satte preset til "cinema" og fargetone til "Warm". Og videre, nettopp pga. At jeg ikke har stilt på farger, kontrast og brightness skal jeg ikke si så mye om dette annet en at TV'en kommer fra fabrikk med et noe blå-grønt stikk slik man kan lese av en annen test. Jeg opplever også en slags "trail" av grønt bak objekter i bevegelse av og til. Det likner litt på "regnbue effekten" på DLP projektorer, bare grønnaktig altså. Jeg vet ikke om dette vil gi seg med tiden, og på nåværende vet jeg heller ikke hvor mye mer jeg kan få ut av TV'en med å kalibrere den. Jeg får komme tilbake til det i en senere post når jeg har testet litt mer. Jeg kan også poste verdiene på kalibreringen om det er av interesse.

Uansett; foreløpig konklusjon er at jeg er rimelig fornøyd, faktisk nesten imponert.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Uansett; foreløpig konklusjon er at jeg er rimelig fornøyd, faktisk nesten imponert.
    Høres veldig bra ut! :-D

EDIT: Hvor lyssterk er PZ85 sammenlignet med f.eks PX70?

Aktiv
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Spennnede... :-D
    Hadde vært innmari morro å høre hvordan sendinger med fotball fungerer på denne tv'en. Det er for meg alfa og omega at fotball ser bra ut uten etterslep og hakking...

Nykommer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Flott review av Joey1313. Håper at det kommer flere detaljer fra den fronten etterhvert. Det jeg lurer på angpende IFC er skarpheten. Har lest i diverse amerikanske forum at IFC fungere greitt på selve bevegelsene, altså at de blir glatte, men at dette går på bekostning av skarpheten i selve bilde. At bilde blir litt mere "blurry" under panoreringen. Har du Joey1313 (eller andre) testet dette ?

Nykommer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    J Jeg opplever også en slags "trail" av grønt bak objekter i bevegelse av og til. Det likner litt på "regnbue effekten" på DLP projektorer, bare grønnaktig altså. Jeg vet ikke om dette vil gi seg med tiden, og på nåværende vet jeg heller ikke hvor mye mer jeg kan få ut av TV'en med å kalibrere den.
    Dette du beskriver her høres mest sannsynligvis ut som "phospor trails" som plasma-TVer dessverre sliter med. Samtidig er det visstnok svært varierende fra person til person om man ser dette fenomenet. Har lest antydninger om at omtrentlig 10% ser dette tydelig. Om det er noen sammenheng mellom at man er ekstra sensitiv for dette fenomenet hvis man er sensitiv for regnbueffektene fra DLP-projektorer har jeg ikke klart å finne noe bakgrunnsstoff om.

Selv ser jeg dessverre nevnte 'phosphor trails', og jeg ser regnbueeffekten på DLP-projektorer.

Om phosphor trails:
    What’s That Green Trail On My Plasma?

Nykommer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    phospor trails blir også nevnt i denne testen:

Panasonic TH42PZ85B Review — 42” 1080p Plasma HDTV

selv om man ser phospor trails i videosnutten de har lagt ut,så er det ikke sikkert du ser det i real-life,det gjorde ikke testpanelet heller..de sier også at med IFC aktivert lider den av lagg på konsoll-spill,men at dette forsvant da IFC ble slått av.

Side 22 av 57 FørstFørst ... 12202122232432 ... SisteSiste

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •