Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 57 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1131
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig og kun diskuter teksniske ting i denne tråden, og diskuter priser i prisjakt kategoriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer full HD 50tommerne tro?
    Vil ha en slik.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rart her nå...

Er det noen som kan komme med noen synspunkter for hvordan denne tv-en faktisk fungerer. Den er nå på Expert, men det er ikke lett å gjøre opp en mening når den henger på veggen sammen med et lass andre tv-er. Er den så bra på raske bevegelser som Panasonic sier? Er svartnivået bra? Funker den bra til spill? Hvordan er den med vanlige tv signaler via dekoder og sist. Hvordan er den i forhold til Pioneer? Er det noen som har testet den med dvd-r?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Mye rart her nå...

Er det noen som kan komme med noen synspunkter for hvordan denne tv-en faktisk fungerer. Den er nå på Expert, men det er ikke lett å gjøre opp en mening når den henger på veggen sammen med et lass andre tv-er. Er den så bra på raske bevegelser som Panasonic sier? Er svartnivået bra? Funker den bra til spill? Hvordan er den med vanlige tv signaler via dekoder og sist. Hvordan er den i forhold til Pioneer? Er det noen som har testet den med dvd-r?
    Hvilken TV er det de har fått inn da? PX80, PZ80 eller PZ85?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    I Kristiansand har de bare fått inn 42" PX80. Var å kikket på den sammen med "Homealone" fra forumet her, og konklusjonen var rimelig klar. Etter å ha sett alt skrytet rundt de nye modellene så var det 2 store spørsmålstegn som iakttok den. "Skulle dette være så bra liksom?". Men lokalet er jo som vanlig ikke best for plasma da, så litt tvil har vi latt den komme til gode. Selv ville jeg aldri vurdert den. Samtidig så aner jeg ikke om dette faktisk er det beste man kan få til den prisen?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    PX80...
    De viste Voom HD med vanlig Coax kabel. Den sto ved siden av en PV70 som kjørte samme kanal med Hdmi. Px80 hadde nesten like bra bilde(litt skurr og dobble tekster). Det er ikke lett å gjøre seg opp en mening i butikken. Den er uansett markant bedre enn de fleste lcd-ene jeg så der. Den forskjellen er åpenbar, selv i butikken.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke folk som ser denne doble teksten, jeg har enda ikke sett noe til dette! Jeg er storfornøyd med denne tv'en, har hatt den nå i snart tre uker.

Har ikke opplevd noe etterslep, hakking, støy eller lignende.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Skjønner ikke folk som ser denne doble teksten, jeg har enda ikke sett noe til dette! Jeg er storfornøyd med denne tv'en, har hatt den nå i snart tre uker.

Har ikke opplevd noe etterslep, hakking, støy eller lignende.
    Jeg tipper den dobble teksten kommer når det er svake signaler. flytter du deg 2-3 meter fra skjermen så er det neste ikke synlig. Går du nærme så vil du se at det ligger en liten skalering rundt teksten.

Kjører du SD signaler vi dekoder eller coax?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se det når jeg står helt inntil men dette er jo et problem som ikke er relevant så lenge man ikke sitter 50 cm fra tv.....

Kjører gjennom tuner som oppskalerer men er litt usikker på hvem som gjør denne jobben best. Noen kanaler er selvfølgelig bedre enn andre men dette er vel ikke tv sin skyld uansett.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg en slik 42PX80, men ser nå at avstanden fra sweetspot til tv er kortere enn jeg trodde - ca 3,2 meter - blir det for nær?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ca samme som hos meg og det er absolutt ikke noe problem. Kunne glatt sittet en meter nærmere her så lenge sendingen er grei.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se det når jeg står helt inntil men dette er jo et problem som ikke er relevant så lenge man ikke sitter 50 cm fra tv.....

Kjører gjennom tuner som oppskalerer men er litt usikker på hvem som gjør denne jobben best. Noen kanaler er selvfølgelig bedre enn andre men dette er vel ikke tv sin skyld uansett.
    Det kan jeg skrive under på... Jeg har fremdeles crt og Get dekoderen spytter ut mye mjæl. Enkelte kanaler er bra, men andre er torpedert med pikselgrøt. Særlig i overganger mellom lyst og mørkt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ca samme som hos meg og det er absolutt ikke noe problem. Kunne glatt sittet en meter nærmere her så lenge sendingen er grei.
    Ok, det var godt å høre, mange som sa 4-5 meter var minimum, så jeg ble litt skeptisk til om jeg måtte sitte på kornete avstand fra bildet.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett ut av eska så blir det sikkert ikke noe særlig bra men med litt justering så har det blitt utrolig bra her ihvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett ut av eska så blir det sikkert ikke noe særlig bra men med litt justering så har det blitt utrolig bra her ihvertfall..
    Hva innstillinger bruker du?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min C-tech HD-tuner har jeg strevd veldig med å bli fornøyd og her er innstillingene som følgende:

Bilde: Normal
    Kontrast: To hakk venstre
    Lysstyrke: 5 hakk venstre
    Farge: 11 hakk venstre
    Skarphet: 2 hakk høyre
    Fargetemp: Normal
    Fargestyring: Av
    P-NR: Av

Disse innstillingene gir ett mørkt bilde på dag hos meg men det er veldig behagelig når sola forsvinner. Dette fungerer veldig dårlig opp mot min DVD med komponent.

På DVD har jeg følgende innstillinger:

Bildemodus: Cinema
    Kontrast: To hakk høyre
    Lysstyrke: to hakk venstre
    Farge: 4 hakk venstre
    Skarphet: 1 hakk høyre
    Fargetemp: Varm
    Fargestyring: Av
    P-NR: Av

Dette er sikkert ikke optimale innstillinger men fungerer veldig bra her. Venter på DVE som kommer om ett par dager, blir interressant å se hvor mye "feil" det er nå.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har eta. på 50PZ85?
    Blir denne lett tilgjengelig her i Norge eller må man ut i europa for å skaffe seg en slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken.

Har vurdert PZ85 en liten stund nå, men har savnet en skikkelig test å forholde meg til. Modellen er såpass ny at det ikke er mange brukererfaringer å forholde seg til.

Etter det jeg forstår er den store forskjellen mellom PZ85 og PZ80 at PZ85 har en såkalt IFC (intelligent frame creator) som man kan slå av eller på etter eget ønske. Konklusjonen i testen var at denne ikke infridde og skapte mer krøll enn nytte, men prisforskjellen på de to modellene ser ut til å være såpass liten at det ikke spiller noen særlig rolle.

Får tygge på det et par dager til, men kjenner jeg meg selv rett går det mot et snarlig innkjøp av en 42" PZ85.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var pakken ankommet med Tollpost og jeg vil gjerne hente etter jobb, men: Jeg har ikke henger eller varebil og tollpost kjører ikke ut før torsdag.

Vet noen hvor høy en slik kasse med skjerm i er? Jeg kan klare ca 90 cm i høyden dersom jeg tar ut baksetet...

Side 20 av 57 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •