Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 57 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Kikket på det bildet tidligere og det ser veeeeldig sølv ut. Men så også noen bilder hvor det ser ot som det kan fjernes, nestom som om det er en del av bordstativ feks.

Får vel bare vente å se i butikken...

Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse, og den har virkelig hjulpet meg med å velge min aller første flatskjerm TV. Til de nysgjerrige kan jeg dermed meddele;

Jeg hentet min TH-46PZ85E i går...!

E'en skal visstnok bety at det er en Europa-modell, som blir levert uten norsk bruksanvisning eller norske menyer. Men mitt panel ble likevel levert med begge deler, så da er jeg ikke lenger sikker på hva denne E'en virkelig betyr.

For en knallbra TV!!! Men siden jeg verken har noen erfaring eller kompetanse til å vurdere plasma-skjermer, så vet jeg ikke om min vurdering spiller noen stor rolle. Det skal legges til at den TV'en jeg byttet ut var et vanlig 26" Philips widescreen billedrørsapparat, så forskjellen var jo enorm!

Har kun testet panelet med Digitalt bakkenett og PS2, og er svært fornøyd. Men igjen er dette mitt utrenede øyes vurdering. Venter med å sjekke Blue-ray til min PS3 ankommer.

Jeg finner imidlertid ikke den nevnte "Game mode" i noen av menyene. Kanskje dette er fordi jeg kun mater panelet med PS2-signaler via AV3-inngangen. Noen PX-eiere som har sett noe til "Game mode"?

Til sist: Sølvkanten under PZ85 er i sølv, og kan ikke fjernes, siden dette er overdelen av den skjulte høyttaleren, og ikke en del av bordstativet. Men dette har ingen innvirkning på min film-opplevelse...

--------------------------------
    Steep live rock

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viera
    Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse, og den har virkelig hjulpet meg med å velge min aller første flatskjerm TV. Til de nysgjerrige kan jeg dermed meddele;

E'en skal visstnok bety at det er en Europa-modell, som blir levert uten norsk bruksanvisning eller norske menyer. Men mitt panel ble likevel levert med begge deler, så da er jeg ikke lenger sikker på hva denne E'en virkelig betyr.

For en knallbra TV!!! Men siden jeg verken har noen erfaring eller kompetanse til å vurdere plasma-skjermer, så vet jeg ikke om min vurdering spiller noen stor rolle. Det skal legges til at den TV'en jeg byttet ut var et vanlig 26" Philips widescreen billedrørsapparat, så forskjellen var jo enorm!

Har kun testet panelet med Digitalt bakkenett og PS2, og er svært fornøyd. Men igjen er dette mitt utrenede øyes vurdering. Venter med å sjekke Blue-ray til min PS3 ankommer.

Jeg finner imidlertid ikke den nevnte "Game mode" i noen av menyene. Kanskje dette er fordi jeg kun mater panelet med PS2-signaler via AV3-inngangen. Noen PX-eiere som har sett noe til "Game mode"?

Til sist: Sølvkanten under PZ85 er i sølv, og kan ikke fjernes, siden dette er overdelen av den skjulte høyttaleren, og ikke en del av bordstativet. Men dette har ingen innvirkning på min film-opplevelse...

--------------------------------
    Steep live rock
    Hei Viera og velkommen til forumet!
    Det kan virke som om du er en av de første som får denne tv'en. Jeg vurderer denne selv, så jeg lurer på hvor du kjøpte den og hvor mye den kostet?
    Hvordan er tv'en på panoreringer, er det noe antydning til hakking? Hva med sort nivået?

EDIT: Skriveleif...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ser frem til noen bilder og flere brukererfaringer.
    hvilken pris fikk du den til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på hvor du kjøpte tv'n og om du kan si endel om instillingsmulighetene på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Jeg lurer også på hvor du kjøpte tv'n og om du kan si endel om instillingsmulighetene på den.
    Jeg får komme tilbake til dette med bilder, innstillinger og panorering etc. Sortnivået er etter min erfaring fabelaktig, men jeg har jo ingen referanser...

Vet ikke om pris og forhandler er "lov" til å diskutere her, men med fare for reprimande så kan jeg fortelle at jeg kjøpte den hos pcutstyr.no for kr 21.200,-. Ser at andre nettbutikker allerede har senket prisene - spørsmålet er jo bare om de har den på lager...!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet vår nye 37PX80 i går:-D
    Men har desverre litt problemer med bilde:

- Ved dekoder fra Lyse koblet via scart til AV1 får bilde et kraftig rødskjær.
    - Men trykker jeg på text tv på panasonic fjernkontroll får bilde (text tv) helt korrekte farger.
    - DVD via scart i AV2 virker helt fint, meget bra bilde.
    - Lyse dekoder via scart i AV2 har igjen samme fæle rødskjær.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janan
    Hentet vår nye 37PX80 i går:-D
    Men har desverre litt problemer med bilde:

- Ved dekoder fra Lyse koblet via scart til AV1 får bilde et kraftig rødskjær.
    - Men trykker jeg på text tv på panasonic fjernkontroll får bilde (text tv) helt korrekte farger.
    - DVD via scart i AV2 virker helt fint, meget bra bilde.
    - Lyse dekoder via scart i AV2 har igjen samme fæle rødskjær.

Noen som kan hjelpe meg litt her?
    Vil tippe at HDMI tilkobling i stedet for scart vil gjøre susen. Hvis du har gammel lyse boks uten HDMI, bytt den inn og få den nye typen som har HDMI. Kjøp så HDMI kabel og bruk det i stedet for scart...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt søk på prisguide.no viser at prisforskjellen mellom 46pz80 og 46pz85 ligger på under 200 kr.

Jeg trodde de ulike modellene ville ha en større prisdifferanse enn dette. Nå er det jo helt utelukket å kjøpe en 46PZ80. Jeg håpet egentlig at forskjellene i pris skulle være såpass greie at valget heller ville stå mellom 46PZ85 og 50PZ80 (og jeg ville selvfølgelig valgt 50PZ80 )

Noen som har noen tanker om utviklingen i prisdifferansen mellom disse modellene? For nå skyter jo panasonic seg selv i foten ved at "alle" kjøper PZ85 og driter i PZ80...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Duh... Alle vet jo at det ikke funker med sølvfolie lenger. Like greit også, ble rimelig slitsomt å skulle forklare hele tiden på flyplassen etter 9/11. Ikke at det er så MYE enklere med badehetta, de skal alltid spørre om hvor vergen min er og sånn....

On a more serious note så bestilte jeg nettopp TH-42PZ85. For under 14 000,- tenkte jeg at jeg heller får undersøke saken selv med egne øyne enn å kaste bort masse potensiell kvalitetstid med å leite etter obskur informasjon på nettet. Har funnet service manualen til den Amerikanske så gambler på at det er det samme på europeiske modeller. Da burde jeg få til å justere fargene ordentlig om det skulle vise seg at de er ALT for gale fra fabrikk. Var det ikke noen som sa at den er ISF kalibrert? Satser på at jeg slipper å knote i servicemenyen, er ikke SÅ viktig med 100% D65 for meg på TV lenger, film ser jeg på projektoren. (Som er koplet til med HDMI kabel fra Clas-Ohlson, bare så det er sagt. Jeg har RÅD til dyrere kabler, men så har jeg også en ganske god utdannelse innen elektronikk og datakommunikasjon. Nei, skal jeg kjøpe "Snake oil" så skal det sannelig være litt "snake" i den også! )

Nei, min største frykt for øyeblikket med PZ85 er at den skal ha det samme idiotiske anti refleksbelegget som var på PZ70.
    Grattis med bestilling av ny tv.

Men det "idiotiske anti refleksbelegget på PZ70"???

Som eier av nettopp en PZ70 vil jeg si at dette "idiotiske belegget" faktisk er en av tvens store fordeler.

Belegget fjerner mesteparten av forstyrrende refleksjoner - kanon!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Grattis med bestilling av ny tv.

Men det "idiotiske anti refleksbelegget på PZ70"???

Som eier av nettopp en PZ70 vil jeg si at dette "idiotiske belegget" faktisk er en av tvens store fordeler.

Belegget fjerner mesteparten av forstyrrende refleksjoner - kanon!
    "Idiotisk" var kanskje å ta litt hardt i ja, belegget har jo en funksjon. Og tilsynelatende utfører det det det skal. Jeg syns bare det for meg ødelegger mer enn det fikser. Eller kanskje heller at det fikser reflekser på bekostning av noe billedkvalitet. Jeg har det samme, eller liknende på min XScreen som ihvertfall gir den samme effekten i ensfargede flater; farger blir litt neonaktig, mens hvite flater blir litt sølvaktige. Det er jo ikke krise, jeg liker det bare ikke.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    "Idiotisk" var kanskje å ta litt hardt i ja, belegget har jo en funksjon. Og tilsynelatende utfører det det det skal. Jeg syns bare det for meg ødelegger mer enn det fikser. Eller kanskje heller at det fikser reflekser på bekostning av noe billedkvalitet. Jeg har det samme, eller liknende på min XScreen som ihvertfall gir den samme effekten i ensfargede flater; farger blir litt neonaktig, mens hvite flater blir litt sølvaktige. Det er jo ikke krise, jeg liker det bare ikke.
    Har du først blitt vant til dette "ikke reflekterende" belegget så vil du ikke klare deg uten.

Jeg lurer på om ikke årsaken til at mange synes lcd tver ser bedre ut ved siden av plasma tver er nettopp på grunn av det refleksjonsfrie bildet??

Noen negative sider ved dette merker ikke jeg noe av...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får komme tilbake til dette med bilder, innstillinger og panorering etc. Sortnivået er etter min erfaring fabelaktig, men jeg har jo ingen referanser...

Vet ikke om pris og forhandler er "lov" til å diskutere her, men med fare for reprimande så kan jeg fortelle at jeg kjøpte den hos pcutstyr.no for kr 21.200,-. Ser at andre nettbutikker allerede har senket prisene - spørsmålet er jo bare om de har den på lager...!
    Gratulerer med ny TV og ikke minst Viera som brukernavn

Jeg vil gjerne ha en full analyse da jeg har sett ut denne TV'n som min aller første flatskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforbruk Panasonic plasma 1080p

Strømforbruket er kanskje noe å tenke over?
    46" = 628W
    42" = 573W

Til sammenligning bruker min 37" TH-Px70 250W.....

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Hvorfor er den nye Panasonic 42" plasma PX80 billigere enn fjorårets modell 70 .. nå!

Fjorårest modeler finnes dyrere på nettet enn den nye???
    ref. Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det heter priskrig, panasonic har blitt hardt presset på pris fra dag en både i år og ifjor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    Hvorfor er den nye Panasonic 42" plasma PX80 billigere enn fjorårets modell 70 .. nå!

Fjorårest modeler finnes dyrere på nettet enn den nye???
    ref. Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no
    Hvor finner du den nye px billigere enn px70? 42px70 er jo 1500 billigere enn px80

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig PX80

Har fulgt med på pris og anbefalinger på Panasonic PX 70/80, Sony KDL w3000, Samsung LE40F86 og LG PG6000 det siste halve året. For meg var pris en vesentlig faktor, da budsjettet til slutt sa maks 11000. Nå har jeg endt opp med 42" PX 80, kom "hem" i går:-D
    Hva skal jeg nå kikke etter på internet...? Føles nesten som et vakum.

Men TV`en er jeg godt fornøyd med. Koblet den opp mot PS3 og spillte litt COD 4, samt så på BladeRunner. Fotball på Canal Digitals CDC- 5050 dekoder fikk jeg og sett.
    TV sendingen var faktisk langt bedre på min gamle Samsung LE32R72 (vårmodell 2006), enn på PX 80. Satt på ca 3m avstand. Samsungen har jeg ikke kalibrert på noe avansert vis, mens PX`en er satt opp etter anbefalingene
    i denne anmeldelsen: Panasonic TH42PX80 Best Settings After Calibration

Kan forøvrig se at det er dobbel tekst pga glassplaten, når jeg står rett foran TV`en på 1,5 meters avstand. Tenker ikke over det før du kikker etter det.
    Det blir dog ikke synlig på øvre tekststripe siden den ligger oppå bildet. Oppleves ikke som noe problem, spesiellt ikke i normal seerposisjon.
    Er litt gjenskinn i skjermen, til tross for antirefleks, så står noen og vipper mellom LCD og denne plasmaen ville jeg valgt LCD, om vinduer og gjenskinn er en vesentlig faktor. Kan faktisk være vel så irriterende med gjenskinn i pianolakk-ramma.. Men det får man vel på de fleste skjermer for tiden.

Ble førøvrig litt engstelig for innbrenning, da jeg våknet opp i TVstua kl 0310 i natt, og så at hovedmenyen til Flags of our Fathers lyste mot meg. Fikk vist bare med meg starten på den filmen...:???:
    Skrudde av strømmen og tok natta.
    Nå når jeg ser på igjen nå er det ingen tegn( visuelt for meg...)på innbrenning!

Er svært fornøyd, og det er kona og.
    HD PVR kommer iløpet av april tenker jeg!

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sleng ut et lite bilde a - sånn for morro skyld

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråsonen
    TV sendingen var faktisk langt bedre på min gamle Samsung LE32R72 (vårmodell 2006), enn på PX 80. !
    Merkelig, men dette har vel mest med størrelsen å gjøre. jeg har enda til gode å se en lcd som gir like bra bilde som plasma på sd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Merkelig, men dette har vel mest med størrelsen å gjøre. jeg har enda til gode å se en lcd som gir like bra bilde som plasma på sd.
    Ja, jeg fant og dette rart, men tror og størrelsen er årsaken. 32" og 42" på 3 meters avstand burde vel tale for at de dårlige kvalitetene ikke blir så synlige på 32"eren.
    Jeg har jo og kontrasten på litt over midels på PX80`en. :-?

Side 19 av 57 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •