Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 57 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1131
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide å bytte ut skramlekassa?

Min TH-42PV60 fra 2006 har vært en helt ok skjerm, er det på tide å vurdere TH-42PX80? Er det forbedringspotensiale nok til å bære 33 kilo ned og 33 kilo opp til en tredje etasje? Råd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Min TH-42PV60 fra 2006 har vært en helt ok skjerm, er det på tide å vurdere TH-42PX80? Er det forbedringspotensiale nok til å bære 33 kilo ned og 33 kilo opp til en tredje etasje? Råd takk!
    definitivt nok potensiale

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313

En annen tanke er at dersom man ser nok på denne type programmer (4:3) så er neppe sortnivået på toppen av prioriterings listen, og da kan man absolutt se på LCD skjermer i stedet.
    Sortnivået er kanskje ikke helt den samme med lcd , men hud og andre texturer så jeg tidlig forskjell på når jeg så en sony w2000 ved siden av en annen panasonic plasma.Programet var ikke av beste kvalitet men så ikke bra ut på lcd.

Men dersom det er mulig å få sort på sidene på plasma kan det ikke bli innbrenning vel?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    Kjappt! Hva tror du jeg kan få i bruktsalg for min TH-42PV60E?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Kjappt! Hva tror du jeg kan få i bruktsalg for min TH-42PV60E?
    nå blir det veldig off topiic. flere spørsmål så send pm. men du får nok ikke så mye for en slik skjerm idag er jeg redd. flytt den inn på soverommet du (max 4000. og da er du heldig)

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m-lyng
    Sortnivået er kanskje ikke helt den samme med lcd , men hud og andre texturer så jeg tidlig forskjell på når jeg så en sony w2000 ved siden av en annen panasonic plasma.Programet var ikke av beste kvalitet men så ikke bra ut på lcd.

Men dersom det er mulig å få sort på sidene på plasma kan det ikke bli innbrenning vel?
    Jeg har aldri opplevd så gode og "ekte" farger på noen annen TV enn min nåværende LCD, nå er jo den riktignok med LED baklys og mulighet for å stille både "kontrast" og "lysstyrke" på hver grunnfarge separat. (Samsung LE-40M91.) Så den kan vel kanskje ikke akkurat sammenliknes med billigere modeller i dag som bare har en "Color" instilling. Men sånn vil det jo alltid være, man får sjeldent mer enn det man betaler for. Jeg er selv inne på denne tråden fordi jeg vurderer å skaffe meg en hobbyromsTV, spørsmålet er om det blir min LCD som blir forskjøvet inn der eller om Panasonics PZ85 kan overbevise meg. Uten de samme innstillingsmulighetene som på LCD'en min har jeg min tvil selv om vi nå snakker om 11. generasjon plasma.

Plasmaens store ankepunkt har i lang tid vært innbrennings problematikken, og selv om mange i dag vil påstå at dette problemet nå ikke lenger er så stort, så er det faktisk tilnærmet umulig å få det bort. Det ligger i selve plasmaskjermens "natur", måten den er bygget på. Hvert billedelement er som et miniatyr lys stoff rør. Som man vet vil gassen inne i slike rør etter hvert bli brent opp, og om man tar to lys på badet og tenner det ene hver dag, mens det andre blir tent annehver dag skjønner man jo at det som blir tent minst vil vare lengst. Slik er det med plasma cellene også, dersom noen celler blir brukt mye mer enn andre så vil de miste sin lysstyrke raskere. Det å la være å bruke bilde punktene på siden av 4:3 bildet vil altså være det aller værste du kan gjøre mot en Plasma i så henseende, derfor har man implementert dette med grått på sidene, grått representerer en gjenomsnittsverdi som skal sørge for å slite tilnærmet like mye på de "inaktive" cellene som de som blir benyttet til å lage bildet. Det ødlegger samtidig den opplevde kontrasten fullstendig.

Som sagt, om du ikke kan leve med "smart zoom" eller grått på sidene og du ser mye på 4:3 matriale, så er LCD ditt beste alternativ. Noe forteller meg at innbrenning ville irritert deg minst like mye som grått på sidene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå blir det veldig off topiic. flere spørsmål så send pm. men du får nok ikke så mye for en slik skjerm idag er jeg redd. flytt den inn på soverommet du (max 4000. og da er du heldig)
    God ide det med soverom, skal slutte å være forumtroll! Rett i rekkene, mars i ubestem retning. 3 Apell! Klar ferdig diskuter!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den påstanden baserer du på? Har du sett PX80? Jeg høres kanskje litt krass ut, det er ikke meningen. Det er bare det at jeg har ikke sett noen tester enda som overbeviser meg. Mens PV60 vet jeg er en skikkelig flott TV. Hadde vi i det minste snakket om en modell som tilførte noe skikkelig nytt som FullHD og 1080p24 osv. så tror jeg nok jeg også kan anbefale oppgradering uten å selv ha sett modellen enda. Jeg fikk bare ikke med meg at det er noen her som har fått tatt PZ85 i øyensyn selv enda, og dem som har sett/kjøpt PX80 virket mer eller mindre "programforpliktet" til å like den...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ikke de aller beste plasmaene i dag vil klare å unngå innbrenning av 4:3 området i skjermen ved litt flittig bruk dersom du ikke benytter en slik løsning med grått på sidene. Ren stretch av bildet til å fylle ut skjermen er jeg enig i ser grusomt ut, men en del såkalte "smart" zoom/stretch løsninger som både strekker og zoomer utvalgte områder mer enn andre har etter min smak klart å fungere tilfredsstillende de gangene jeg ser 4:3 matriale. Det er etter min mening en mer intressant løsning enn sort på sidene, selv om det helt klart er det som gir best bilde. Det er bare det at etter en stund med ekte HD blir man vant til at SD suger uansett hva du gjør med det. (Med noen få hederlige unntak.)

En annen tanke er at dersom man ser nok på denne type programmer (4:3) så er neppe sortnivået på toppen av prioriterings listen, og da kan man absolutt se på LCD skjermer i stedet.
    Du har hatt mange plasmaskjermer hjemme med det "innbrenningsproblemet" du omtaler?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Panasonic 37PA50 i 2 år og nå 42PV60 i 2 år og jeg har aldri opplevd innbrenning. Jeg forstår lite av all debatten rundt dette innbrennings "problemet". Mulig det er et problem på andre merker, har hørt en bekjent av meg nevne at han hadde sett det på en Pioneer tv han hadde, men det var en tre-fire år gammel modell. På mine Panasonic har jeg aldri lagt merke til det. det skal sies at jeg aldri ser på 4:3 med sorte/grå striper på sidene, men det har hendt at jeg f.eks har satt PVR´en på pause mens jeg har sett på et opptak av f.eks Discovery channel, og selv om den har stått på pause i f.eks 30-40 minutter så har det ikke vært noen innbrenning av kanallogo i hjørnet...

Det kan godt hende jeg har vært heldig som ikke har hatt noe problem med dette, men siden jeg ikke engang har sett antydninger til det så lurer jeg mer og mer på om dette mer er forum fjas av første klasse. Altså noe som opphøyes til en universell sannhet som skal gjelde alle plasma tv´er og som nevnes av alle og enhver som skal diskutere plasma og LCD uansett om de engang har eid en plasma tv eller ikke...

Men igjen, det kan jo hende jeg bare har vært heldig og at dette er et større problem for andre, eller kanskje for andre merker enn Panasonic...

/C

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    50" Panasonic Plasma Full HDTV varmer mer 350w mot 500watt
    Jaha. Var jammen ikke godt å vite hva du mente der......
    Er dette fakta?
    Hvor har du dette fra?
    Men uansett skal jo nyeste generasjon Panasonic plasma bruke en del MINDRE strøm....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg kan ikke gi en doktor avhandling rundt fenomenet HVER gang jeg kommenterer det. Jeg forenkler litt når jeg føler at den jeg svarer ikke vil ha bruk for ALL informasjonen rundt hva og hvorfor og hvordan. Plus at det blir litt off-topic i tråder som denne som skal omhandle et bestemt merke men ikke virkemåten osv. Men å betvile at det er et reelt problem basert på hva en selger på Elkjøp har sagt om nye plasma modeller, eller med retorikken: Jeg har aldri sett det så derfor finnes det gjerne ikke. Blir søkt for meg. Fenomenet er like ekte og reelt nå som da plasma skjermer hadde en levetid på et par tusen timer. Bare ikke like fremtredende. Det sier seg selv hvis vi kan stole på Panasonic sitt tall om at deres siste serie nå skal kunne stå på i 100 000 timer før lysutbyttet er halvert. Det jeg mener er at det er oss; kundene som skal definere når problemet ikke lenger er der. Ikke produsentene, og definitivt ikke selgerene på TV butikker.

La oss si at en av de noe eldre Plasmaskjermene nå skulle undersøkes etter 5000 timers bruk, og at plasmapanelet har en reell lysutbytte halverings tid på 10 000 timer. Med en lineær degraderings kurve vet vi da at skjermen nå avgir 25% mindre lys enn den gjorde når den var ny. La oss si at 50% av TV'ens brukstid ble benyttet til 4:3 materiale, og resten var 16:9, og at bildepunktene på siden av 4:3 bildet var skrudd av mens man så på dette materialet. Da VET vi at de bildepunktene på siden av 4:3 bildet har blitt brukt 50% mindre enn billedpunktene på midten av skjermen. De har altså ikke blitt slitt like mye og har altså bare 12,5% mindre lysutbytte enn da TV'en var ny. Jeg håper virkelig ikke det er noen her inne som tror at man ikke ville lagt merke til denne forskjellen.

Når man legger til i regnestykket at det altså ikke er slik at det bare er gassen som mister sin "glød" med tiden, men at det også kan taes med at cellene er dekket med fosfor for å avgi farge ettersom lyset plasmaen avgir ikke har noen egen farge. Vi vet at denne fosforen blir slitt akkurat som gardiner kan bli solbleket og legger til dette som da er det som virkelig er innbrenning. Det blir således nok mer riktig å si at innbrennings effekten blir forsterket av at cellene mister sin lysstyrke enn å si det omvendt slik jeg gjorde først.

Men som sagt; av og til forenkler man litt av hensyn til leserene av tråden som bare har lyst til å vite om dette er gode skjermer. Jeg er f.eks. overbevist om at de som har et tittemønster som Casle (som aldri har sett innbrenning) vil neppe få noen problemer med de nyeste modellene da de selvfølgelig er bedre enn de gamle. Men det er samtidig feil å si til disse brukerene at "du kan bare glemme dette med innbrenninger, det var bare noe de hadde i gamle dager." Når det klart ikke er tilfellet, og rimelig irriterende da for disse å oppleve at TV'en som ble enstemmig anbefalt her på forumet knapt er brukt et par tusen timer før de har permanent innbrenning av 4:3 aspektet og speedometeret inne i bilen på "Gran Turismo". (Worst case scenario.)

Tilbake til eksempelet mitt. Selvfølgelig ser man en slik innbrenning. Men nårtid er det at vi ikke lenger er i stand til å registrere skjevheter i brukstiden på cellene. Er det når 100 000 timers panelet har fått 50 000 timer på baken? Eller kan vi forvente å se innbrenningen tidligere, eventuelt mye tidligere? Det er et mangedelt svar på det, vi har for eksempel ikke nøyaktig like godt syn her inne alle sammen, noen er født slik og andre opplever dårligere syn med alderen. Det vil variere sterkt mellom matrialet vi kikker på, det kan f.eks. godt tenkes at det er mange her inne som har skikkelig innbrenning i skjermene sine uten å legge merke til det, forde de sitter for langt fra skjermen, eller så å si aldri ser en god kriminalfilm med masse mørke scener der innbrenningene vil ynde å vise seg, eller de har aldri hørt om fenomenet og derfor ikke lagt merke til det før etter at de orket å pine seg gjennom denne lange posten. Men vi kan ha i bakhodet at synet vårt kan ha en "dynamisk kontrast" på opp til 1 000 000:1 LINK Er det noen her da som vil si at det høres usannsynlig ut at vi mennesker vil være i stand til å oppdage en skjev innbrenning på plasmacellene som bare avviker med la oss si 1%, eller en halv for den saks skyld? Jeg håper ikke det.

Nest sist nå vil jeg i full fart få med et liknende fenomen av innbrenning. (Som heller ikke er et produkt av min overaktive fantasi som noen her øyensynlig ønsker å skape inntrykk av. ) Det omhandler når det har bygd seg opp en spenning i en gruppe billedpunkter som følge av å vise et meget lyst objekt på skjermen for lenge. Disse innbrenningsliknende indikasjonene vil man bli greit kvitt ved å skru av TV'en en stund, vel så greit som å bruke et av plasma "vaske" programmene. Det er forøvrig også et lite poeng til innbrennings tvilere: Hvorfor tror dere produsentene legger slike programmer inn i TV'ene sine, om ikke nettopp for å fjerne innbrenninger?

Tror jeg skal avslutte denne alt for lange posten med å svare han som lurte på om jeg har opplevd mye innbrenninger med et nytt spørsmål: Ja, hva tror du?

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Ok, jeg kan ikke gi en doktor avhandling rundt fenomenet HVER gang jeg kommenterer det. Jeg forenkler litt når jeg føler at den jeg svarer ikke vil ha bruk for ALL informasjonen rundt hva og hvorfor og hvordan. Plus at det blir litt off-topic i tråder som denne som skal omhandle et bestemt merke men ikke virkemåten osv. Men å betvile at det er et reelt problem basert på hva en selger på Elkjøp har sagt om nye plasma modeller, eller med retorikken: Jeg har aldri sett det så derfor finnes det gjerne ikke. Blir søkt for meg. Fenomenet er like ekte og reelt nå som da plasma skjermer hadde en levetid på et par tusen timer. Bare ikke like fremtredende. Det sier seg selv hvis vi kan stole på Panasonic sitt tall om at deres siste serie nå skal kunne stå på i 100 000 timer før lysutbyttet er halvert. Det jeg mener er at det er oss; kundene som skal definere når problemet ikke lenger er der. Ikke produsentene, og definitivt ikke selgerene på TV butikker.

La oss si at en av de noe eldre Plasmaskjermene nå skulle undersøkes etter 5000 timers bruk, og at plasmapanelet har en reell lysutbytte halverings tid på 10 000 timer. Med en lineær degraderings kurve vet vi da at skjermen nå avgir 25% mindre lys enn den gjorde når den var ny. La oss si at 50% av TV'ens brukstid ble benyttet til 4:3 materiale, og resten var 16:9, og at bildepunktene på siden av 4:3 bildet var skrudd av mens man så på dette materialet. Da VET vi at de bildepunktene på siden av 4:3 bildet har blitt brukt 50% mindre enn billedpunktene på midten av skjermen. De har altså ikke blitt slitt like mye og har altså bare 12,5% mindre lysutbytte enn da TV'en var ny. Jeg håper virkelig ikke det er noen her inne som tror at man ikke ville lagt merke til denne forskjellen.

Når man legger til i regnestykket at det altså ikke er slik at det bare er gassen som mister sin "glød" med tiden, men at det også kan taes med at cellene er dekket med fosfor for å avgi farge ettersom lyset plasmaen avgir ikke har noen egen farge. Vi vet at denne fosforen blir slitt akkurat som gardiner kan bli solbleket og legger til dette som da er det som virkelig er innbrenning. Det blir således nok mer riktig å si at innbrennings effekten blir forsterket av at cellene mister sin lysstyrke enn å si det omvendt slik jeg gjorde først.

Men som sagt; av og til forenkler man litt av hensyn til leserene av tråden som bare har lyst til å vite om dette er gode skjermer. Jeg er f.eks. overbevist om at de som har et tittemønster som Casle (som aldri har sett innbrenning) vil neppe få noen problemer med de nyeste modellene da de selvfølgelig er bedre enn de gamle. Men det er samtidig feil å si til disse brukerene at "du kan bare glemme dette med innbrenninger, det var bare noe de hadde i gamle dager." Når det klart ikke er tilfellet, og rimelig irriterende da for disse å oppleve at TV'en som ble enstemmig anbefalt her på forumet knapt er brukt et par tusen timer før de har permanent innbrenning av 4:3 aspektet og speedometeret inne i bilen på "Gran Turismo". (Worst case scenario.)

Tilbake til eksempelet mitt. Selvfølgelig ser man en slik innbrenning. Men nårtid er det at vi ikke lenger er i stand til å registrere skjevheter i brukstiden på cellene. Er det når 100 000 timers panelet har fått 50 000 timer på baken? Eller kan vi forvente å se innbrenningen tidligere, eventuelt mye tidligere? Det er et mangedelt svar på det, vi har for eksempel ikke nøyaktig like godt syn her inne alle sammen, noen er født slik og andre opplever dårligere syn med alderen. Det vil variere sterkt mellom matrialet vi kikker på, det kan f.eks. godt tenkes at det er mange her inne som har skikkelig innbrenning i skjermene sine uten å legge merke til det, forde de sitter for langt fra skjermen, eller så å si aldri ser en god kriminalfilm med masse mørke scener der innbrenningene vil ynde å vise seg, eller de har aldri hørt om fenomenet og derfor ikke lagt merke til det før etter at de orket å pine seg gjennom denne lange posten. Men vi kan ha i bakhodet at synet vårt kan ha en "dynamisk kontrast" på opp til 1 000 000:1 LINK Er det noen her da som vil si at det høres usannsynlig ut at vi mennesker vil være i stand til å oppdage en skjev innbrenning på plasmacellene som bare avviker med la oss si 1%, eller en halv for den saks skyld? Jeg håper ikke det.

Nest sist nå vil jeg i full fart få med et liknende fenomen av innbrenning. (Som heller ikke er et produkt av min overaktive fantasi som noen her øyensynlig ønsker å skape inntrykk av. ) Det omhandler når det har bygd seg opp en spenning i en gruppe billedpunkter som følge av å vise et meget lyst objekt på skjermen for lenge. Disse innbrenningsliknende indikasjonene vil man bli greit kvitt ved å skru av TV'en en stund, vel så greit som å bruke et av plasma "vaske" programmene. Det er forøvrig også et lite poeng til innbrennings tvilere: Hvorfor tror dere produsentene legger slike programmer inn i TV'ene sine, om ikke nettopp for å fjerne innbrenninger?

Tror jeg skal avslutte denne alt for lange posten med å svare han som lurte på om jeg har opplevd mye innbrenninger med et nytt spørsmål: Ja, hva tror du?

Tror ikke denne karen bruker HDMI kabel fra Biltema nei!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir dette selvf. enda mer OT, men mitt poeng er ikke at man skal ignorere at det finnes ulike fenomener som kan være et problem for noen. Men heller at man ikke skal tro på alt av advarsler og problemer man leser om på ulike forum. De gjelder ikke alltid deg! I tilfellet innbrenning er det for mange ikke et problem i det hele tatt, en non issue.
    At ulike deler av skjermen etter endel bruk kan få ulikt lystap hvis man bruker 4:3 funksjonen mye, er noe det absolutt er på sin plass å nevne. Men det vil heller ikke gjelde meg (og sikkert endel andre her) da vi ikke bruker 4:3 funksjonen (altså vi ser på tv uten de grå eller svarte stripene på sidene).
    :-)

For å få tråden mer OT: Nå tenker jeg kanskje å oppgradere fra 42PV60 til 46PZ85, leste litt lengre opp i tråden at de kanskje var begynt å ankomme butikkene... er det noen som har sett PZ modellene live?

/C

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den påstanden baserer du på? Har du sett PX80? Jeg høres kanskje litt krass ut, det er ikke meningen. Det er bare det at jeg har ikke sett noen tester enda som overbeviser meg. Mens PV60 vet jeg er en skikkelig flott TV. Hadde vi i det minste snakket om en modell som tilførte noe skikkelig nytt som FullHD og 1080p24 osv. så tror jeg nok jeg også kan anbefale oppgradering uten å selv ha sett modellen enda. Jeg fikk bare ikke med meg at det er noen her som har fått tatt PZ85 i øyensyn selv enda, og dem som har sett/kjøpt PX80 virket mer eller mindre "programforpliktet" til å like den...
    jepp jeg harr sett px80, eier forøvrig px70 og har sett pv60 i mange sammenhenger og med ulike signaler.
    du har en sånn deilig skepsis og positiv innstilling.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke eide noen av de nevte tv'er(pv60, px70 og px80), men har sett alle og lest litt her og der. Min oppfatning er at px70 er en god tv og er litt bedre enn pv60, men ikke så mye. Px80 har igjen ett bedre sortnivå og sannsynligvis kontrast, men sliter mere med ditheringstøy og kan nok i flere tilfeller opplefes som litt dårligere med tanke på støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det tenkes at disse skjermene ikke bare har blitt bedre siden de var på utviklingstadiet og kostet det samme som en bruktbil?
    Jeg har en gammel 42pw6, og alle jeg kjenner har PV60/70. Ingen har like bra bilde som meg på SD kilder.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Kan det tenkes at disse skjermene ikke bare har blitt bedre siden de var på utviklingstadiet og kostet det samme som en bruktbil?
    Jeg har en gammel 42pw6, og alle jeg kjenner har PV60/70. Ingen har like bra bilde som meg på SD kilder.
    Da må du si fra om du skal selge den ;-)
    Ingen av plasmaene jeg har hatt på hjemmetest har vært i nærheten av å gi et like godt (opplevd) bilde på SD som min 10 år gamle Sony CRT...
    Har testet Pana PX-70 og Pio 4280...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den posten tror jeg du er like redd for hull i sølvfoliehatten, som du er for innbrenning på plasmaskjermer.

edit:men vi bør vel egentlig la denne tråden handle om Panasonics 2008 modeller, og ikke hvor stor/liten innbrenningsfare det er på plasma generelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Etter den posten tror jeg du er like redd for hull i sølvfoilehatten, som du er for innbrenning på plasmaskjermer.
    fantastisk

Side 17 av 57 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •