Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 57 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1131
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dette er bare tull. HD sendingene blir ikke bedre selv om du har full HD skjerm. For det første så er sendingene i 1080i, men selv om sendingene vill vært i 1080p ville det ikke blitt bedre så sant du ikke står 1 m fra skjermen. Full HD er en fordel med PC kopling og 1:1 pixelmapping, utover fungerer det best i markedsføring.
    Som du skriver så vil du få mulighet for 1:1 pixelmapping og slippe overscan, samt slippe skalering.

Dette er klart faktorer som bidrar til økt bildekvalitet.

Og - som Rolle skriver - en bedre utnyttelse av Full HD signaler.

Nå må du ikke lese deg blind på aviser og andre steder som skriver at du ikke ser forskjell hvis du ikke står lengre enn 1m unna.

Når jeg driver å skifter mellom "overscan on" og "overscan off" på 1080p signaler på mitt 42" full HD tv så ser jeg lett forskjell på 3m avstand.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge til at du med en vanlig billig dvd-spiller som oppskalerer til 1080p også får muligheten til å utnytte dette formatet uten overscan. Samtidig skaleres også signalet kun en gang.

Vanligvis forsvinner mellom 5-10% av oppløsningen/bildet i overscan.

Forskjellen i økt bildekvalitet er lett å se.

Tenk om de heller kunne ha laget paneler til tv med 1280x720 oppløsning?????

Hva er 1024x768?? Eller 1366x768????? Dette har jeg aldri sett i noen dvd-spiller, spillekonsoll eller HD-avspiller - det er vel til og med htpc brukere som sliter med å få til dette???
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes uansett at det er alt for høyt fokus på HD signaler. Det vi ser mest av er vanlige SD signaler og DVD. HD er en luksus som de færeste egentlig benytter seg av. Det er ikke mange vanlige forbrukere som har Blu-Ray eller annet HD utstyr.

Jeg har hatt noen flat tv-er i stua og samtlige av dem har stinket på vanlige tv sendinger. Riktignok har dette vært LCD skjermer og jeg har skammelig lært at plasma har mye mer å komme med når vi snakker billed kvalitet.

Uansett så leter jeg selv etter en tv som gjør det beste med lavt oppløste signaler.

Det kommer til å ta noen år før HD sendinger tar over det norske tv markedet... De er ikke så kjappe i dette landet når det kommer til slikt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg synes uansett at det er alt for høyt fokus på HD signaler. Det vi ser mest av er vanlige SD signaler og DVD. HD er en luksus som de færeste egentlig benytter seg av. Det er ikke mange vanlige forbrukere som har Blu-Ray eller annet HD utstyr.

Jeg har hatt noen flat tv-er i stua og samtlige av dem har stinket på vanlige tv sendinger. Riktignok har dette vært LCD skjermer og jeg har skammelig lært at plasma har mye mer å komme med når vi snakker billed kvalitet.

Uansett så leter jeg selv etter en tv som gjør det beste med lavt oppløste signaler.

Det kommer til å ta noen år før HD sendinger tar over det norske tv markedet... De er ikke så kjappe i dette landet når det kommer til slikt.
    Du trenger ikke HD signaler for å utnytte fordelene med en Full HD tv.

Hvis du har en dvd-spiller som oppskalerer til 1080p (koster vel fra kr 500,- ? , eller hvis du har en ny receiver som oppskalerer til 1080p (brukes til for eksempel Wii, kabel-tv-tuner, parabol-tuner.... osv )

Når så tven mottar disse sd (eller annet) signalene oppskalert til 1080p så får du mulighetene til å velge "overscan off". Dermed så vil mer av det opprinnelige bildesignalet (typisk 5-10%) fylle bilderuten og bildet vil bli skarpere.

Jeg synes at det er merkelig at dette ikke vektlegges mer.

Hvis et HD-Ready og et Full HD tv i utgangspunktet har lik bildekvalitet så vil Full HD tven gi et bedre bilde når du kan velge "overscan off" på 1080 signaler - oppskalerte eller ei.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitet: Uansett så leter jeg selv etter en tv som gjør det beste med lavt oppløste signaler.

Er det noen som har vært borti noe som har vært bedre enn Pioneer her??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Sitet: Uansett så leter jeg selv etter en tv som gjør det beste med lavt oppløste signaler.

Da bør du prøve Panasonic 37" TH-px70. Native oppløsning er 1024x720, 10000:1 i kontrast som gjør at SD signaler fremstår veldig bra. Jeg er selv kresen på bildekvalitet og jeg kan fortelle at jeg er imponert over kvaliteten denne skjermen klarer å vise på gode SD signaler. Jeg kjører SD både fra Canal Digital parabol HD dekoder og Altibox via fibernett (min 10 mb bitrate på hver kanal) som oppskalerer til 720p/1080i. Behovet for så se HD kanaler er ikke så stort ettersom denne skjermen gjøre en så god jobb med vanlig SD signaler, såfremt bitraten er høy nok. HD signaler er selvsagt best med sylskarpe bilder både fra PC og HD-DVD.

Etter at jeg fikk pana PX70 i hus er det blitt en nedtur å se på projektoren min Projectiondesign AMO MKII (720p) som har bare 3-4000 i kontrast.

Panasonic 37" TH-px80 er nok enda bedre da den har høyere kontrast med 15000:1.

Nå er jeg blitt virkelig fristet til å satse på Panasonic PZ85 42" full HD med 30000:1 i kontrast.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2

Kuro er udiskutabelt den beste flatskjermen på markedet nå, men den koster like mye som en middels lastebil. Det er rett og slett ikke noe for vanlige dødelige. Når en tv koster over 20 000 så synes jeg faktisk det er litt i meste laget. Derfor oppererer jeg med slike tv-er kun som våte drømmer... PANASONIC kan høres ut som et godt alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuro er udiskutabelt den beste flatskjermen på markedet nå, men den koster like mye som en middels lastebil. Det er rett og slett ikke noe for vanlige dødelige. Når en tv koster over 20 000 så synes jeg faktisk det er litt i meste laget. Derfor oppererer jeg med slike tv-er kun som våte drømmer... PANASONIC kan høres ut som et godt alternativ.
    nå koster ikke 42" pioneer mer enn 19k. har man pengene er det ikke noe å tenke på engang.

men panasonic er jo allerede presset godt under 10k grensa, gjør den jo utvilsomt til det beste kjøpet.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg og venter på PX80 og lurer litt på hvordan det stiller seg med å kalibrere den umiddelbart eller om man bør vente en stund med dette?

En annen ting og; Animal Planet er en kanal som blir flittig brukt her og der har man jo en sånn fryktelig fin logo oppi høyre hjørne, bør man være litt forsiktig med sånne kanaler? Har hørt noe om at noen tv'er kommer med ett "vaskeprogram" som man kjører så man blir kvitt innbrenninger, har PX80 dette?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Da går jeg og venter på PX80 og lurer litt på hvordan det stiller seg med å kalibrere den umiddelbart eller om man bør vente en stund med dette?

En annen ting og; Animal Planet er en kanal som blir flittig brukt her og der har man jo en sånn fryktelig fin logo oppi høyre hjørne, bør man være litt forsiktig med sånne kanaler? Har hørt noe om at noen tv'er kommer med ett "vaskeprogram" som man kjører så man blir kvitt innbrenninger, har PX80 dette?
    De fleste kanaler har en logo i et av hjørnene... Hvis det er slik at disse brenner seg inn i alle plasma tv-er så vil jeg si det er en tvilsom teknologi. Man skal da kunne se på alle kanaler og spille ps3 samt bruke skjermen til pc uten at skjermen blir innbrent? Er ikke denne innbrennings problematikken en smule overdrevet? Noe som i stor grad hører fortiden til...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste kanaler har en logo i et av hjørnene... Hvis det er slik at disse brenner seg inn i alle plasma tv-er så vil jeg si det er en tvilsom teknologi. Man skal da kunne se på alle kanaler og spille ps3 samt bruke skjermen til pc uten at skjermen blir innbrent? Er ikke denne innbrennings problematikken en smule overdrevet? Noe som i stor grad hører fortiden til...
    Nja.. Satt senest i går og så på en LG-plasma kjøpt fra Netthandelen i år(aner ikke hvilken modell) hvor det var tydelig innbrenning hvor tekstlinjene var og der som kanallogoen sto.. Dette forsvant jo igjen etter en stund, men er litt irriterende å se "skygge" av tekstlinjer i helt mørke scener uten tekst.

Det skal også sies at, i forhold til pris, så syns jeg Panasonic PX80 var i særklasse den mest behagelige skjermen å se på når jeg var på Expert før påske på en titte-runde. Bra sortnivå og naturlige ansiktsfarger. Hang en Samsung LCD ved siden av hvor det så ut som om personene hadde kalkstøv i ansiktet Pioneer var jo selvfølgelig meget bra, men er ikke sikker på om jeg er villig til å betale så mye mer for, i mine øyne, så små forskjeller. Klarte ikke å legge merke til innbrenning av tekstlinjer på PX80, så jeg håper og tror det bare er enkelte modeller som plages av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    Denne har jeg ventet på! Spennende å sa hva prisen blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PX70 har ingen problemer med innbrenning av logo eller annet! Da kan jeg ikke tenke meg at PX80 har det heller. Panasonic ruler

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PZ85 kommer for salg i midten av mai
    42PZ80 kommer for salg i april

noen som veit hva som er hovedforskjellen på disse 2 modellene?
    kjedelig å vente helt til mai med ny tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er en model som heter px8 har prøvd og finne forskjelen på den og px80.
    px8 er til salgs på elprice
    Panasonic plasma-TV TH42PX8 - elprice.no

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doolittle

kontrasten er vel forskjellig på modellene.

pz85
    Contrast Ratio
    Native: 30,000:1
    Dynamic: 1,000,000:1

link til 50" - TH-50PZ85U - VIERA® Plasma HDTVs - Shop and Compare at Panasonic

pz80
    Contrast Ratio
    Native: 20,000:1
    Dynamic: 1,000,000:1
    link til 50" - TH-50PZ80U - VIERA® Plasma HDTVs - Shop and Compare at Panasonic

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen linker til Panasonic.UK som har ny layout fra idag?? og er virkelig gode

Panasonic - ideas for life - Overview

Panasonic - ideas for life - Compare Products

Hilsen Strilen fra utforbi............

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doolittle

Såvidt jeg har forstått det så er det kun i USA det er kontrastforskjell på PZ80 og PZ85. I Europa kommer begge 2 til å ha 30.000:1 i kontrast. Det som er forskjellen på de er at PZ85 har dette:

"Intelligent Frame Creation gir mulighet for helt jevne bilder fordi funksjonen beregner bevegelser i originalmaterialet og ved hjelp av avanserte algoritmer skaper ”sub-frames” som gir en fullstendig jevn bevegelse også med 24p-materiale (24p Real Cinema)."

Dette har ikke PZ80. Såvidt jeg tolker dette så virker det som om dette har med panoreringer og gjøre. Det jeg lurer på er om PZ80 støtter 1080p/24. Jeg har fått bekreftet at PZ85 gjør dette, men usikker på PZ80. Noen som vet?

Side 13 av 57 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •