Hvilken plasma? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket 50 tommeren. Får den for 16500.
    Så ikke så verst ut + endelig en tv hvor bord stativet er dreibart, sårt savnet.

Men tviler allikevel at den greier å matche bilde kvaliteten til px700, som er helt rå.
    Hva med f.eks sort nivå?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrast og sortnivå!

Sitat Opprinnelig postet av olehenrik3000
    Sjekket 50 tommeren. Får den for 16500.
    Så ikke så verst ut + endelig en tv hvor bord stativet er dreibart, sårt savnet.

Men tviler allikevel at den greier å matche bilde kvaliteten til px700, som er helt rå.
    Hva med f.eks sort nivå?
    Veldig nære pioneer 428XD-Pioneer PDP-4280XA, og en god del bedre én panasonic sine plasma skjermer på sort og kontrast, selve bildekvaliteten vil vel være mer subjektiv, jeg har ikke sett denne før idag og ble meget positivt overrasket, jeg var på Panasonic søk selv og har definitivt ombestemt meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Expert.no

Linken var på 50" men produktet som jeg nevnte var 42", sa ikke at en var bedre én Pioneer sin plasma, men som jeg mener er nærmest dens kvalitet og faktisk svært nære på kontrast og bildekvalitet, den har jeg blitt tilbudt for 13K, synes den var klart bedre én panasonic PX70 og mye penere. da har jeg sett tv signal, dvd og hd signaler under demo.
    Godt at noen fikk et bedre inntrykk enn meg ihvertfall. Har sett masse på Q97, da en god kamerat har den, og har selv stilt den inn.

Det at den nærmer seg Pioneer på bildekvalitet og kontrast er å ta i, den nærmeste er Panasonic og deretter kommer Samsung. Selvfølgelig spiller de ulike innstillingene inn, men etter min mening(og forbruker.no tror jeg det var), så er Panasonic det som er nærmest Pioneer.

Samsung er kanskje hakket skarpere enn Pana, men fargene er ikke like naturlige og fine. Så det blir naturligvis en smakssak. Dessuten synes jeg bildet hakker mer på Samsung(uten movieplus). Designmessig er den penere enn Pana, generelt er Samsung veldig pent.

Hvis du liker fargene på Samsungen bedre, så kjøper du den. At det er en bedre tv enn Pana kan diskuteres i det uendelige, men Samsung er generelt ikke like flinke på plasma som Pana.

Søk litt på google eller forumet, les tester osv, så finner du fort ut hva jeg mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 50q97 og er strålende fornøyd med fargene. Smaken er jo som baken.
    Masse instillinger så man må bruke litt tid til man finner det man syntes er comf. Dnie på er jo bare flott. Filmene ser ut som dokumentarer.
    mvh Stig

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DNie ser forferdelig ut, det samme gjør movie plus og dynamisk innstillinger med dynamisk kontrast og sortnivå. Har 50Q96 selv og sliter også meg gråtone skala som ikke er helt god. En del dithering støy også (det er det på pana også). Positive med samsung er utseende og lysstyrke.

Anbefales kun hvis du sitter lengre enn 3m unna, ellers blir for mye av ditheringen synlig. Fra 5 meter er bildet knall uansett om det er dvd, analog antenne eller hd fra pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er DNie? Og hva er dithering?

Jeg skal ha en 50 tommer, hadde egentlig nå ombestemt meg fra en panasonic px700 til q97. Men jeg sitter nesten 3 m fra skjermen, er det et problem? Skal ha 50 tommer.

Er det noe forskjell på Q97 og Q96?De står som to forskjellige modeller på samsung siden sider, men finner ingen forskjeller. Han på Elkjøp sa de var like.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung Q97

Fikk omsider kjøpt Hjemmekino og der fikk Samsung Q97 meget god omtale og til 13K så er det et svært godt kjøp. Bare så det er sagt så hadde jeg tenkt å kjøpe panasonic PX70 evt PZ70/700 men nå blir det Samsung på meg, forskjellen på den og Pioneer på 3-4m er akademisk!!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klarte jeg endelig å bestemme meg for tv, ble prisen som avgjorde det, så da har jeg nok en Panasonic th 42px80 i hus i begynnelsen av uka
    Hadde vært moro med 50", men når det var dobbelt så dyrt, så var ikke valget så vanskelig allikevel.

Gleder meg masse til uka:-D
    Skal bli deilig, og ikke trengte jeg å spørre fruen om lov heller, som visse andre må, he he :twisted:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •