Sony KDL-40W3000 vs Samsung LE46M86/87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40W3000 vs Samsung LE46M86/87

Hei

Hadde egentlig sett meg ut Sony'en, men disse tv'ene er jo ca. på samme prisnivå nå. Jeg lurer fælt på om det lønner seg å gå for en svær Samsung forige generasjon på 46" eller en prima ny Sony på 40".
    Merker at det er litt surt å gå for en eldre modell og Sonyen ser jo ut til å være et supert valg utifra tester jeg har lest, men samtidig så er 46" sinnsykt stort og må innrømme at det frister å la den dominere stua fullstendig :P

Bestilte egentlig en Samsung LE40F86 i Oktober fra Shg.no, men den blir bare utsatt og utsatt og nå er jeg gått lei av å vente. Kjenner jeg må ha en tv i fingra snart nå.

Noen som har noen meninger å komme med?
    Tar i mot alle svar med takk.

rastaflettus

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Sony'en milevis forran samsungen når det gjelder både bildekvalitet samt mindre feil.
    Men, dette er bare min menig :-D.

Dra ihvertfall innom forskjellige butikker så du får sett begge tv'ene opp mot hverandre med forskjellige signalkilder så vil nok valget bli enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv KDL-40V3000 og KDL-40W3000 mot LE40M86...

Samsungen er jo henholdsvis 2000 og 4000 kr. billigere enn Sony'en hos MPX.

Er det verdt 2000 mer for 40V3000?
    Er det verdt 4000 mer for 40W3000?

Noen som har noen tanker ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at nyansene er så små, og kvaliteten så høy på de tre alternativene at det ikke spiller så utrolig stor rolle.
    Side ved side ser en kanskje forskjell, men tror det er så bra at når du får det i stua spiller det liten rolle om du treffer DITT bruk. En blir uansett "heimblind" Bang for bucks

Og sparer du 4000 nå, så har du jo allerede nesten spart inn halve tv`n når du skal kjøpe ny om noen år (så fremt at du ikke bruker pengene på øl i mellomtia seff)

Men snakker vi om low end tv`r så tror jeg en tusenlapp eller tre betyr mye. Men ikke i dette prissjiktet. Konklusjon: Om spec er relativt like, gå for design, råd, magefølelse og lommebok

Jeg prøver finne den billigste tvn jeg vet passer til mitt behov. Nå er jeg på 15k. For 2 dager siden 20k. Og ender nok rundt 15k til slutt (håper jeg!)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DecoR
    Vurderer selv KDL-40V3000 og KDL-40W3000 mot LE40M86...

Samsungen er jo henholdsvis 2000 og 4000 kr. billigere enn Sony'en hos MPX.

Er det verdt 2000 mer for 40V3000?
    Er det verdt 4000 mer for 40W3000?

Noen som har noen tanker ?
    Det avhenger også mye av hva du bruker tv'en til.
    Blir den brukt til mye SD signaler ville jeg gått for W3000, da den har bedre bildebehandling enn både v3000 og M86'en samt 10bit panel.
    I mitt tilfelle står valget mellom 32D3000 og 40W3000, er noe usikker på 40" da jeg ser en del på vanlig tv. Tror 40" muligens blir litt for stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg Sony tvèn blir veldig kjedelig når det gjelder design, der er også fruen enig. Men så er det jo billedkvaliteten som gjelder... vanskelig valg dette. Se på designet på denne tven...griselekker. Noen som har anelse på hvilken modell det er?ITavisen | Ny generasjon LCD

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Personlig synes jeg Sony tvèn blir veldig kjedelig når det gjelder design, der er også fruen enig. Men så er det jo billedkvaliteten som gjelder... vanskelig valg dette. Se på designet på denne tven...griselekker. Noen som har anelse på hvilken modell det er?ITavisen | Ny generasjon LCD
    Det bildet er av en Samsung F9-serien 70".

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 40v3000 i slutten av oktober, og kan anbefale denne. Har ganske dårlig kabelsignal (og ikke digitaltuner), men bildet er helt på høyde med min gamle 32" philips 88xx crt.

Jeg vurderte også w3000, men da jeg ikke har behov for mpeg4-dekoder innebygget, så utgikk denne til fordel for v3000 og noen tusen spart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen mener Sony har mindre feil. Men har ikke M86/87 blitt mye bedre etter mai 07?

Jeg er også på valg mellom W3000 og M86/87. Nå er jo et Powerbuy på 40W3000 rett rundt hjørnet, og prisen vil kanskje bli minus kr 2000?? i en billig nettbutikk. Da blir ikke forskjellen så stor mellom de 2, hvis man sammenligner 40". Hvis jeg skulle tippe, så får man Sonyen DA for 13500-14000. Og jeg ser LE40M86 til 11685 hos AVHIFI i dag.

Men kanskje vi kan få til et POWERBUY på LE40M86. Noen som er interessert? Jeg er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Sonyen på meg. 15.6k kr inkl frakt hjem på døren. Ikke verst.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen tester 40W3000 Vs 46M86-87?

Skal ha en av disse som passer til min pris klasse

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har Samsungen, er jeg kanskje litt "biased" i mitt syn her. Men jeg har studert flere av de nye Sony-modellene og har ikke blitt noe spesielt imponert. Synes bildet på min M87 er bedre, selv om det selvsagt har mye med at den er godt kalibrert (TV'er i butikk er sjelden godt innstilt). Jeg tror nok at det er enklere å få et godt bildet på W3000, siden M8-serien er ganske vanskelig å kalibrere til å yte sitt beste. Men når man får det til, gir den svært gode bilder. Jeg var opprinnelig litt misfornøyd med min TV, men etter å ha brukt god tid på å utforske alle innstillinger og funnet frem til det jeg synes er best (har brukt DVE bl.a.) er jeg veldig godt fornøyd. Synes ingen andre TV'er kan måle seg med livaktigheten i bildet, og det tror jeg den blanke overflaten skal ha æren for. Og svartnivået er overlegent det beste jeg har observert på noen LCD, det også mye grunnet den blanke overflaten. I et rom med moderat lys er sort hos meg like sort som ramma rundt TV'en (ser ikke forksjell).

Vel vel, sikkert noen som har Sony som er uenig med meg da men

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •