Perfekt TV for PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Perfekt TV for PS3

Skal kjøpe flatskjerm til PS3, valget faller selvsagt på en LCD. Som vanlig er "problemet", hvilken tv skal jeg velge..?

Siden flat tv og PS3 skal inn på et lite gutterom, er behovet ikke større enn en 32". Men, for all del, finner jeg et knallbra kjøp i en større klasse...

Det primære spørsmålet jeg ønsker svar på er følgende: Er det nødvendig å legge
    10 000 kr i en Full HD skjerm for å utnytte PS3 potensiale fullt ut?
    (Hører stadig vekk at Full HD ikke kommer til sin rett før man er oppe i over 40")

Et eks: Elkjøp reklamerer med en 32" (PHILIPS 32PFL5322) til 4444 kr. Vil jeg får fullt utbytte av bildekvaliteten PS3 leverer på en slik skjerm. (At 32" er revet ut av hyllene og utsolgt fra hovedlageret ikke tatt i betraktning.)

Og ellers, er det noen spesifikasjoner jeg burde være obs på at min fremtidige flat tv burde ha, med tanke på at den skal brukes primært til å spille PS3.

Takker for alle kommentarer!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det primært er spilling på PS3 som er bruken kan du nøye deg med 720p oppløsning, trenger ikke nødvendigvis 1080p da. De fleste spillene idag er bare 720p men kommer sikkert 1080p oppløsning også. Men slik prisene faller på TV kan du kjøpe 720p og kjøpe deg nytt 1080p med bedre specs om 2 år for pengene du sparer på å kjøpe 720p nå.

LCD er helt topp for spilling, ikke bry deg særlig om responstid. Betyr ingenting sålenge det er 8ms eller bedre. Ghosting får du ikke på spill, det kommer av dårlig elektronikk som behandler dårlige TV sendinger.

HDMI inngang er forøvrig ett must.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informativt svar. Da blir det nok en "billig" 32" lcd i første omgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •