Vrient Valg i en stor TV jungel !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Powersupply sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vrient Valg i en stor TV jungel !

Jeg er på utkikk etter en 42 LCD Full HD til min gamle far, for ca 11.000 kr :-D
    Så da spør jeg dere her på avforum hvilken tv til denne prisen gir best kontrast og betrakningsvinkel... Har sett på Tatung sin 42 full hd, mirai 42 full hd, LG 42LY95 Full hd og TOSHIBA LCD TV 42X3030DG vet at toshiba ligger et hestehode foran, men hvis betraktningsvinkelen er like god, eller bedre på de andre er det det beste valg for far =)
    men for all del kom med forslag, håper noen kan hjelpe

Kjetil...

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde heller kjøpt en kvalitets HD-Ready LCD... ikke heng deg opp i "Full HD".

Men hva som er å anbefale i den prisklassen får heller noen andre tipse om

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke far ville hatt større glede av en plasma?
    Hva slags kilde skal han bruke den på?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din gamle far hadde blitt glad for en Panasonic pv.70 , det ble i allefall jeg som ikke er så gammel. Be han med på en runde for å titte,så får han det han ønsker seg.. Full hd har han vel ikke bruk for ?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Spørs om ikke far ville hatt større glede av en plasma?
    Hva slags kilde skal han bruke den på?
    Den skal primert brukes til tv titting og pc, litt film må medregnes men ikke mye.
    Full hd ønskes p.g.a det er storsatsing av tv kanalene nå å komme opp i 1920 x 1080 det vil skje innen 2 år vill jeg tro.. Er jo et par allerede..

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Din gamle far hadde blitt glad for en Panasonic pv.70 , det ble i allefall jeg som ikke er så gammel. Be han med på en runde for å titte,så får han det han ønsker seg.. Full hd har han vel ikke bruk for ?

hehe joda.. full hd skal han ha... Full hd ønskes p.g.a det er storsatsing av tv kanalene nå å komme opp i 1920 x 1080 det vil skje innen 2 år vill jeg tro.. Er jo et par allerede.. dette har han fått med seg

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nokk..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Powersupply
    Den skal primert brukes til tv titting og pc, litt film må medregnes men ikke mye.
    Full hd ønskes p.g.a det er storsatsing av tv kanalene nå å komme opp i 1920 x 1080 det vil skje innen 2 år vill jeg tro.. Er jo et par allerede..
    Hvilke kanaler sender 1080p? Har aldri hørt om noe som sender høyere oppløsning enn 1080i, noe en vanlig HD-ready TV har.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvilke kanaler sender 1080p? Har aldri hørt om noe som sender høyere oppløsning enn 1080i, noe en vanlig HD-ready TV har.
    Har ikke peiling, var fattern som sa det.. han har kanskje ikke fått med seg før nå at det er 1080i sendinger som han tror er full hd :-? lol

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42" Full HD til under 10K

Er du bestemt på at du skal ha Full HD til "gamlefar", kan du jo skjekke ut en tv Coop Obs kjører til rett under 10K. Var innom Obs på Vinterbro, hvor de hadde en Elfunk 42" Full HD til 9 tusen 9 et eller annet.

(Gjorde et forsøk på å søke opp den overnevnte tv'n på coop sidene, uten hell.)

Om dette er et godt kjøp til den prisen, kan ikke jeg avgjøre uten specs. Men, du kan jo sjekke det opp.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror att største oppløsning på tv signal blir 720 P eller 1080 i så vidt jeg har fått med meg , så vist ikke din gamle far har en hddvd eller blue ray eller andre måter å sende full hd på så ser jeg ikke poenget med full oppløsning .

Det er vel egentlig kun på store skjermer (Prosjektor) att man har utbytte av 1080p.

Men for all del er man klar for full Hd så er man Hd klar.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Munkers
    Er du bestemt på at du skal ha Full HD til "gamlefar", kan du jo skjekke ut en tv Coop Obs kjører til rett under 10K. Var innom Obs på Vinterbro, hvor de hadde en Elfunk 42" Full HD til 9 tusen 9 et eller annet.

(Gjorde et forsøk på å søke opp den overnevnte tv'n på coop sidene, uten hell.)

Om dette er et godt kjøp til den prisen, kan ikke jeg avgjøre uten specs. Men, du kan jo sjekke det opp.
    hehe dette viste jeg fra før, men hva som gir best kontrast og betrakningsvinkel for pengene er noe annet..

Men takker for interessen !

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Tror att største oppløsning på tv signal blir 720 P eller 1080 i så vidt jeg har fått med meg , så vist ikke din gamle far har en hddvd eller blue ray eller andre måter å sende full hd på så ser jeg ikke poenget med full oppløsning .

Det er vel egentlig kun på store skjermer (Prosjektor) att man har utbytte av 1080p.

Men for all del er man klar for full Hd så er man Hd klar.
    Det er jeg helt enig i... Men er man gammel og bestemt så er det ikke alltid så enkelt og overtale
    Har du noen bra tips til en bra 42 tommer forresten... som ikke er full hd, med god kontrast og betrakningsvinkel. har lett meg grønn på full HD tver. er litt lei har sett på qpvison 42 hd redy.. men han syntes designen ikke var noe særlig. og det må være 42 skjønner du..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare anbefale det jeg selv har erfart, jeg er en meget fornøyd eier av en Panasonic TH42PX70E.

Jeg kjører signalet rett fra veggen inn i tven, og er imponert over kvaliteten på bildet.

Jeg har også en hddvd(720 p) spiller som gir meg utrolig bra bilder og som viser meg att oppløsning ikke er alt for å bli fornøyd..

Denne tven takler også 1080P signaler...

Anbefaler alle og ta en titt på den i alle fall.

Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV

Når det er sagt så er det mange tver som overgår denne tven, det er selvfølgelig da snakk om pris..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •