Sony KDL-40W3000 på analog ute antenne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40W3000 på analog ute antenne

Min 9 år gamle monster av en boksskjerm takket for seg.

Har noen erfaringen med bilde på TVen med vanlig analog ute/inne antenne eventuelt ukodete RiksTV NRK kanaler ?

Veldig i tvil på kjøp av ny TV. Kommer til å bruke analog signal fra ganske stor analog tv antenne jeg har på hustaket. Der fikk jeg inn NRK kanalen og TV2 i bra bilde. Tror jeg får inn digitale bakkesignalet også. Jeg har tilgang til Canal Digital kabeltv men gidder ikke koble meg på etter elendig service i flere mnd så jeg sa opp. Men muligheten er der seinere.

Egentlig kunne jeg tenkt meg å være uten TV og hold meg til PC, men kjerring og ungene klikka helt når jeg foreslo å kutte TVen ut en stund frem til sommeren slik at prisene gikk litt ned.

Så planen er denne TVen fordi den skal holde noen år og dårlig mellomløsninger koster bare mer i lengden. Planen er HTPC etterhvert.

Det stemmer at jeg kan bare sette ledningen fra antenna på taket så får jeg inn NRK kanalene GRATIS fra bakkenettet hvis signaler er der ?
    Bare det forsvarer prisen med 4mpeg koder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Du får inn alle NRK kanaler, samt radiokanalene. TV2 er jo gratis fram til 2009, men da trenger du et RiksTV-kort, men dette får du nok ikke kjøpt eller "parret" med TV-en før den godkjent av RiksTV.

Skal kjøpe meg en W3000 selv også, men har skafft meg en Sagem dekoder, med RiksTV-kort for TV2 inntil videre... Jeg bruker en lusen gammel antenne som jeg har på stua og har supre signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen, ser det er flere som er natt mennesker. Fint om de som har kjøpt denne TVen kan si noe om erfaringene for bilde kvaliteten på analoge antenne signaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •