Kan jeg se hd filmer med denne monitoren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg se hd filmer med denne monitoren?

Hei, Kjøpte for ett par år siden en billig 42" plasma monitor som jeg har brukt til DVD og til PC med mer. Vet att dette egentlig er en dårlig sjerm men jeg har selv vert meget fornøyd med tanke på prisen osv back then. Betalte vell 12 000 og forventet ikke noe serlig. "link : Plasma 42SD|Plasma - Skjermer - Eldre modeller - Samsung Norge

Har Surround receiver med 1 HDMI utgang og 2 innganger. ( Rotel RSX 1057 ) . Det jeg lurer på er:

Om jeg kjøper meg en blue ray eller hd spiller som jeg kjører på inn på hdmi inngangen til receiveren og deretter ut fra hdmi utgangen i receiveren og deretter til TV'en med en "HDMI-DVI" kabel ( Komplett.no - Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m )( ja monitoren har både DVI og VGA inngang ).

Vil bildet da i det hele tatt bli bedre en med vanlig DVD, eller vil det være det samme? Eller eventuelt vil det bare bli svart sjerm ?

oppløsningen er jo bare 852 x 480 piksler og forventer jo ikke att det skal bli like bra som med hd ready sjermer. Lurer egentlig ganske enkelt på om dette vil gå i det hele tatt. Står ikke noe om att monitoren er HD kompitabel eller ready etc.

Takker for hjelpen i forkant!

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei, Kjøpte for ett par år siden en billig 42" plasma monitor som jeg har brukt til DVD og til PC med mer. Vet att dette egentlig er en dårlig sjerm men jeg har selv vert meget fornøyd med tanke på prisen osv back then. Betalte vell 12 000 og forventet ikke noe serlig. "link : Plasma 42SD|Plasma - Skjermer - Eldre modeller - Samsung Norge

Har Surround receiver med 1 HDMI utgang og 2 innganger. ( Rotel RSX 1057 ) . Det jeg lurer på er:

Om jeg kjøper meg en blue ray eller hd spiller som jeg kjører på inn på hdmi inngangen til receiveren og deretter ut fra hdmi utgangen i receiveren og deretter til TV'en med en "HDMI-DVI" kabel ( Komplett.no - Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m )( ja monitoren har både DVI og VGA inngang ).

Vil bildet da i det hele tatt bli bedre en med vanlig DVD, eller vil det være det samme? Eller eventuelt vil det bare bli svart sjerm ?

oppløsningen er jo bare 852 x 480 piksler og forventer jo ikke att det skal bli like bra som med hd ready sjermer. Lurer egentlig ganske enkelt på om dette vil gå i det hele tatt. Står ikke noe om att monitoren er HD kompitabel eller ready etc.

Takker for hjelpen i forkant!
    Tviler nok på at kvaliteten blir særlig bedre,i og med at plasma,n har den begrensing du nevner her anng oppløsning,desverre.:???:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men tror du jeg vil kunne se filmene som blir utgitt i Blue ray/hd senere med å gjøre slikt? Med samme kvalitet som DVD filmer. Eller vil det bare bli "svart sjerm" siden monitoren egentli ikke støtter dette formatet.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Takker for svar, men tror du jeg vil kunne se filmene som blir utgitt i Blue ray/hd senere med å gjøre slikt? Med samme kvalitet som DVD filmer. Eller vil det bare bli "svart sjerm" siden monitoren egentli ikke støtter dette formatet.
    Var jeg deg ville jeg evt prøvd og låne en hd eller blue ray spiller bare for og sjekke ut.Du vil aldrig få den fordelen av knallbilde uten at skjermen klarer i minste fall 1378x768 hd ready!Beste er full hd 1920x1028:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Var jeg deg ville jeg evt prøvd og låne en hd eller blue ray spiller bare for og sjekke ut.Du vil aldrig få den fordelen av knallbilde uten at skjermen klarer i minste fall 1378x768 hd ready!Beste er full hd 1920x1028:-D
    Okay, ja det er vell det lureste. Får vell låne meg en PS3 å en film + kabler for å se om det går i det hele tatt.

Grunnen jeg lurer er jo egentli om jeg må kjøpe spiller + tv samtidig eller om jeg kan kjøpe Blue ray spiller (ps3) og BD filmer og fortsatt kunne se dem. Og deretter kjøpe ny plasma senere så jeg slipper å legge ut 30k med engang liksom

Takker uansett for hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se hd filmer så lenge filmen ikke krever hdmi. Desverre så vil kvaliteten ikke bli mye bedre enn vanlig dvd og kanskje også verre om tven/spilleren har dårlig nedskalering..
    En ps3 eller xbox 360+hd-dvd addon med komponent kabler skal funke helt greit ellers. Så langt så krever ingen filmer hdmi etter det jeg har hørt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Du kan se hd filmer så lenge filmen ikke krever hdmi. Desverre så vil kvaliteten ikke bli mye bedre enn vanlig dvd og kanskje også verre om tven/spilleren har dårlig nedskalering..
    En ps3 eller xbox 360+hd-dvd addon med komponent kabler skal funke helt greit ellers. Så langt så krever ingen filmer hdmi etter det jeg har hørt.
    okay, takker for svar ! Var det jeg lurte på !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •