Plasma eller LCD for Xbox 360 og film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller LCD for Xbox 360 og film

Heisann.

Har nå kjøpt meg et Samsung Q97 50" Plasma tv og koser med det.

Men i det siste lurer jeg litt på om jeg gjorde feil valg og ikke kjøpte meg en samsung 46" LCD TV.

Jeg ser bak på eskene til xbox 360 spillene mine står det 1080P på endel spill og lurer litt på om jeg går glipp av dette når jeg bare får 1080i osv.

Vet plasma er bedre på film, men jeg bare lure på om jeg skal holde meg til plasma skjermen min og kansje gå glipp av 1080p ikke er noe jeg vil merke mye til ?

Så vist det er noen her som har erfaring med plasma mot lcd og full hd om det har mye og si, eller andre insyn så er jeg meget glad for og høre alle sine meninger.

Ps: Ser også det som kaldest Dithering veldig bra på skjermen, noe som gjør at jeg må sitte veldig langt vekke fra skjermen for og ikke se det.

Samt at plasma må jo gjøres in på rundt 50% contrask og brightness i ca 200 timer.

Mvh
    Litt frustrert plasma eier

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det lages så mange spill som kan dra nytte av full hd oppløsning på lenge enda.
    Dette vil kreve noe helt sinnsykt mye fra 360'en.
    Det er vel bare en sinnsykt rå pc som kan gjøre dette til fulle.
    Plasma er etter min mening klart bedre enn en lcd til de fleste formål, bortsett fra hvis du skal bruke den mye til pc (internett og mye stillbilder). Når du kjøper en Full HD skjerm i dag, vinner du ikke så mye på det som mange tror, og en god hd ready skjerm kan gi deg vel så bra bilder.
    Dette med innkjøring av tv'en er ikke noe jeg tenkte for mye på med min skjerm, men jeg var obs på stillbilder i begynnelsen, og aldri har jeg sett noen tegn til innbrenning, men så skal vel ikke kontrast og brightness stilles så veldig høyt uansett, i følge kalibrerings utstyr. (se andre lenker for anb innstilling for din skjerm.)
    Kanskje du skulle byttet inn skjermen din mot en Panasonic PX50 i stedet.
    Den kan i det minste ta i mot 1080p ( full hd ) signalet inn via hdmi, og er en bedre skjerm.
    Så kunne du sluppet frustrasjonen din.
    Du skal jo kose deg når du har en 50" plasma skjerm og 360 i stuen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

Den jeg har skal vist takle 1080p signaler in og så skalere den det ned til 1080i eller hva det var.

For hørte va litt skjermer som ble helt sorte eller ikke tok 1080p signal når di kun va HD ready.

Merke godt inbrenning ja, det kommer bare etter 15min på samme bilde, så må jeg se en film eller bruke det vaskeprogrammet i tv´n for og fjerne det.

Så pc spillinga måtte jeg gi opp på den og heller spille xbox 360 i doser.

Vil denne inbrenninga bli svakere eller ta lengre tid når skjermen er inkjørt ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Panasonic 42" PZ70 full HD plasma. (kostet 14k)

Har hatt mange flere timers pass med Xbox360 - ikke tegn til noen innbrenning.

Å ja - Xbox360 1080p via hdmi i 1:1 pixelmapping på full hd tv er veldig fint å se på.

Innkjøring har jeg ikke brydd meg om - tven er instilt på det samme siden jeg kjøpte den i november.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Å ja - Xbox360 1080p via hdmi i 1:1 pixelmapping på full hd tv er veldig fint å se på.

Innkjøring har jeg ikke brydd meg om - tven er instilt på det samme siden jeg kjøpte den i november.

Mener dere at full hd er nesten et must da sammen med xbox, jo er endel spill med 1080p på. di gamle mine står det kun 720p og 1080i på mens feks mass effect,COD 4,oblivion GOTY mm står det 1080p på bak.

Men jeg har jo 30 dagers returrett på Elkjip da så er muligt og bytte det i en LCD eller feks vente til di får in full hd plasma.

Hmmm ble litt slit dette

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Min PV 70 var jo ganske høg på kontrasten fra fabrikk. Måtte dempe den og andre ting betrakteligt.

Kva meinar du om din PZ70?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digiboy
    Mener dere at full hd er nesten et must da sammen med xbox, jo er endel spill med 1080p på. di gamle mine står det kun 720p og 1080i på mens feks mass effect,COD 4,oblivion GOTY mm står det 1080p på bak.

Men jeg har jo 30 dagers returrett på Elkjip da så er muligt og bytte det i en LCD eller feks vente til di får in full hd plasma.

Hmmm ble litt slit dette
    Som det ble nevnt her tidligere i tråden så er det få, om noen spill som kjører fullt ut i 1080p.

Her er en liste:

List of Xbox 360 1080p games » Make You Go Hmm

Uansett så er det mange spill som har et utrolig detaljert bilde.

Med en full HD tv så kan du blant annet bruke en "overscan off" funksjon som gir deg skarpere og mer informasjon på skjermen.

Samtidig vil du slippe unna med minst mulig skalering - 1080p xbox => 1080p full hd tv.

Disse fordelene var nok for meg å velge full hd.

Samtidig har jeg lest at Panasonic plasma og inbrenning er sjeldne saker.

Vet ikke hva du skal gjøre - men hvis du kjøpte tven for å spille xbox360 (slik jeg gjorde) å hadde jeg benyttet bytteretten...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Min PV 70 var jo ganske høg på kontrasten fra fabrikk. Måtte dempe den og andre ting betrakteligt.

Kva meinar du om din PZ70?
    Jeg slo av alle "bildeforbedrings"-funksjoner, satte bildemodus til "auto", fargetemp til "normal". De andre instillingene står på 50%.

Synes bildet er meget bra. Skulle jeg klage på noe så må det være visse rødfarger som får ett litt rart fargeskjær. Men det er meget sjelden dette intreffer.

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både lcd og plasma til samme bruk, og er helt klar på at Plasma er best til både spill og film. Ikke tvil i det hele tatt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •