3ms, 4ms eller 8ms. True or False

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 3ms, 4ms eller 8ms. True or False

Vi gutta ønsker lavest mulig ms respondstid .

Idag har Phillips 3ms og Sharp har 4ms & 6ms og Sony har 8ms.

Jeg ble fortalt av Strandberg at det finnes INGEN LCD flatskjermer i verden som har mindre enn 8ms. Sharp og Phillips oppgir halve tiden/feil opplysninger.

LCD cellen bruker 4ms på å åpne + 4ms på å lukke = sum 8ms

Oppgir Phillips & Sharp villedende opplysninger .

Også hørt at det er ulike måter å regne ut ms på. HVA? er det 4 ms så er det 4 ms, akkurat som 4 meloner, tenker jeg (hvordan man har regnet frem til 4 meloner er meg rivende likegyldig, jeg blir mett av 4 meloner :twisted: )

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Villedende

Det fins nok flere måter å regne dette ut på, det samme gjelder jo alt annet innen lyd og bilde.
    Produsentene har sine egne kvalitets krav og egne rutiner for å sjekke at disse følges.
    Selvfølgelig spiller nok markedsføring en rolle her.

Som alle vet er Harman Kardon watt bedre enn Yamaha Watt.

Vi må rett og slett bare få med oss testene som gjøres av gutta i bransjen!
    Velger du en skjerm med gode test resultater får du et bra produkt.

Stol aldri på "specs"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller kanskje ikke?

Sharp og Philips sine 3 og 4ms skjermer er vanvittig god på panoreringer, jeg har sett disse i side om side med Samsung M86 (8ms) og her er det natt og dag!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje, eller kanskje ikke??

Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Sharp og Philips sine 3 og 4ms skjermer er vanvittig god på panoreringer, jeg har sett disse i side om side med Samsung M86 (8ms) og her er det natt og dag!
    Helt enig - min Philips 47PFL9732D er ihvertfall helt suveren på panoreringer (og det meste av annet)- ikke tegn til etterslep.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenAngel

Jeg ble fortalt av Strandberg at det finnes INGEN LCD flatskjermer i verden som har mindre enn 8ms. Sharp og Phillips oppgir halve tiden/feil opplysninger.

Også hørt at det er ulike måter å regne ut ms på. HVA? er det 4 ms så er det 4 ms, akkurat som 4 meloner, tenker jeg (hvordan man har regnet frem til 4 meloner er meg rivende likegyldig, jeg blir mett av 4 meloner :twisted: )
    Så lenge folk kjøper etter bare å ha lest spec og det er flere brasjestandarer vil produsentene alltid ha kreative måter å måle f.eks kontrast og responstid. En måte å redusere responstid er f.eks å gå fra å måle svart-hvitt-svart til å måle grått-hvitt-grått. I praksis vil dette si at så lenge det ikke bare er en bransjestandard så vil du ikke kunne stole på de tallene de kommer med

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Øynene mine avgjorde hvilken tv det ble denne gang,ikke tallene produsenten oppgir.Hvor denne Strandberg har sine opplysninger fra vet jeg ikke,men om han kann opplyse hvorfor Pihilipsen som er nevnt idenne tråden
    er så mye bedre.Finner ingen etterslep her å det var derfor jeg havnet på denne skjermen etter å ha vurdert 11 skjermer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at mange produsenter oppgir GTG (Grey to Grey) i stedet for BTB (Black to Black). Dette er de ofte ikke veldig flinke til å opplyse om, slik at det blir store forviringer.
    Utenom disse to "måleprinsippene", er det sikkert mange flere måter å måle på for å få lave tall. Dessverre ofte veldig verdiløst...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som folk tidligere har nevnt vil jeg bare si at det er forskjell på responstiden på tv'er.. Selv om ikke tallene stemmer alltid så er det forskjeller ute å går.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ofte man forbinder Ghosting med dårlig responstid. Det er som regel dårlig elektronikk i TV sin skyld. Har man sendinger med dårlig kvalitet får jeg ofte ghosting på mitt Sharp 42" Aquos. Men på BD film og PS3 spill er det ikke tegn til det. TVet er 8ms. På mitt Phillips 32" LCD med 1366x768 oppløsning og 8ms responstid er det ikke tegn på ghosting. Og det behandler dårlige signaler mye bedre enn Sharpen.

Etter jeg fikk Sky HD og koblet dekoder med HDMI ser jeg ikke lenger noe tegn på ghosting på Sharpen. Det gjør jeg derimot hvis jeg ser på sendinger fra det digitale bakkenettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Jeg tror ofte man forbinder Ghosting med dårlig responstid. Det er som regel dårlig elektronikk i TV sin skyld. Har man sendinger med dårlig kvalitet får jeg ofte ghosting på mitt Sharp 42" Aquos. Men på BD film og PS3 spill er det ikke tegn til det. TVet er 8ms. På mitt Phillips 32" LCD med 1366x768 oppløsning og 8ms responstid er det ikke tegn på ghosting. Og det behandler dårlige signaler mye bedre enn Sharpen.

Etter jeg fikk Sky HD og koblet dekoder med HDMI ser jeg ikke lenger noe tegn på ghosting på Sharpen. Det gjør jeg derimot hvis jeg ser på sendinger fra det digitale bakkenettet.
    Hvilken Sharp og Philips skjermer har du?, jeg vurderer selv innkjøp av en Sharp lc-46x20 men er redd at dette blir en nedgradering på tv-sendinger i forhold til min Panasonic PV-45!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da lurer jeg på hvorfor f.eks alle Sony`s modeller uavhengig av pris har 8ms responstid. Men Sharp`s litt billigere tver har 8ms, mens toppmodellene har 4ms!

Snakket også med en selger hos Sharp som mente at de nye modellene deres hadde "ekte" 4ms paneler!

Håper de klarer å hoste opp en bransjestandar snart!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Da lurer jeg på hvorfor f.eks alle Sony`s modeller uavhengig av pris har 8ms responstid. Men Sharp`s litt billigere tver har 8ms, mens toppmodellene har 4ms!

Snakket også med en selger hos Sharp som mente at de nye modellene deres hadde "ekte" 4ms paneler!

Håper de klarer å hoste opp en bransjestandar snart!
    Så lenge en produsent ikke har insentiv til dette vil det ikke skje. Hvem vil at tv'en skal fremstå dårligere. Hvis en bryter ut med bedre spec enn andre vil andre følge etter for å ikke virke dårligere. Dette kan forøvring diskuteres utifra økonomisk org.teori som vil komme til samme konklusjon. Eneste løsning vil nok være påbud om en standard

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •