Panasonic TH-50PZ70EA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-50PZ70EA

Da var endelig den nye skjermen min i hus, fikk god hjelp av en veldig hjelpsom postansatt til bæring.

Skjermstørrelse 50"
    Panel G10-panel
    Format 16:9
    Oppløsning 1920 x 1080
    Kontrast 10.000:1
    HD ready Ja (1080p)
    Innebygd TV-Tuner DVB-T (MPEG2 !IKKE! kompatibel med RiksTV Mpeg4)

2 x HDMI
    1 x VGA
    2 x Scart
    1 x Komponent
    1 x S-Video
    1 x Komposit
    1 x Antenne

Bord fot Ja, mefølger
    Dimmensjoner (BxHxD) 1323 x 802 x 369 mm (med fot)
    1323 x 754 x 99.5 mm (uten fot)
    Vekt 50,5 kg (med fot)
    43 kg (uten fot)
    Øvrig Viera Link

Erfaringer:

Overraskende bra på digitale parabol bilder (Dreambox 7000S RGB Scart).
    DVD og Blu Ray spilles fra PS3, Ikke noe å utsette. Husk å sette på oppskalering i menyen til PS3 når du skal spille DVD på ps3'en.

PS3 Spill er en helt annen verden enn den forrige tv (32 tommers CRT).

Støy: Ikke eksisterende, hører ikke viftene overhode.

Retention: Opplevde veldig svak "etterbilde" da jeg hadde et veldig fargesterkt bilde som bakgrunn på PS3. Dette forsvant etter 30 sekunder med maurkrig.
    Med original temaet som bakgrunn på PS3 var det ikke noe. (Bølgende bakgrunn)

Svartnivå: Eneste flatskjerm jeg har sett med bedre svartnivå er Pioneer sin siste generasjon.

Lyd: Ehem.... ikke noe å skryt av for å si det mildt, fungerer greit til nyheter.

Annet: Sensoren til fjernkontrollen er veldig sær, må pekes rett mot.

Du får ikke bedre 50" for under 20 laken!

En liten update.

Har nå kjøpt veggfeste. Kjøpte et fra Claes Olsson, det til 698 kr,- og det fungerer aldeles utmerket.

Festet det til en gipsvegg med 6 gipsankere og 1 trekskrue som traff en stender.
    Tv'en har nå sittet som støpt til veggen i 3 dager. Og jeg føler at jeg kan legge meg til å sove snart.

Solberg

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å gratulere, kjøpte 42PV60 ifjor og får meg ikke helt til å kjøpe en 50" riktig enda. Men skjermen din har jeg sinnsykt lyst på, kikket på den lenge. Er misunnelig nå
    Kos deg i helga

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med rå tv! Hvor kjøpte du den? pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Bestilte fra Stretto 20 Oktober

Fikk den igår..

Kom på 19 373,-

Panasonic skal visstnok snart komme med pz80/800 serien, blir spennende å se fremover.

solberg

Newcomer geirvb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Har samme tv'en, og er også veldig fornøyd. Helt fantastisk til prisen!

+ Uslåelig pris/ytelse
    + Flott design
    + Solid bygget
    + Gnistrende skarpe bilder. Har et 8.1 megapixel 16:9 panasonic digitalkamera. Setter inn SD kortet i tv'en, og resultatet gir et definitivt hakeslepp. Her ser man det virkelige potensiale i tv'en.
    + Lydløs

Hva er din opplevelse av den nye glassplaten?
    Jeg synes den sprer hvitt lys på en noe ubehagelig måte, som skaper en illusjon av uskarphet. Jeg opplever dette som litt degraderende når jeg kjører full hd bilder med mye lys og kontrast.

Jeg har en svak følelse av å se litt grønnskjær i hudtonene på ansikter enkelte ganger. Andre har også meldt om svakt grønnstikk. Har du en opplevelse av dette også?

Jeg opplever ikke sortnivået like godt som på KURO, men det er like i nærheten.

Lyden snakker vi ikke om. Vi har da Surround forsterker... ;-)

Bytt ut til en Logitech Harmony fjernkontroll. Gir full og logisk kontroll over hele anlegget, og her er det ikke problemer med at man må peke direkte på tv'en.

Alltid spennende å høre andres inntrykk av samme tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirvb
    Gratulerer. Har samme tv'en, og er også veldig fornøyd. Helt fantastisk til prisen!

+ Uslåelig pris/ytelse
    + Flott design
    + Solid bygget
    + Gnistrende skarpe bilder. Har et 8.1 megapixel 16:9 panasonic digitalkamera. Setter inn SD kortet i tv'en, og resultatet gir et definitivt hakeslepp. Her ser man det virkelige potensiale i tv'en.
    + Lydløs

Hva er din opplevelse av den nye glassplaten?
    Jeg synes den sprer hvitt lys på en noe ubehagelig måte, som skaper en illusjon av uskarphet. Jeg opplever dette som litt degraderende når jeg kjører full hd bilder med mye lys og kontrast.

Jeg har en svak følelse av å se litt grønnskjær i hudtonene på ansikter enkelte ganger. Andre har også meldt om svakt grønnstikk. Har du en opplevelse av dette også?

Jeg opplever ikke sortnivået like godt som på KURO, men det er like i nærheten. Hvilke instillinger benytter du i bildeoppsettet ditt for å få en opplevelse av at sortnivåer er bedre en Kuro?

Lyden snakker vi ikke om. Vi har da Surround forsterker... ;-)

Bytt ut til en Logitech Harmony fjernkontroll. Gir full og logisk kontroll over hele anlegget, og her er det ikke problemer med at man må peke direkte på tv'en.

Alltid spennende å høre andres inntrykk av samme tv'en.
    Heihei,

Ja.. når det gjelder svartnivået er det bare siste generasjon (mente da 508 408 etc.) som har bedre sortnivå av det jeg har sett. Der er vi enige.

Takker for tipset til fjernkontroll, blir nok irriterende i lengden .

Det svake grønnskjæret har jeg ikke lagt så mye merke til, men har hørt at det går an å få det vekk ved å få profesjonelt kalibrert skjermen. Håper på et powerbuy kanskje?

Glassplaten er uvant, er helt enig der. Det blir et slags svakt "slør" over bildet.

Kommer nok flere ting etterhvert som timene løper på tv'en. Er enkelte på andre forum som sier bildene blir betraktelig bedre etter 200-250 timer dersom man har kjørt inn skjermen med de anbefalte innstillingene.

Solberg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt eksemplar av samme tv for et par dager siden, jeg bestilte også min 50" TH-PZ70 20.10. Har ikke testet den med full HD, bruker oppskalering til 1080P med min Denon DVD 2930 uten at jeg syns oppskaleringen har veldig mye for seg. Den gir uansett et svært bra bilde, og når en tar prisen i betraktning er den uovertruffen. Syns lyden er helt ok selv om den selvsagt ikke duger til film, til dagsrevyen og fotballkamp duger den helt greit. Jeg ser litt til det grønnstikket enkelte har nevnt, satser på at det er noe som på sikt lar seg kalibrere vekk. Bortsett fra dette er PZ70 perfekt for mitt behov og lommebok.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne tv'en veldig sterkt selv! Hvilke tv'er valgte dere bort til fordel for denne? For min del er eneste konkurrent Sony 46V3000...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir sikkert fornøyd med Sonyen også. En god TV. Jeg liker Plasma bedre enn LCD, det er hovedgrunnen til at jeg endte opp med denne TV'n. Har man bestemt seg for Plasma er valget enklere enn en skulle tro. Har en råd kjøper man Pioneer, har man ikke kjøper man Panasonic. Kjøper man noe annet har man grunner som jeg ikke har oversikt over.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke råd til Pioneer eller Panasonic kjøper man Samsung

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tven selv og er veldig fornøyd, helt klart et veldig bra tv til prisen.

Har ikke lagt noe særlig merke til dette grønnskjæret som det snakkes om, men belegget på skjermen gjør bildet kanskje en anelse tilslørt.

For min del så stod det mellom sony 46w3000 pg denne PZ70, jeg angrer ikke på kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Har man ikke råd til Pioneer eller Panasonic kjøper man Samsung

Sant nok :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Vurderer denne tv'en veldig sterkt selv! Hvilke tv'er valgte dere bort til fordel for denne? For min del er eneste konkurrent Sony 46V3000...
    Hadde jeg ikke fått min før CES messa hadde jeg avbestilt og ventet til neste generasjon. Ser ut som Pioneer har begynt å merke presset og setter ned priene på sine hd ready skjermer også. Disse er overlegne når det gjelder svartnivå og lyd.

Solberg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Fikk mitt eksemplar av samme tv for et par dager siden, jeg bestilte også min 50" TH-PZ70 20.10. Har ikke testet den med full HD, bruker oppskalering til 1080P med min Denon DVD 2930 uten at jeg syns oppskaleringen har veldig mye for seg.
    Testet du med "overscan off"??

Det gir litt ekstra skarphet på min 42" :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert med veggfeste

Solberg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Testet du med "overscan off"??

Det gir litt ekstra skarphet på min 42" :-D
    Nei. Skal teste det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig ikke sett noe til grønnstikk på de siste filmene jeg har sett. Kan vel variere en del fra film til film. Så Jason Bourne Ultimatum for noen uker siden og da var det noe grønnstikk. Ikke sjenerende, og hadde sannsynligvis ikke lagt særlig merke til det hvis jeg ikke var oppmerksom på det fra før. Hadde da kanskje vært lykkelig uvitende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solberg
    Oppdatert med veggfeste

Solberg
    Hvilket veggfeste brukte du? Jeg har lett etter Biltema sitt, men her i Tønsberg har de vært utsolgt lenge. Kjøpte derfor Clas Ohlson sitt, og det fungerer veldig bra. Solid og lett å montere. Kostet 449,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Hvilket veggfeste brukte du? Jeg har lett etter Biltema sitt, men her i Tønsberg har de vært utsolgt lenge. Kjøpte derfor Clas Ohlson sitt, og det fungerer veldig bra. Solid og lett å montere. Kostet 449,-
    Oppdaterte 1 post med bilde av det.. Fungerer utmerket.

Solberg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •