Viewell 26" med pixel feil i gruppe (ser ut som ei flue...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewell 26" med pixel feil i gruppe (ser ut som ei flue...)

Hei!

For et år og nøyaktig 2 mnd i dag kjøpt vi her hjemme en Viewell 26" lcd skjerm til soverommet. Ganske tidlig fikk vi en rød pixel som sto og lyste. Siden tidlig i mai når vi fikk barn og frem til dag er skjermen lite brukt - kanskje bare et par timer i uka og sjelden av meg. Nå har junior flytta på eget rom og tv'en brukes hver kveld igjen. Nå har en ny rød pixel begynt å lyse og den første forsvunnet - irritasjonsmoment, men det for gå så lenge det bare er en. Det som er værre, er at det på den venstre kortsiden i panel enden har dukket opp døde pixler i en størelse av det samboeren kaller ei flue. Jeg vil anta at det er rundt 10 døde pixler i dette feltet.

Da kommer spørsmålet - noen som vet hva man har av rettighet rundt døde pixler? Dette feltet er såpass stort at jeg synes det er til sjenanse. Noen som har noen råd? Eventuelt vært i samme situasjon?

På forhånd takk for alle svar, MVH Msport

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt fra husken, men jeg mener å tro at såpass mange pixelfeil samme plassen kan kategoriseres som en mangel på varen, og dermed kan du forlange å få dette utbedret. Jeg tror det er noe sånt som 2-4 døde pixler pr cm så er det for mange. Ta kontakt med forbrukerrådet eller se på Forbrukerportalen - ForbrukerrÃ¥det pÃ¥ nett

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at reklamasjon på slikt har variabelt hell. Du kan blant annet ta en titt her.
    Men den som ikke prøver får hvertfall ikke noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •