Ny 50 tommers plasma, kanskje lcd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 50 tommers plasma, kanskje lcd.

Har bestemt meg for å bytte ut min gamle 32 crt skjerm med en 50 tommers flat skjerm, sannsynligvis plasma, men har også noen lcd favoritter.
    Så har jeg egentlig ekstremt lite peiling, bortsett fra det jeg har lesmt meg til iløpet av noen dager, derfor håper jeg på litt hjelp

begynte med holdningen at jeg absolutt skulle ha full HD, noe jeg har skjønt kanskje er noe tullete å betale ekstra for. Allikevel er det noe med å ha det beste.

Mit bruks området er egentlig mest serie og filmer hvor jeg kobler pc til tv. Har tidligere gjort dette med s-video, men bør kanskje oppgradere til vga til hdmi. Ser noe på tv også, for øyeblikket er dette vanlig kabel tv.
    Kunne sikkert vært ålreit å få et trådløst tastatur og mus og kunne navigere pc fra tv'n. Dette har til nå vært uaktuelt pga crt skjerm.

Så til mine utvalgte lcd'r:
    Toshiba REGZA 52Z3030D:Har lest en del positivt om denne + at jeg synes designet er meget flott, hvordan pixmania kan selge denne 5000 kroner billigere enn nest billigste gjør meg noe skeptisk.

Sharp LC52XD1E : Hørt mye bra om denne også, i tillegg har min kamerat 46 tommeren som jeg synes ser veldig bra ut. ser at den har veldig lav kontrast iforhold til mye annet, uten at det virker som det påvirker anmeldesene.
    Ser også at denne har sunket noe helt sinnsykt i pris på ikke lang tid(20k på 10mnd), har noen en god forklaring på dette. til sammenligning holder panasonic plasmaene seg meget jevnt i pris.

Liker også godt samsung tv'ene, men virker ikke som disse når like høyt opp.

Plasma:
    Her det Panasonic modellene som frister veldig. Px70 og 700 og px70 og 700.
    Av disse er jeg veldig usikker på hva jeg skal velge.
    Ser i prisguiden ligger det egentlig ingen px70, istedet ligger det Panasonic TH-50PX70e og Panasonic TH-50PX7EA.

Beklager hvis dette ble noe langt, men jeg håper nå på noen tips og råd.
    Vil legge til at bilde er absolutt det viktigste, men at tv'n ser stilig ut er jo også hyggelig. Lyd er ikke så viktig, da jeg skal koble til surround.
    Taket ligger på rundt 22k, men om jeg kan spare en del penger er jo det bare hyggelig.

Ellers ser jeg at man får en pioneer 5080hd for ca.12-13k fritt levert norge fra Usa. Men har skjønt det er mye å tenke på rundt garantier og i det hele tatt få den til å virke. Så tror egentlig jeg har lagt fra meg dette.

mvh.
    Ole Henrik

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jeg skrev px og px, mente selvfølgelig pz også.
    Og det er vel den du fant hos amentio. Takk for tips.

Gjerne noen kommentarer rundt de forskjellige variantene.
    Håper på litt hjelp her blant dere erfarne der ute.

mvh.
    Ole Henrik

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon så finnes det en tråd, langt som et vondt år angående Amentio og levering. Jeg ville styrt unna de og Stretto. ( Gjaldt Panasonic 42" plasma ) Pixmania funker fint det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Er selv eier av Panasonic th50pz70. Kan bare anbefale. Godt bilde rett ut av esken. Meget bra på vanlig tv via Lyse og konge på blu-ray via PS3.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du den og til hvilken pris bjodnes?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har innkjøpsordning/avbetalingsordning på jobb. Kjøper direkte fra Panasonic. Betalte rett over 19000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpet kanskje å få litt mer hjelp i forhold til de forskjellige panasonic modellene. Hvar forskjellene mellom de. Har forstått at Z har full hd og X er hd klar. Men det er vel kanskje noe mer også som skiller de.
    Synes å huske noe om at Z700 har innebygget digital dekoder, hva slags betydning vil dette ha?

Lurer også på om det er noen god grunn til at Sharp tv'n har halvert seg i pris på noen mnd, mens andre holder seg veldig godt.

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket kjapt på panasonic.no:

pz700 har innebygget høyttalere, pz70 har det ikke
    pz700 har 3 hdmi inn (1 front, 2 bak), pz70 har 2 bak

Jeg TROR ikke noen av modellene kommer med digital tuner som kan brukes i Norge uansett.

Google "th-50pz70 vs th-50pz700" så finner du en del info

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Til informasjon så finnes det en tråd, langt som et vondt år angående Amentio og levering.
    Finnes akkurat det samme om Pixmania, så det er ikke lett å si hva som gjelder. Selv handler jeg i butikk hvis jeg skal bruke såpass mye kroner at det svir å miste dem.

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic og plasma = god fornøyelsen (ikke mer å si om den saken) Har aldri vært så fornøyd med mitt sist innkjøpte pv70 (pengene rår sefølgelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval

Nå har jeg bestemt meg for at jeg går for en Panasonic 50 tommer. Da ikke responsen var særlig stor for de lcd tvene jeg nevnte.

Problemet er bare hvilken jeg skal velge. Den jeg har mest lyst på er px700.
    Den er den best utstyrte eneste den mangler er full hd, som jeg har skjønt ikke er noe man egentlig trenger.

Til min forundring ser jeg at den har steget i pris siden den kom og ikke motsatt som er vanlig. Har noen peiling på om de tror den kommer til å synke med det første?
    Ellers ser jeg at jeg kan få en px70 3000 kroner billigere.
    Men denne har færre hdmi innganger, ikke s-video. Dårligere lyd system m.m

Er px 700 værdt 3000 kroner ekstra?

Et annet spørsmål, er foten dreibar på disse tvene?
    Også fortsatt nysgjerrig på hvordan sharp 52 tommern kan synke 20k på under et år

mvh.
    Ole Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=olehenrik3000]Også fortsatt nysgjerrig på hvordan sharp 52 tommern kan synke 20k på under et år

Jeg er ikke enig i at du ikke trenger FULL HD på en 50"! Jeg ville gått for en FULL HD i den størrelsen, kommer seff an på hvor nært du sitter.

De største LCD-panelene(46"-52") faller nå fortest i pris, har vel noe med at produksjonen av de har tatt seg opp. Bra er det.. for de var svindyre før. Ser at en konge-LCD som Sony KDL W3000 52" nå koster under 30000 i billigste nettbutikk!:-D Hadde lyst på 46" av den, nå begynner det å friste med 52"!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehenrik3000
    Nå har jeg bestemt meg for at jeg går for en Panasonic 50 tommer. Da ikke responsen var særlig stor for de lcd tvene jeg nevnte.

Problemet er bare hvilken jeg skal velge. Den jeg har mest lyst på er px700.
    Den er den best utstyrte eneste den mangler er full hd, som jeg har skjønt ikke er noe man egentlig trenger.

Til min forundring ser jeg at den har steget i pris siden den kom og ikke motsatt som er vanlig. Har noen peiling på om de tror den kommer til å synke med det første?
    Ellers ser jeg at jeg kan få en px70 3000 kroner billigere.
    Men denne har færre hdmi innganger, ikke s-video. Dårligere lyd system m.m

Er px 700 værdt 3000 kroner ekstra?

Et annet spørsmål, er foten dreibar på disse tvene?
    Også fortsatt nysgjerrig på hvordan sharp 52 tommern kan synke 20k på under et år

mvh.
    Ole Henrik

Kjøpte min 50" px720 på BMH for 17990,- i forrige uke. De opererer med en pris på 19990,- på nettet BMH - Bergens Musikk Handel Lyden er som natt og dag på PX700/720 i forhold til PX/PV70. En extra HDMI og kortleser er også kjekt å ha.

Foten er ikke dreibar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full hd og priser.

Lurer på hva slags erfaringer du mener man absolutt må ha full hd i den størrelsen.

Så og si overalt hvor jeg leser, sies det at folk feiler i blind tester. Først når man står helt nærme tv'en kan man se det godt osv.
    Stod selv på elkjøp igår og tittet, og kan ikke si jeg så noen forskjeller.

Pioneer selger sine 50 tommere uten full hd til rundt 30k, og det kunne de ikke gjort hvis hd ready ikke holdt mål.

Til priser, så skjønner jeg at man må prøve seg litt.
    Kan jo høre med den butikken i Bergen, bor du i Bergen selv? Jeg må nemlig ha den til Oslo. Har med en kamerat som skal ha en panasonic 42 tommer, så det kan jo hjelpe noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •