Dumpe 40" Sony LCD og BenQ 8720 til fordel for 50" plasma. Galskap?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dumpe 40" Sony LCD og BenQ 8720 til fordel for 50" plasma. Galskap?

Jeg driver å leker med en tanke, men har litt problemer å vite om jeg tenker fornuftig

Har i dag en 40" Sony D3000 på langveggen, og lerret med BenQ 8720 hengende i taket. Går i tanker å bytte dette mot en Pioneer 508 (50"). Dvs jeg kvitter meg med ett meget godt tv og en knall prosjektor (må ut med endel tusenlapper ekstra også) til fordel for "kun" en 50" skjerm..

Kan dette være fornuftig?? Fra sofa til tv på langsiden vil jeg sitte ca 4,30 unna.. Tanken er da å kunne ha høytalerene der, og få senter i sentrum.

Slik det ser ut idag kan sees her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/poppiuz

Alle innspill velkommne

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 50" kan jo aldri erstatte et bilde på over 90" da. Jeg hadde beholdt den løsningen du har pr. i dag..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut PJ + TV med en Pioneer 508 og har ikke angret et sekund. Vi ser faktisk mye mer film nå enn før... Med PJ blir det litt "nedtur" hvis man blir å se filmen på TV - og på den andre side ofte litt ekstra pes å se PJ (i hovedsak lyskontroll for vår del). WAF øker ihvertfall - og kompleksiteten reduseres.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker i de baner flere av oss har valgt. Bruksfrekvensen går nok opp med en 50", men du vil nok av og til savne det store bildet. Er du svært usikker på om du gjør det rette valget, så behold projektoren. Er det derimot slik at du av og til "ikke gidder se en film via projektor" så vil du ikke angre på å bytte den ut med 50". Jeg valgte 50" fremfor projektor og ser mer film nå.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja takk begge deler

jeg har hatt en 50" Pioneer kombinert med en projector og 80" lerret i 3-4 år nå og jeg kan ikke tenk meg å unvære noen av delene. Etter den siste projector oppgraderingen hvor jeg fikk en "lydløs" projector ser jeg nesten ikke film på plasmaen mer. 99% av film vises på projector. TV titting foregår 99% på plasmaen. Har også fjernkontrollert elektrisk lerret som gjør bruk av projector super enkelt.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til at jeg nå bare har 508, og ikke prosjektør, er at jeg gidder ikke å bruke det avsindige beløpet penger man må ut med for å få en prosjektør med nogenlunde samme kvalitet som CRT.

En tv er ingen erstatning for en prosjektør, verken film eller spill

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som Tiger sier stemmer veldig godt. Jeg har en meget begrenset stue på kun 25kvm (og skråtak!), og har utfordringer pga det. Har per idag ingen mulighet for alle produkter inn, og hdmi ut til både pj og tv. Så det har ført til at jeg flere ganger ikke har giddet å switche, dra ned lerret og starte prosjektoren. Kommer garantert til å savne det enorme og gode bildet. Men WAF, brukervennlighet og plassering har ført meg til å selge prosjektor.. 40" blir litt lite på 4,5m avstand. Spesiellt på film og fotball. Men 50" burde bli noen hakk bedre

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte er det snakk om kvalitet fremfor kvalitet også. Det skal litt til for prosjektor å matche svartnivået på en god plasma.

Dette med å "se på tv" har jeg ikke noe forhold til - det aller meste av tv-serier jeg følger med på har tilsvarende eller bedre kvalitet (720p, 5.1 lyd) enn dagens filmer. Det var derfor jeg endte opp slik jeg gjorde. Det var ikke lenger aktuelt å se Numb3rs, NCIS, Weeds, 'Till Death etc. på en liten tv...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo ikke lide noen umiddelbar nød kun med en 508 men du fokuserer nok på den egentlige årsaken til at du nå vurder å kvitte deg med prosjectoren når du sier at du ikke gidder alt peset med å få den i gang.

jeg har gått hele veien fra en projector som jeg ikke hadde fast montert en gang til nå min tredje som jeg kun trenger å trykke på to knapper for å få i gang. Etterhvert som det har blitt enklere og enklere og starte projectoren samtidig som bilde også har blitt bedre og bedre har jeg sett at projector tittingen gradvis har øket.

Du kan jo alternativt investere i en HDMI switch og et elektrisk lerret :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble salg og en stor ommøbelering av hjemmekino. Nå er Pioneer 5080XA på vei, og trolig inne i løpet av uken. Vært å sett på den i butikken og den er svær

Satser på mange fine timer med film utover vinteren!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med feit tv Får håpe du blir fornøyd

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Gratulerer med feit tv Får håpe du blir fornøyd
    Takker så mye
    Etter og ha lest og lest tror jeg dette er rett TV for meg. Og fornøyd blir jeg nok, ettersom jeg har vært fornøyd med Sony 40" D3000 (foruten om størrelsen)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •