Interessert i firmware-upgrade til 2008 for Samsung LEXXM8XBD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 203
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott initiativ Pat2007!
    men, bare lurte litt på om du har noen oversikt om hvor den befinner seg/om den kommer seg videre? .... virker litt som at den har stoppet hos "Monos" ...?
    Ettersom det blir fler og fler som gjerne vil oppdatere sin utdaterte TV (noen som vet hvor vi får tak i aller-nyeste firmware btw?) så ville det kanskje vært fint om folk passet på å sende den videre samme dag/neste dag/ihvertfall så fort som mulig? ....

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsåvidt sendt en PM til regeli også med min adresse, men har ikke mottat noe bekreftelse på at han har lest den..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingy
    Flott initiativ Pat2007!
    men, bare lurte litt på om du har noen oversikt om hvor den befinner seg/om den kommer seg videre? .... virker litt som at den har stoppet hos "Monos" ...?
    Ettersom det blir fler og fler som gjerne vil oppdatere sin utdaterte TV (noen som vet hvor vi får tak i aller-nyeste firmware btw?) så ville det kanskje vært fint om folk passet på å sende den videre samme dag/neste dag/ihvertfall så fort som mulig? ....
    Jeg sendte en PM til Monos igår. Fikk svar at han skulle sende den avgårde igår hvis han rakk det. Vi må godta at pakka bruker litt tid hos hver person. Men på den annen side så er det kø om pakka...

Det ville også vært ålreit om folk kunne ta litt initiativ selv. Vi er voksne folk her på forumet så alt trenger ikke å gå via meg. Kun påmeldinga, så kan det meste av andre ting gå dere imellom...
    Det at twelve har sendt adressa si til regeli er en veldig bra måte å få alt automatisk på. Bare regeli svarer på at han har mottatt den da..:wink: Da håper jeg at for eksempel Gelbear forteller Monos om sin adresse og at alle kan bekrefte ovenfor hverandre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan legge ut en liten tilbakemelding etter flashing?
    Hvordan gikk det? Enkelt eller vanskelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. på tide å si noe i tråden her:-D

Twelve, jeg har ikke mottatt din adresse på PM enda.

Gelbear, du har ikke bekreftet at du har lest min PM jeg sendte til deg om min adresse.

For at dette skal gå smertefritt tror jeg at alle må bekrefte med PM til avsender at de har lest den.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, alle sammen! Har sendt adresse til Monos og har fått din adresse regeli. Sry at jeg ikke bekreftet!

Men har ikke fått bekreftelese hos Monos ennå...men det kommer vel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått bekreftet nå adressen av twelve:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bekreftet at twelve har min adresse, og har fått adresse av dingy (ps: dingy, du får PM når jeg sender den til deg)

Som tidligere nevnt, hadde vert greit med en liten tilbakemelding etter at de første hadde gjort dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk PM av Monos idag. Han skulle sende den videre idag. Forsinket grunnet sykdom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Tusen takk for ett genialt forslag. Håper det er plass til meg i køen.

Har lest en del nå men har allikevel masse spørsmål.
    Håper det er greit om jeg slenger med noen ekstra spørsmål.
    La merker til att du Pat2007 hadde flere gode råd i hovedtråden.
    Kanskje kan du svare på disse også.
    Litt om oppsettet mitt.

Drillet noen digre hull i veggen fra "gutterommet" til stua der TV'n henger.
    PC'n på gutterommet har en Samsung LCD som støtter max 1280-1024.
    Oppløsningen er støttet av M86 også så jeg Kjører Klone modus på NV8800GT kortet.
    Tilkoblet med DVI til HDMI2 i PC modus.
    Naturligvis Audio kabel fra lydkortet til forsterker i stua, Kun stereo men låter bra med Electrocompaniet forsterker og høytalere.

Kjøpte ett ekstra sett med Mus og tastatur Logitech 710 som jeg la inn ny firmware på. ( VIKTIG )
    Koblet til en USB hub i stua også til spill kontrollere og evt annet utstyr.
    Er veldig fornøyd med dette oppsettet og har ikke lagt merke til noen problemer her untatt en liten grønn kant nederst i høyre del av bildet når jeg kjører film fra PC'n.
    Uansett, Kjempe moro til spill - film og nettsurfing.

Det jeg lurer på er hva min firmware versjon forteller.
    Har ikke testet med Xbox eller PS3. Kun PC og GET Pvr så jeg vet ikke om jeg har noen av de mest kjente bugsa.

Noen problemer har jeg hatt. Fikk en periode en forferdelig høyfrekvent lyd fra TV'n som stadig ble høyere.
    Husker ikke helt hvordan jeg fikset det men tror jeg byttet Scart inngang eller kabel. ( Mulig det var fordi forsterkeren var koblet til TV'n )

Det som irriterer meg nå er att bildet har blitt dårigere (var fint en stund ) med GET-PVR koblet med Scart.
    Virker som det er dårlig kontakt?
    Kjøpte ny monster Scart men den hjalp ikke.
    Har litt flimring og vertikale striper i bildet og farger som slår ut i deler av bildet.
    På Discovery Channel får jeg en svart flimring øverst i bildet når det hvite pause bildet der DC logoen vises.
    Skjer bare på denne kanalen???

Lyden funker fint fra PC til forsterker men får forsinkelser med lyd fra TV til forsterker.

Kjøpte TV'n gjennom PB her i AVforumet og Lurer på hvordan supporten er for meg i Norge?

T-TLPMPEUD-1010
    T-BDPMPEUS-1004
    BORD2_CALLA_TR-1004
    APR 06 2007
    11:20:38
    LE40M86BDXIXEE
    VERSJON SQ02

Har jeg forstått det riktig så trenger jeg en firmware oppdatering.

Takk for att du leste ops:

Vennlig hilsen

Tore

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Det er ikke jeg som skal ha æren for det geniale forslaget. Tror det var Monos som en gang foreslo at jeg skulle sette igang med det:-D

2. Du er med på lista over de som venter på firmware-pakka.

3. Kanskje litt feil tråd tråd å spørre om ting, siden dette er en tråd for de som kun er interessert i firmwaren. Du hadde fått mer respons på spørsmålene dine dersom du hadde stilt dem i den offisielle tråden.:wink: Da er det egentlig opptil sjefene her om denne posten blir flyttet eller ikke.

4. Siden du er så ydmyk skal jeg svare så godt jeg kan, hehe...
    Hvorfor kjøre i klone modus? Da får du kun en kopi av pc-skjermen som innebærer samme 1280x1024-oppløsningen, mao dårligere enn det tv'en kan takle, og uskarp tekst, mest sannsynlig ikke pixelmapping. Kjør heller utvidet skrivebord, to skjermer som er uavhengige av hverandre. Da kan du kjøre den native oppløsningen på pc-skjermen mens du faktisk kan bruke tv'en for hva den er god for og få full HD på pc-bildet, altså 1080p. Forutsatt at skjermkortet ditt støtter det da.
    Jeg har laptop koblet til tv'en, og denne maskinen støtter litt høyere enn full HD. Har altså slått av laptop-skjermen og kjører ekstern skjerm på tv'en. Det er helt herlig å se en pc-skjerm i 1080p og pixelmapping. Endre også navnet på HDMI2-porten til PC. Da vil tv'en automatisk justere bildet slik at du får det optimalt. Det er en fryd å se på. Beste innstillingen på tv'en er movie mode og just scan. Da er det bare småjusteringer etterpå for å få det pc-bildet du liker.

Forferdelig høyfrekvent lyd: Tja, har du en mikrofon med høyt volum i nærheten av tv'en eller forsterker-høytalerne? Kanskje det egentlig er årsaken.
    Ellers leser jeg at du har diverse småproblemer med scart og get-dekoder. Hvorfor ikke prøve HDMI-kabel og sette den inn i HDMI1? Bildet blir tydelig bedre, skal du se. Hvis du har HDMI-utgang på dekoderen da...
    Bildet er blitt dårligere enn det var? Hvorfor ikke ta en reset av tv'en og begynne innstillinger på nytt? Lett å gå seg vill i settings-jungelen. Kanskje det hjelper.
    Men jeg anbefaler på det sterkeste å kjøre de fleste komponenter inn på tv via HDMI og i movie mode. Med HDMI er just scan aktivert og movie plus er deaktivert.

Jeg anbefaler også at du prøver firmware-oppdateringen ja. Du har en gammel firmware, eldre enn den jeg hadde. PB var vel noe av det første som dukket opp med LEXXM8XBD her i Norge tror jeg.
    Da får du som sagt 2008-versjonen, og den ser også ut til å ha fikset dette med grønne forstyrrelser.
    Ser at du har XEE og da har du bra garantistøtte hos Samsung Norge.
    Hvis ikke firmware-oppdateringen hjelper anbefaler jeg deg en service på tv'en for å fikse hovedkortet. Da er det kanskje noe galt der...:?

Er du blitt klokere?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk :-)

Yes mye klokere :-D

Takk for tipset men siden Skjermen på kontoret ikke går høyere en 1280-1024 må jeg bruke det i spill.
    Derfor kan jeg ikke bruke dualview.
    HDMI2 til PC er redigert på listen til PC. ( skrev det i første svar ;-)
    Skal sette på Movie plus og Just scan i tillegg.

Leste noen steder att GET decoderen ikke var bra med Scart.
    GET har bare Scart dessverre.
    HDMI tror jeg bare det er Canal Digital decoderen som har.
    Tror jeg kommer til å be om en ny decoder fra GET.

Takk for plass i kø'n og opplysningen om Firmware og support i Norge.
    Ble litt roligere nå.

Du startet tråden og da blir du på en måte moderator for denne tråden.
    Det er deg vi skal respektere. Ved feks. Ikke å ta over tråden din med masse dustete spørsmål som man kan søke seg frem til selv ops:
    Så tusen takk for att du tok deg tid til å svare. Jeg vet det ikke hørte hjemme her.

Vel da venter jeg på min tur. :-D

Vennlig hilsen

Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten tanke jeg fikk... Vi er helt sikre på at dette ikke endrer garantien på noe vis, eller? Har vært borti andre elektronikk-firmaer som nekter å utføre garantireparasjoner etter at man har gjort endringer i firmware, nemlig... Dette burde jo ikke være noe problem, ville bare spørre for sikkerhets skyld

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes slike oppdateringer for eldre (2 år) samsung LCD tver?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Bare en liten tanke jeg fikk... Vi er helt sikre på at dette ikke endrer garantien på noe vis, eller? Har vært borti andre elektronikk-firmaer som nekter å utføre garantireparasjoner etter at man har gjort endringer i firmware, nemlig... Dette burde jo ikke være noe problem, ville bare spørre for sikkerhets skyld
    Den svenske damen jeg pratet med på Samsung Norge for å få firmware-pakka nevnte ikke et ord om det. Dessuten, hvordan skal det spores opp?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Har ikke peiling. Hvorfor ikke høre med Samsung Norge?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Hvor gammel og hvilken modell?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten oppdateringen idag.

Sender videre i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Fikk forresten oppdateringen idag.

Sender videre i morgen
    Kanskje litt seint nå, men....Lykke til!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Gelbear sendt pakken til meg i dag. Forhåpentligvis får jeg tid på fredag og flashe TVn. Har fått adressen til neste mann, så det er fortgang på det

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •