Ny TV, LCD.37-42", budsjett 7-10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, LCD.37-42", budsjett 7-10k

Hei, trenger noe hjelp angående kjøp av en ny LCD tv. Jeg bruker Tv'en til å se på filmer, dvd, fotball og vanlige fjernsynsprogrammer. bruker ikke Data. Har Lyse, og har den svarte HD motorola boksen.

Trenger jeg full HD,eller vil 1366x768 være nok for mitt forbruk?

Tv'er jeg føler passer for meg

Toshiba REGZA 37" LCD TV -37X3030DG
    AMENTIO / TOSHIBA REGZA 37" LCD-TV 37X3030DG 1920x1080p, 3200:1, HDMI, HD-ready

Samsung LE-37M86BD
    siba - Hos oss får du råd

eller vil en av disse være nok?

Samsung 40" LCD-TV - LE-40R86BD
    Samsung 40 LCD-TV LE-40R86BD - elprice.no

Toshiba 42" LCD-TV
    Elkjøp - Toshiba 42" LCD-TV

expert har også en 37", samsung LE37S67BDX til 6999nok

Sitter ca 3 meter fra TVen. Ønsker ett kvalitets TV, med skarpe å bra bilder. Har selv liten peiling på hva som er best for meg, å setter stor pris på alle svar fra _litt_ mer erfarne Tv tittere enn meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den 42 tommer toshiban virker nesten for godt til være sant (prismessig).

Jeg tror ikke du trenger full hd. Spesielt ikke hvis du skal kjøpe en billig tv, da er det bedre å satse på andre kvaliteter.

Jeg råder deg til å kjøpe så bra tv du kan for pengene, slik at du ikke angrer om noen måneder eller år. Men kan du ikke dra på elkjøp og ta en titt på Toshibaen??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået på den Elkjøp-Toshiba´en er meget dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Gibson. Skal ned å sjekke den toshibaen nå.. Den Samsungen på 40" fra elprice til 9995 virker også veldig tiltalende! Den har også vunnet noen priser... Virker denne bra? Er det noen på forumet som har dennne?

Skal ta denne avgjørelsen innen ett par dager, er det noen andre som har noen innspill. Så setter jeg utrolig pris på det!

Frode.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke skal bruke tven til pc, hadde jeg også tatt plasma inn i vurderingen.

Panasonic PV-70

Denne Panasonicen gir mye bilde for pengene, og er bedre på fotball enn alle LCD'er jeg har sett. Har også et herlig sortnivå, og gir meget skarpe bilder kombinert med lyse sin HD-boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Dersom du ikke skal bruke tven til pc, hadde jeg også tatt plasma inn i vurderingen.
    Er på nippet til og kjøpe meg tv, så så jeg kommentaren din her.. Jeg skal bruke min tv til streaming, osv fra pc en.
    Bør jeg holde meg unna plasma da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen med plasma er at hvis et bilde er på tven over lang tid, så brennes det fast. F eks tool-bar'en på windows kan brennes fast på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne. Vurderer Samsung R86 selv. Ser den har vunnet EISA pris. Noen som har erfarfinger med denne tv'en? Hvordan er den på signalbehandling fra litt dårlige kabel-tv-signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GibsonSupreme
    Tingen med plasma er at hvis et bilde er på tven over lang tid, så brennes det fast. F eks tool-bar'en på windows kan brennes fast på tven.
    Tja, det skal en del til hvis du er litt forsiktig da. Bare å skifte kanal når du ikke bruker dataen, og ikke la den stå med skrivebordet som stillbilde.

Ang Pana PV70:
    Panasonic støtter ikke høyere oppløsning enn 1024x768 native. Blir allikevel helt greit spør du meg, den har jo også støtte for oppskalering til 1080p.

På den andre siden er jo Panasonic PV70 mye bedre enn budsjett LCD på farger og definitivt sortnivå. Dessuten liker jeg personlig plasma bildet bedre enn LCD. Bildet flyter mer, og fargene er mer naturlige. Til fotballkamper er plasma tingen, da bildet ikke hakker like mye som på LCD. Dyrere LCD begynner etter sigende å bli ett bedre bilde på dog, men da må du hoppe ihvertfall en prisklasse opp.

Hadde tatt Pana med i vurderingeren ihvertfall, sitter du 3 meter fra tv'n spiller ikke Full HD eller HD Ready så stor rolle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •