Erfaring og anbefalinger; skal bytte plasma tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring og anbefalinger; skal bytte plasma tv.

Hei,

Har brukt litt tid på å lete både her på forumet og rundt andre steder etter tips, anbefalinger og tester av plasmaskjerm fra 42" og opp..

Har en Grundig Apollo 42" pdd. og skal bytte den ut med en nyere modell, hvorav merke og type fortsatt er uvisst.

Har lest en del om den nye serien til Pioneer, Kuro, hvor denne har vist seg å fått meget gode tilbakemeldinger både av forbrukere og i tester.

Plasma velger jeg først og fremst fordi jeg ser på fotball, meget mye fotball, men det Grundig apparatet jeg har nå leverer desverre ikkje varene ved visning av film. Dårlig fargegjengivelse og mørkhet vil jeg trekke frem som noen av problemene.

Avstanden fra skjerm til sofa er 4-5 meter, så av det jeg har kommet frem til av å ha lest her inne er at jeg da ikkje nødvendigvis trenger full HD da dette kommer til sin rett ved mindre avstand fra øye til skjerm.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en 50" da jeg har både plass og råd til det, men dersom man får bedre betalt pr. cm for en ypperlig 42" så er det også overkommelig.

Disse modellene har jeg lest en del om, men vil gjerne få noen tilbakemeldinger fra dere her på forumet om hvilken vei jeg burde gå:

Panasonic: TH-50PX70 / TH-50PV70 / TH-50PV600E / TH-42PV70 / Th-42PX70

Samsung: PS50P7

Pioneer: PDP-428XD / PDP-507XA / PDPLX508D / PDP4280XA

Sistnevnte Pioneer har fått svært god score hos forbruker.no, og ut fra det jeg kan lese der er kanskje dette en tv som jeg kan finne på å velge, men for en som ikkje er så godt kjent i den moderne plasmaverdenen er råd fra likesinnede gode å ha.

Takk for at du tok deg tid til å lese hva jeg har skrevet, og jeg setter stor pris på tilbakemelding.

God jul og godt nytt år.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Hei,

Har brukt litt tid på å lete både her på forumet og rundt andre steder etter tips, anbefalinger og tester av plasmaskjerm fra 42" og opp..

Har en Grundig Apollo 42" pdd. og skal bytte den ut med en nyere modell, hvorav merke og type fortsatt er uvisst.

Har lest en del om den nye serien til Pioneer, Kuro, hvor denne har vist seg å fått meget gode tilbakemeldinger både av forbrukere og i tester.

Plasma velger jeg først og fremst fordi jeg ser på fotball, meget mye fotball, men det Grundig apparatet jeg har nå leverer desverre ikkje varene ved visning av film. Dårlig fargegjengivelse og mørkhet vil jeg trekke frem som noen av problemene.

Avstanden fra skjerm til sofa er 4-5 meter, så av det jeg har kommet frem til av å ha lest her inne er at jeg da ikkje nødvendigvis trenger full HD da dette kommer til sin rett ved mindre avstand fra øye til skjerm.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en 50" da jeg har både plass og råd til det, men dersom man får bedre betalt pr. cm for en ypperlig 42" så er det også overkommelig.

Disse modellene har jeg lest en del om, men vil gjerne få noen tilbakemeldinger fra dere her på forumet om hvilken vei jeg burde gå:

Panasonic: TH-50PX70 / TH-50PV70 / TH-50PV600E / TH-42PV70 / Th-42PX70

Samsung: PS50P7

Pioneer: PDP-428XD / PDP-507XA / PDPLX508D / PDP4280XA

Sistnevnte Pioneer har fått svært god score hos forbruker.no, og ut fra det jeg kan lese der er kanskje dette en tv som jeg kan finne på å velge, men for en som ikkje er så godt kjent i den moderne plasmaverdenen er råd fra likesinnede gode å ha.

Takk for at du tok deg tid til å lese hva jeg har skrevet, og jeg setter stor pris på tilbakemelding.

God jul og godt nytt år.
    Hei på deg ,legger ved en link du kan sjekke her under.Men min erfaring er desverre at Pioneer er endel dyrere enn andre konkurenter.Har hatt panasonic og har nå samsung med stort hell!!Meget godt fornøyd,skal nevne at pana er nok lettere i innstillingene anng sortnivå.Vær klar over at tv,ne er som regel altfor mye innstilt med kontrast og farge fra fabrikk.Dette kan du med fordel stille kraftig ned på uten at dette går ut over kvaliteten.Men smaken er jo delt her da.Har du evt digitalt tilkobling er dette en stor fordel det være seg parabol eller kabelanlegg.Lykke til uansett.NB Har ellers bestilt meg en NY RÅ Philips lcd skjerm 52 tommers full hd,gjett om jeg gleder meg. Hjemmekino.no - Guide - TV guide - Plasma-TV

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar mr samsung
    Ligger jo litt i navnet hvor du vil havne på valg av merke!? hehe..

Er jo riktig det du sier angående Pioneer, de er vesentlig dyrere enn konkurentene, men er det verdt prisforskjellen?

Har blitt anbefalt Viera, men slik jeg har skjønt det etter å ha lest noen tester er Pioneer Kuro bedre på sortnivå? Vil også påstå at Pioneer skjermene virker mer stilsikker og oser kvalitet.. Men det er egentlig bare førsteinntrykket som snakker!

Skal ta meg en tur bort på butikken og høre på priser i morgen tenker jeg, skal legge frem den samme listen som jeg har lagt ut her inne.. Vet jo nettprisen på en del av de, men noen fant jeg ikkje ved søk på kelkoo.no, bla. Samsung PS50P7 og Panasonic TH-50PV600E..

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Har nå tittet litt nærmere på Panasonic Viera, etter å ha siklet over Kuro serien i noen dager. Viser seg at det er stor variasjon i prisen på Panasonic og Pioneer.

Noen som kan fortelle meg forskjellen, samt dele erfaring om du har, på disse:
    Panasonic TH-50PZ700 og TH-50PZ70? Begge er full HD, men det er forskjell i pris.. Hvilken Viera modell burde man gå for dersom man vil ha best mulig bilde for pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Dette er vell den råeste plasmaen på markede i NORGE : PDPLX508D
    (dersom du ser bort ifra 60" til Pioneer - samme tv'n som LX508D, bare 10" større)

Du kan også vurdere plasma fra USA, pioneer,
    der du vil få Pioneer ELITE PRO, legger til en link her på de nyeste tv'ene de har : Pioneer USA - Elite TVs

Og prisene som er oppført på deres side gjelder ikke, du vil finne dem billigere bare du søker etter modellen på : Yahoo! Shopping - Find Great Products Online, Compare, Shop & Save

Dette kan lønne seg, nå som US$ kursen er så lav.
    Og ja, de tv'ene har NTSC tuner, men regner med at du bruker parabol,
    og enten HDMI eller SCART fra tuner til tv.
    Da har det ikke noe og si om det er NTSC, for det er bare den interne tuneren i tv'en som bare godtar NTSC signaler. (Dersom du bruker en gammel antenne som hengte på veggen og stikker den rett i tv'en - da vil du ikke kunne se på tv siden vi bruker PAL system.) Og det er 110v på disse usa tv'ene, men der for du også kjøpe en converter, som gjør strømmen om fra 230v til 110v før den når tv'n.

Om prisforskjellen på pioneer i forhold til Panasonic er verdt det? JA!
    Har selv Pionner, men bare en 427XD, den fårje genrasjonen, og kommer aldri til og velge noe annet merke en pioneer når det gjelder plasma.
    Og da har jeg også sett på tv på forskjellige tv'er fra Panasonic.
    Jeg anbefaler på det sterkeste Pioneer.
    (Siterer overskrift fra Lyd & Bilde, plasma duell mellom Pioneer mot Panasonic,
    dette gjelder de nyeste modellene - der sto det -
    dyrt og rått VS billig og godt.) Pioneer var selfølgelig dyrt og rått.
    Joda, panasonic sine er gode tver, men pioneer er bedre, og du som har råd og plass til det burde velge pioneer da.

Hva endte du opp med og kjøpe da?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Hei igjen,

Har nå tittet litt nærmere på Panasonic Viera, etter å ha siklet over Kuro serien i noen dager. Viser seg at det er stor variasjon i prisen på Panasonic og Pioneer.

Noen som kan fortelle meg forskjellen, samt dele erfaring om du har, på disse:
    Panasonic TH-50PZ700 og TH-50PZ70? Begge er full HD, men det er forskjell i pris.. Hvilken Viera modell burde man gå for dersom man vil ha best mulig bilde for pengene?
    :-D Enda en grunn til og gå for pana,n!!

http://www.panasonic.se/servlet/PB/s...70check_no.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •