Hannspree 37"... litt missfornøyd, hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hannspree 37"... litt missfornøyd, hjelp?

Heisann!
    Kjøpte en Hannspree 37" for noen dager siden, men er egentlig ikke helt fornøyd...

Når jeg ser på dvd, så synes jeg det er litt kornete? kan det ha noe å gjøre med at det er en billig eltax dvdspiller, og en superbillig scartabel? Trodde egentlig det skulle bli bra likevel... Når jeg så det i butikken så det veldig bra ut, men det var riktignok med hd-dvd via hdmi...

Spørsmålet mitt er vel egentlig om det kan være noe med tv, eller om det sansynligvis er dvdspilleren/svartkabelen som er for dårlig?

Og når jeg ser dvd, hvorfor får jeg ikke utnytta hele skjermen ordentlig? Da må jeg trykke noen ganger på en knapp det står "wide" på, slik at jeg kommer til et alternativ som heter "zoom1", og da blir det kornete ennå mer tydelig....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant grunnen til det kornete nå... Dette var at jeg hadde brukt fjernkontrollen å stilt inn til zoom1, istedefor å stille om dvd`en til å vise riktig format... Når jeg stilte på dvdspilleren ble jeg strålende fornøyd

Det eneste jeg stusser litt over nå, er at bildet er noe uskarpt når jeg har pcn kobla til... Bruker VGA... Kan det være noen innstillinger av noe slag? Er en laptop den er kobla til om det har noen betydning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en LCD-skjerm med samme oppløsning som din, og når jeg setter oppløsningen 1360 x 768 på den tilkoblede PC'en blir bildekvaliteten meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... jeg har ikke mulighet til å sette på 1360 av en eller annen grunn... det nærmeste jeg kan komme er 1280x768...men da ser jeg ikke hele skjermen på pcn tv... da detter det lengst til høyre vekk? Noen idè om hva det kan være jobra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest på et annet forum (avforums.com) at folk bruker 1360x768 på den skjermen via vga. Hvis du ikke har den oppløsningen fra før må du kanskje bruke et program som powerstrip som kan lage nesten hvilken som helst oppløsning.

Vurderer den TVen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Mener jeg har lest på et annet forum (avforums.com) at folk bruker 1360x768 på den skjermen via vga. Hvis du ikke har den oppløsningen fra før må du kanskje bruke et program som powerstrip som kan lage nesten hvilken som helst oppløsning.

Vurderer den TVen selv.

hmmm... får prøve å ordne noe... for med mer enn 1024 i bredda nå, så ser jeg ikke hele skjermbildet... må bevege musa ut i kanten for å få med meg alt:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet grunnen... Laptoppen har ikke widescreen... Og da skjønner den sikkert ikke at min pc tv skal ha widescreen bildr, så den sender ut som om det skulle vært 4:3 ? kan ikke dette stemme? Noen som vet hvordan jeg forandrer det? slik at den skjønner hva den skal sende ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •