Er KDL32D3000 den beste 32" ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er KDL32D3000 den beste 32" ?

Har i dag en samsung LE32M61 som jeg har hatt siden 2005, det kribler derfor litt i "bytte" foten.
    Kjøpte meg en 40M87 tidligere i vinter, men denne ble levert tilbake grunnet diverse bugs.
    Syntes også 40" ble alt for stort.
    Bruker i hovedsak tv'en til tv-titting via get digital dekoder og det virker på meg som om 32" er den mest egnede størrelsen med tanke på SD sendinger.
    På M87'en ble tv bildene alt for dårlige etter min smak.
    Kunne muligens gått opp til 37", men finner ikke så mange aktuelle kandidater i denne størrelsen.
    Bruker også tv'en en god del via pc'en samt til både PS3 og xbox360 så det er viktig at tv'en støtter 1:1 pixelmapping via både vga og hdmi.

Har lest mye rundt omkring på nettet og har funnet fram til at Sony's KDL-32D3000 må være det beste valget.
    Denne har fått toppkarakterer i flere tester, foruten lydogbilde sin test, men stoler mer på f.ks hdtvtest.co.uk sin omtale.

Så altså til spørsmålet som topic sier: Er KDL32D3000 den beste 32" ?
    Noen som har inspill eller efaringer med denne tv'en?
    Har lest igjennom "Sony Bravia LCD D3000" tråden, men det virker som de fleste har 46" eller 40" modellen, jeg er på utkikk etter folk med erfaringer med 32" da jeg regner med att denne takler SD sendiger en del bedre en både 40" og 46".

Ser også att komlett har denne til 7995,- noe som må sies å være en meget god pris.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den nevnte Sony tv'en i 32".

Jeg er veldig godt fornøyd med tv-bildet og 8 lakser er en bra pris!

Jeg fikk min til 5700,- siden den var feilpriset i en nettbutikk..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg har den nevnte Sony tv'en i 32".

Jeg er veldig godt fornøyd med tv-bildet og 8 lakser er en bra pris!

Jeg fikk min til 5700,- siden den var feilpriset i en nettbutikk..
    Hvordan er lydkvaliteten på tv'en?
    Lyd er noe av det jeg er minst kresen på, men jeg bruker kun de intergrerte høytalerene, ikke noe surround anlegg i tillegg.
    Blir lyden ok med de integrerte høytalerene i denne tv'en?

Ps. Hvilken nettbutikk kjøpte du fra ? :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hvordan er lydkvaliteten på tv'en?
    Lyd er noe av det jeg er minst kresen på, men jeg bruker kun de intergrerte høytalerene, ikke noe surround anlegg i tillegg.
    Blir lyden ok med de integrerte høytalerene i denne tv'en?

Ps. Hvilken nettbutikk kjøpte du fra ? :-D
    Lyden er jeg ikke overbegeistret for, som det også går frem av i denne Sonys beste testen.

For min del så er det helt grei lyd til å "se på tv", men jeg ville nok savnet mer lyd til en go'film. Tviler på at du vil finne en 32" med så veldig bra lyd egentlig, for det er jo begrenset hvor store høyttalerne er.

Jeg kjøpte min på pcutstyr.no. Kom på 6000,- med frakt.. .
    Dagen etter så kostet den over 12.000 haha, men nå har den dumpet seg ned i 7990,- på komplett, og jeg synes det er et røverkjøp når jeg ser på div andre tv'er på elkjøp og expert lysende mot meg i samme prisklasse.

Velger du denne, så får du en meget bra tv til prisen, og 100Hz bilde.

Jeg har digital parabol.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med xbox 360 og denne tv'en?
    Leste i en tråd på avforums.com at det var mange som slet med ekstremt mye "etterheng" i mørke scener, særlig i Call Of Duty 4.

Var og så på tv'en i en butikk i dag, men de hadde kun blu-ray signaler tilgjengelig, så bildet var naturlig nok knallbra.

Men, etter at jeg leste om problemene på avforums ble jeg litt i tvil, er det noen her som har problemer med konsoller og denne tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av årets beste tv'er:
    Årets beste og verste TV-kjøp - Dingz : Dingz Test

Beste 32":
    Dingz

Har ikke fått noen brukererfaringer for denne modellen på forumet

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenshin_Battousai
    Test av årets beste tv'er:
    Årets beste og verste TV-kjøp - Dingz : Dingz Test

Beste 32":
    Dingz

Har ikke fått noen brukererfaringer for denne modellen på forumet
    Har vurdert denne panasonic'en også, men liker ikke det at man ikke kan skru av 100Hz funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Philips 32PFL9632D er den beste 32" på markedet!!

Fantastisk godt sortnivå, ambilight og relativt god lyd, for å ikke snakke om toppen av kransekaka, den er også veldig bra på panoreringer!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Vil tro Philips 32PFL9632D er den beste 32" på markedet!!

Fantastisk godt sortnivå, ambilight og relativt god lyd, for å ikke snakke om toppen av kransekaka, den er også veldig bra på panoreringer!
    Sony'en vant over Philips'en i denne testen: Tre gode 32-tommere
    Nå er jo Sony'en ca 4000,- billigere også :-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen er 2000,- billigere enn philipsen, om man sammenligner billigste nettbutikk på begge!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Sonyen er 2000,- billigere enn philipsen, om man sammenligner billigste nettbutikk på begge!
    Ser at shg og pixmania har den til ok pris, men shg har den ikke på lager og pixmania sender vel fra utlandet så det er uaktuelt.
    Uansett, hvis man ser bort ifra prisen, hvilken er best?
    Man blir jo helt rar i hodet av å leste forskjellige omtaler :-D.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, etter at jeg leste om problemene på avforums ble jeg litt i tvil, er det noen her som har problemer med konsoller og denne tv'en?
    Jeg har riktig nok 40", men jeg kan bekrefte at det er noe slep i mørke/dunkle scener når jeg spiller 360. Merket dog ingenting på CoD4, men legger veldig godt merke til det i Fifa08. Når spillerene løper i skyggen.

Ikke noe stort problem. Men har du først lagt merke til det...:evil: Men jeg regner med det er mindre synlig på 32" enn på 40".

Jeg bruker dessuten component. Mulig det ikke er noe problem hvis man bruker HDMI?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zedarix
    Jeg har riktig nok 40", men jeg kan bekrefte at det er noe slep i mørke/dunkle scener når jeg spiller 360. Merket dog ingenting på CoD4, men legger veldig godt merke til det i Fifa08. Når spillerene løper i skyggen.

Ikke noe stort problem. Men har du først lagt merke til det...:evil: Men jeg regner med det er mindre synlig på 32" enn på 40".

Jeg bruker dessuten component. Mulig det ikke er noe problem hvis man bruker HDMI?
    Har du erfaring med andre lcd skjermer, isåfall vil du si att det er mere fremtredene på D3000?
    Når jeg allerede er obs på problemet før jeg kjøper tv'en kommer jeg sikkert til å være ekstra kresen, vil ikke ende opp med en ny tv som er dårligere enn min gamle M61.

En bra måte å teste etterslep på er å koble opp pc'en til tv'en og deretter tegne en stor svart firkant med mye hvitt rundt seg i paint og så dra dette rundt på skjermen.
    Gjorde det med min M61 og da var det en veldig tydelig "hale" etter den svarte firkanten.
    Supert hvis du kunne gjøre dette og gi tilbakemelding på hvordan den takler det.

Ps. Ser nå at komplett har satt opp prisen fra 7995,- til 9495,- , dette gjorde det ikke noe lettere :cry:.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom sony service centeret og så på tv'en i dag.
    Den var matet med vanlig analoge tv signaler med 100Hz på og må si at bildene var utrolig bra. Særlig 100Hz funksjonen imponerte.
    Det hang en 40x2000 under og D3000 var milevis forran i bildekvalitet.
    La heller ikke merke til noe etterslep.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både M87 32" og Sony KDL D3000. M87 er ikke særlig god på vanlige tv signaler, faktisk er den riktig så dårlig. Tv-en har ikke den beste billedbehandlingen så det blir en del slep. Sekvenser med mye bevegelse utvikler seg til en skikkelig grøt. Hvis kamera tracker med noen som går og snakker så vil øynene deres smeares helt bort. Det er rart at de ikke har gjort den bedre da 37" har glassfront som gir bedre sort og ikke minst er den mye raskere.

Sony KDL er en helt annen verden. Billedbehandlingen er imponerende og den produserer veldig fine bevegelser selv når 100hz er skrudd helt av. Fargene fremstår som naturlige selv om hudtonene til tider kan helle litt mot brunt. Dette varierer litt fra kanal til kanal så det kan være signalene det kommer av. Kallibrering av tv-en kan være en liten vitenskap, da det er bøtter og lass med innstillinger. Jeg anbefaler å skru av ekte hvitt, DNR og ikke minst sett på strømsparing.

Det eneste problemet tv-en har, som forøvrig er et stort lcd problem i seg selv er sortnivået. Det var grunnen til at jeg leverte den tilbake... Dessverre fikk jeg ikke gått inn i service menyen for kallibrering av gråtone skala. Hadde jeg gjort det så er det mulig den hadde stått i stua enda.

Jeg sjekket den også med Blu-Ray og da ga tv-en alt den hadde. Bildet så ut til å hoppe ut av skjermen. Med andre ord så er den forberedt på fremtiden.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaring med andre lcd skjermer, isåfall vil du si att det er mere fremtredene på D3000?
    Jeg har hatt Samsung 40M61, Toshiba 37wl68, Samsung 40M86 og nå altså Sony 40D3000.

Vanskelig å si om slep er mer synlig ved tv-spilling på D3000 enn de andre. Det er ikke noe jeg har lagt merke til før i alle fall. Men det var ikke noe jeg merket med Sony'en heller, før jeg spilte Fifa08. Jeg la ikke merke til noe slep i "mørke" spill som The Darkness, Bioshock eller Call of Duty 4. Som sakt; bare i Fifa08. Grunnen til at det muligens er letter å legge merke til i Fifa, er vel at de samme situasjonene oppstår hele tiden(spillere som løper i skyggen). Men leter du etter feil, finner du feil...

.
    En bra måte å teste etterslep på er å koble opp pc'en til tv'en og deretter tegne en stor svart firkant med mye hvitt rundt seg i paint og så dra dette rundt på skjermen.
    Gjorde det med min M61 og da var det en veldig tydelig "hale" etter den svarte firkanten.
    Supert hvis du kunne gjøre dette og gi tilbakemelding på hvordan den takler det.
    Har Mac(uten pait) som jeg ikke har koblet, eller har kabler til å koble, til tv'en. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det.:-(

Men jeg kan si at det er en utrolig god tv til tv-titting. Muligens Sonys beste i 40" klassen. Uten tvil Sonys beste i 32" klassen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mer og mer forvirret , leste akkurat følgende post på avforums:

Hi I felt compelled to join this forum and add my two penneth.
    I go the Sony 32D3000 over xmas... my gift to me from me!
    The bluray movies initially blew me away.
    The PS3 games too.
    Then the 360 with HDMI cable... i couldnt believe how bad it was. Then i watched a DVD from the PS3 upscaled downscaled all the settings i could use, but i'm sorry to say I think its a terrible TV and i got hold of it new for £600.
    Call of Duty 4 on the PS3 through that TV looks crap.
    I have just taken it back to PC World with a few prints off this forum and got my money back.
    Gone to Empire Direct and got the Panasonic Plasma TH-37PX70PED for £629 and i think, even though you can argue that its not the 'Technological Terror' of the Sony it wins all hands up from whatever source it shows on its beautiful screen.
    Dont get me started on the farcical sound of the Sony
    Satt akkurat klar til å trykke på "bestill" knappen, men så kommer en sånn post og ødelegger. Det hele begynner å gå meg på nervene :smile:.

Ps. Det ser ut til att lefdal er billigst på denne tv'en akkurat nå, men det er en modell som heter KDL32D3000K, betyr den K'en noe?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mer og mer forvirret , leste akkurat følgende post på avforums:

Satt akkurat klar til å trykke på "bestill" knappen, men så kommer en sånn post og ødelegger. Det hele begynner å gå meg på nervene :smile:.

Ps. Det ser ut til att lefdal er billigst på denne tv'en akkurat nå, men det er en modell som heter KDL32D3000K, betyr den K'en noe?
    Du vil alltid finne negative og positive ting om det du skal kjøpe. Hvis alle dine valg skal avgjøres av av-forum så har du fort et problem. De som henger ut på disse forumene er ofte super geeks som kan sitte i timesvis å titte på høyre side av skjermen i tilfelle det skulle være noe galt der. Det handler til syvende og sist om hva dine øyne ser. Ta en tur i butikken. Sjekk ut tv-en. Gjør deg opp en mening og kjøp, eller la det være. Det finnes ingen perfekte tv-er. Ikke en gang crt klarte å komme så langt.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D3000 serien til Sony vil jeg si er så komplett den kan bli innenfor LCD sjangeren. Har en 40" fra august til salgs om det skulle være interessant

Strålende fornøyd med denne , og parabol og DVD ser helt nydelig ut. Både farger og sortnivå. Eneste grunn for å selge er fordi jeg sitter 5m unna og det blir i minste laget på film.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Du vil alltid finne negative og positive ting om det du skal kjøpe. Hvis alle dine valg skal avgjøres av av-forum så har du fort et problem. De som henger ut på disse forumene er ofte super geeks som kan sitte i timesvis å titte på høyre side av skjermen i tilfelle det skulle være noe galt der. Det handler til syvende og sist om hva dine øyne ser. Ta en tur i butikken. Sjekk ut tv-en. Gjør deg opp en mening og kjøp, eller la det være. Det finnes ingen perfekte tv-er. Ikke en gang crt klarte å komme så langt.
    Det er sant det, man blir bare forvirret og usikkert av å leste for mange poster i forskjellige forumer .
    Uansett så kjøper jeg over nett og da har man angrefrist hvis man skulle bli ekstremt missfornøyd.
    Kommer ikke til å kjøpe tv fra butikk igjen etter problemene jeg hadde med å heve kjøpet av M87'en (dette selv om selger hadde feilinformert samt att selve tv'en var defekt på flere områder, men det ordnet seg til slutt).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •