TV til film, spill, Get, ca 12000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV til film, spill, Get, ca 12000

Jeg trenger en "TV nr 2" på et lite hobbyrom som er på ca 11 kvm. Kona og jeg har en 32" i stua som vi er ganske fornøyd med (Philips 32PF7531D) men vi tenkte å kjøpe en litt større en til hobbyrommet så ungene kan se film og spille Wii og jeg kan spille Xbox 360. Jeg har også en Get Zapper i det rommet.

Jeg har hatt en 50" på prøve men det er ALTFOR STORT (unnskyld ropingen). Fullstendig overkill. Jeg trenger noe i str 37-42" (40 blinker seg ut som mest naturlig tror jeg). Plasma eller LCD er uviktig så lenge bildekvaliteten er topp (i forhold til prisnivået).

Trenger 2-3 HDMI, lav responstid, god fjernkontroll, helst PIP (ikke krav). Fint om far kan se fotball på den også...

Er ikke opptatt av å få full HD, men jeg er kresen på bildekvalitet og spesielt sortnivå.

Føler at jeg har gått meg helt vill i jungelen av TV-merker og modellnummer. Jeg er ikke gift med noen spesielle merker.

Budsjettet er sånn ca 12000 +/-.

For ordens skyld vil TVen stå slik at det er et vindu BAK seeren, sånn at det er kjekt med matt skjerm evt anti-glare eller noe. Avstand til TV vil være ca 3,8cm (ungene) til 2,5 meter (oss andre).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør kanskje legge til at jeg har tenkt å kjøpe et lite surroundanlegg m/receiver til dette rommet så lyden har ingen betydning, vil helst ha en TV uten store høyttalere på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Samsung LE40F71B til akkurat samme formålet som du beskriver. Den ligger litt på + siden prismessig, men jeg må si meg kjempefornøyd med denne.

Det kan nevnes at jeg også bruker den til monitor på HTPC.
    Her redigerer jeg familiens filmer og bilder, og synes størrelsen er ypperlig til det formålet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Jeg skal sannsynligvis handle hos Elkjøp Vinterbro pga beliggenhet og returrett...der fant jeg en Philips PFL7662D:

Elkjøp - Philips 37" LCD-TV

Ellers fant jeg knapt en Samsung på lager...håper det er fler i butikken enn i datasystemet...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett nærmere på romstørrelsen og avstand valgte jeg en 32" likevel.

Det ble en LG 32LB75
    LG 32LB75 : LG UK

Følte at jeg tok en sjanse på denne men når den kom i hus viste den seg å være utrolig bra på Get-signalene! Langt bedre enn min Philips 32".

TVen kan også brukes som til HTPC-skjerm og har masse innstillinger. Håper dette blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV.