Bytte ut 32" rør-TV til 42" Plasma eller LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut 32" rør-TV til 42" Plasma eller LCD

Hei!

Jeg har nå tenkt til å bytte ut min "gamle" 32" tv til noe nytt og større. Nå er det mulig jeg gjør et kjøp meget snart, og da dukker det som vanlig opp noen kaldsvette tanker før man svir av 10-15000,-.

Blir hovedsakelig film og tv jeg skal ha skjerm til, men noe pc og tv spill også. Fungerer en plasmaTV også bra som mediasenter skjerm? For jeg er avhengig at den fungerer bra til dette. Regner med at PZ serien til Panasonic (fullHD) fungerer greit, men den passer ikke inn i seksjonen min (utrolig dumt med de sidemonterte htt'ne...skjønner ikke hva de tenkte på), derfor blir det nok PV70 på meg, hvis jeg går for plasma. Hvordan er det med innbrenning på disse, og 1:1 pixelmapping?

Har jo vurdert LCD og, men ikke helt overbevist. Vurderer jo også 100Hz LCD tvn til Toshiba (z3030), eller Sony w3000, men denne koster noe over det jeg har råd til.

Setter pris på innspill rundt dette, og gjerne forslag til andre skjermer.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var inntill igår i samme båt som deg, har lenge ønsket å bytte CRT'en med en flatskjerm. Jeg har ingen planer om å koble til PC så jeg var primært på utkikk etter en plasma, etter noen runder på nettet og i de lokale butikkene fallt jeg på Panasonic TH-42PZ70. Er strålende fornøyd, TV'en er rå på standard parabolsendinger og også bra på vanlige analoge kabelsignaler. "Vanlig" DVD var også en veldig positiv opplevelse.

Hovedsakelig er plasma er best til film/TV og LCD til spill/pc, mitt råd er derfor plasma og heller legge i noen kroner ekstra på en større LCD til PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettopp hos min svoger og så på hans nye Panasonic 42' Vieira.
    Ikke imponert. Selv om han har CD med HD pakken.

Nei min 5 år gamle 32' Hitachi CRT 16:9 får holde noen år til!
    (Vi får se hvordan disse laserskjermene blir).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pz utgaven er nok uansett uaktuell pga plassmangel i seksjonen. Kommer nok til å bruke mediacenter noe også, men er litt skeptisk til dette med innbrenning da.

Vurderer også som sagt lcd, hvis det er noen som har noen gode skjermer å tipse om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen flere innspill rundt dette?
    Går mot en Panasonic PV70 om ikke noen har noen gode motargumenter

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning kan være ett problem med plasma og pc/mediasenter. faren for permanent innbrenning er kanskje ikke så stor, men midlertidlig innbrenning forekommer ganske lett. Kan ikke svare for pv70 da jeg har en samsung q96 selv. Jeg opplever hele tiden midlertidlig innbrenning etter statiske bilder med lyse og mørke partier. Har bruker jeg windows i ett minutt og så ser på film så har det kommet litt midlertidlige innbrenninger(IR, image retention). dette forsvinner etter en stund, eller realtivt fort om man bruker skjermvask(5min).

Så det er nok noen tanker å gå igjennom dette også, og at plasma har dithering som er ganske synlig på nær avstand.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de skjermene jeg har tittet på dette året så er det bare Pinoeer's Kuro som har løftet mine øyenbryn. Panasonic PV70 er også et bra alternativ hvis man vil ha en stor og flat tv, men denne har ikke et sortnivå som kan måle seg med en skikkelig crt. Laser tv er en lovende teknologi, iallefall på papir og tester. De første kommer riktignok til å være på 50" og oppover så man må jo ha plass til drågene.

Det mest spennende som finnes der ute er SED. Dessverre er det en gåte om dette systemet i det hele tatt kommer på markedet. Teknologien er låst fast i rettsaker og annet lort.

Selv har jeg en Philips PW8820 crt, men jeg vurderer å bytte den inn i en brukt Loewe crt. De er ikke så dyre nå... Det hadde vært fett å føle hvordan de velstående hadde det da rør tv-en hersket.

2008 vil uansett være et bra år for den flate tv-en. 2007 har satt igang et "race" uten like så det kan bare bli bedre. Det må de også bli!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •