Bruke 60" SXRD TV fra USA i Norge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke 60" SXRD TV fra USA i Norge??

Kan man kjøpe en 60" SXRD bakprojeksjon i USA som er beregnet for NTSC og bruke den her i Norge akkurat som en vanlig PAL TV? Når man har DVD, HD og Blu-Ray osv så går det jo på 1080p osv og det blir mindre problematisk, men det står ikke noe på sony.com om disse TVene er 100% kompatible med PAL, så er litt redd for at det kan bli problematisk å koble til ordinær kabel-TV signal eller bruke f.eks. playstation 2 med vanlig PAL scart og den slags...

Mine spørsmål er konkret

1) vil det være kompatibilitetsproblemer i Norge med en amerikansk Sony Bravia SXRD bakprojeksjon fra USA av typene som står her:

Category Page Rear Projection (50" to 70")

2) er det problematisk å kjøre en TV kontinuerlig på en strømadapter som omformer 230V til 110V, eller kan man gjøre slik som på noen PCer og rett og slett skru om til 230V rett på TVe`n?

Dette er jo utrolig mye TV for pengene, mye mer for pengene enn en 46" flatskjerm fra Sony som koster flere tusen mer...

PS: En kommentar angående WAF til menn som må kjempe for å få mer enn mikroskopiske 32-tommere på stua... det beste er om kona kun "aksepterer" den "altfor store" TVen, for den dagen dere flytter fra hverandre...hvem beholder TVen? Jeg hadde Sony SXRD 55A2000 på stua, den perfekte TVen, 55 herlige full HD tommere med PAP og supert bilde for bare 21.000 kroner. Men så flytter vi fra hverandre, og tror du ikke HUN slår kloa i TVen så nå sitter jeg på stua med den usle sony bravia LCD 32-tommeren som før stod på soverommet og irriterer meg over at bildet faktisk er MINDRE skarpt på HD-DVD enn på den gamle 55-tommeren. Som er umulig få kjøpt i Norge fordi "folk" SKAL ha flatskjerm selv om de bare kobler til scart via composite og ser på 4:3 sendinger strekt ut i en tåkegrums via analog kabel.
    Arrrgh...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme selv....

BUMP

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Sony Support i USA og dette er det jeg fikk til svar :

Thank you for contacting Sony Support.

We understand that you want to purchase a Sony TV from the U.S. and wish to use the unit in Norway. Sony televisions manufactured in the U.S are designed to be used on the NTSC system at 120v/60hz. We do not manufacture PAL, SECAM, or multi-system units. We must always suggest that you purchase units in the country in which you will be using them. There is always the possibility that a converter or adapter would not be compatible, which could cause damage to your Sony unit, thus voiding any existing warranty.

Note: The warranty of a Sony unit is valid only in the country where the unit was purchased.

Wishing you a Happy Holiday Season!

Thank you for choosing Sony.

Your Sony Email Response Team
    C6EH
    William

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da vel finnes en mulighet å skaffe seg en slik tv via andre europesike land som har både riktig nettspenning og pal. Nå er vel pal kun aktuelt dersom du skal se analogt bilde. Jeg vil tro at det ikke er noe problem om bildet kommer via hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde ikke være noe problem å bruke en slik adapter som omformer signalet fra 230V, dersom den er dimensjonert for effekten. Sørg for at den takler mer effekt ennapparatet trekker (gjerne det dobbelte), så vil det kunne fungere i årevis.

Har du sjekket med importøren om de kommer til å ta inn nye projeksjonstv'er?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Har du sjekket med importøren om de kommer til å ta inn nye projeksjonstv'er?
    Ja har det. De har ingen bakprosjektor i årest line-up 2007/2008.
    Snakket noe om at en ny bakprosjektor var på tegnebordet, men ingenting sikkert.

Kommer da sikkert ikke før 09' line-up

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha sett en 55"sxrd hos Cb Elektro i
    Farmandstredet i Tønsberg. Du kan jo sjekke om de fortsatt har en i butikken. Men det er gått et par måneder siden jeg var der, så det kan jo hende noen har sett lyset og kjøpt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC har HD-ILA hybrid-TV

Den finnes slik jeg forstår det i 2008 sortimentet.

Det er jo en projeksjonstv med teknologi som tilsvarer SXRD, men den er muligens noe dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har beklageligvis valgt å ikke selge disse modellene i Norge, forrige modell var tilgjengelig men ikke årets. Dette pga for lite salg på modellene, og vi "må" ta inn større parti når man bestiller disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Vi har beklageligvis valgt å ikke selge disse modellene i Norge, forrige modell var tilgjengelig men ikke årets. Dette pga for lite salg på modellene, og vi "må" ta inn større parti når man bestiller disse.
    Det er jo veldig synd at kjøperne ikke greier å få med seg hvor gode slike apparater er. De har jo en miljøprofil som det burde være mulig å markedsføre. Men jeg har selv erfart at selgere i butikker enten kan for lite om disse apparatene eller velger å argumentere for annen teknologi.

Jeg har selv en projeksjonstv fra den helt billige skalaen, og den gir et veldig godt bilde i forhold til pris og størrelse.
    Personlig synes jeg den på mange områder gir et mer naturlig (organisk) bilde enn enkelte LCD-tv'er.

Det er synd at man ikke kan satse på slikt i Norge, for det er et spennende konsept.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ntsc

Det at tv'n har NTSC tuner har bare noe og si om du bruker de gamle antennene som pan plugger rett inn i tuneren på tvn.
    (De man hadde på veggen)

Om du f.eks skal bruke dvd/parabol/ps3/pc og lignende, da vil du bruke HDMI eller scart inngang og da har det ikke noe og si om det er en NTSC tuner i tv'en. Det vil bare ha noe og si om man bruker tuneren som er i tv'n.

Vurderer selv og kjøpe bakprojektor tv fra usa.
    Har sett litt på denne modellen fra mitsubishi:

Mitsubishi Digital Electronics America, Inc. - WD-65733

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenito
    Ja har det. De har ingen bakprosjektor i årest line-up 2007/2008.
    Snakket noe om at en ny bakprosjektor var på tegnebordet, men ingenting sikkert.

Kommer da sikkert ikke før 09' line-up
    Sony har avslutten sin produksjon av bakprojeksjonsTV. De satser nå kun på LCD (og OLED). Det er ikke så mange ukene siden dette blir offentliggjort.

Jeg ville forøvrig ikke kjøpt en TV fra USA. Grunnene er flere:

1. Ikke garanti
    2. Gode muligheter for at den ikke takler PAL formatet
    3. Ingen tuner som er tilpasset Norge
    4. Høy risiko forbundet med transport
    5. Ikke tilpasset 230V

Jeg synes du\dere bør styre unna. Det er bare problemer med slike projekter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Sony har avslutten sin produksjon av bakprojeksjonsTV. De satser nå kun på LCD (og OLED). Det er ikke så mange ukene siden dette blir offentliggjort.

Jeg ville forøvrig ikke kjøpt en TV fra USA. Grunnene er flere:

1. Ikke garanti
    2. Gode muligheter for at den ikke takler PAL formatet
    3. Ingen tuner som er tilpasset Norge
    4. Høy risiko forbundet med transport
    5. Ikke tilpasset 230V

Jeg synes du\dere bør styre unna. Det er bare problemer med slike projekter.
    Har sjekket litt opp med diverse merker i norge om kjøp
    av deres produkt i utlandet, og de fleste sier at så lenge det
    følger med et internasjonalt garanti kort er det ikke noe problem med garantien i norge. Og den vil garantert ikke takle PAL-formatet, da det er ntsc/atsc tuner intrigrert i tv'n.
    Men det vil bare ha noe og si om du skal bruke den interne tuneren i tv'n.
    (der du plugger antennen rett inn i tv'n - nå går det vell mest i scart/hdmi)
    Og man får kjøpt en converter som omgjør strømmen fra 230V til 110V før den når tv'n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •