30-40" LCD til PS3, PC og film. ca 10 000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

30-40" LCD til PS3, PC og film. ca 10 000kr.

Hei,
    har skaffet meg en PS3 og har til nå brukt en 14" reiseTV som får bilde via komposittkabelen til PS3.
    Har en 19" LG monitor til PC, men den har ikke HDCP-støtte, så jeg får ikke vist bilde ved digital overføring av bildesignalene, og ikke finner jeg overganger som lar meg koble om kompositt til VGA-kontakt.

Derfor må jeg ha meg en TV, og da vil jeg ha en relativt stor en.
    Jeg tror jeg liker litt større skjerm enn mannen i gata, men noe monster har jeg verken råd eller plass til.
    Kommer til å sitte omtrent 2,5-3 meter unna skjermen og har i utgangspunktet lyst på en 37" skjerm.
    Når jeg først skal ha TV vil jeg kjøpe en god en som jeg kan ha i mange år, så full HD er noe jeg absolutt foretrekker.
    I utgangspunktet er jeg en Plasma-fan, men jeg må inse at til mitt bruk er det LCD som er tingen. Er lite lysten på innbrenning på min TV.

Skal koble til PS3 og PC.
    PCen er relativt high-end og har et Nvidia 8800GTS skjermkort som kan sende HDCP-signaler.
    Lyden i TVen bryr jeg meg ingenting om, for jeg har stereoanlegg som jeg skal koble lydsignalene på. Kunne jeg spart en liten tusenlapp på å kjøpe TV uten høyttalere hadde jeg gjort det.
    Har i utgangspunktet ikke TV-signaler, (bor i kjeller), så digital dekoder er ikke et must men trekker selvfølgelig litt opp.

Designet er ikke så veldig viktig, kan leve med det meste så lenge rammen er SVART.
    Pianolakk, børstet metall eller bare matt plastikk spiller altså liten rolle, selv om pent design trekker opp.
    Det som er viktig for meg er at det ikke er mye glorete indikatorlys, eller at det er mulighet for å skru av de som finnes.
    En matt finish ser jeg i utgangspunktet på som en fordel, men pianolakk er stilig, og jeg har ikke problemer med soskinn slik jeg er plassert nå.

Er til vanlig svak for Panasonic, men andre merker er absolutt å vurdere. Har kikka, (ikke fysisk), på en 37" Samsung som selges hos Hi-Fi Klubben. Den fant jeg hos Pixmania til rett under 10 000 inkl. frakt.
    Så også en LG som var omtrent tusenlappen rimeligere som jeg har kikka litt på.

Har tilgang på Elkjøp, Expert, HiFi Klubben og et par småbutikker, men jeg antar handelen skjer på nett, for å få TVen billigst mulig.

Budsjettet er på så lite som nødvendig. Har for tiden veldig lite penger, men nå på nyåret tikker stipendet inn, og det kan hende jeg får meg en liten deltidsjobb.
    Er jeg heldig får jeg ordna meg kjøp uti Februar/Mars, så er egentlig litt tidlig ute med planleggingen.
    Jo billigere TVen er, jo fortere får jeg råd til den, men jeg holder meg helst rundt og under den "magiske" femsiffergrensen, 10 000 kr.

Kort oppsummert:
    *Full HD (1920 x 1080)
    *Svart ramme
    *God bildekvalitet/enkel å kalibrere
    *Ikke for dyr

Håper noen kan komme med gode råd og tips, samt personlige erfaringer og anbefalinger. I alle fall hjelpe meg i riktig retning.

Alle forslag og komentarer tas godt i mot.
    På forhånd takk for svar!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en Sony 40W2000 på Netshop, som stort sett tilfredsstiller kravene dine. Gjort det meget bra i tester, men ligger i overkant av budsjettet ditt.
    Fungerer bra sammen med PS3'en min.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne toshibaen. er testvinner i lyd og bilde mener jeg det var:???:

Toshiba LCD TV 37X3030DG kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å være "gledesdreper" men du har null bruk for full hd på en skjerm under 40"...

skjermen er ikke stor nok til at det gir noe særlig kvalitetsforskjell.... HD-ready holder. Samsung LCD TV LE40S86BD kjøp billig sammenligne pris tilbud

denne er vel grei nok, tenker den er god så lenge den får gode signaler...

ellers liker jo jeg sony best, men de er dyre da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, først og fremst takk for kjappe svar.

Sony 40W2000 så spennende ut, men var nok litt dyrer enn jeg hadde håpet ja. Tror nok jeg foretrekker litt billigere TVer fremfor den.

Toshiba er et merke jeg egentlig har lite lyst på, og jeg har egentlig vært lite borti de. For meg oser ikke navner kvalitet, men klinger ganske middelmådig :P
    Har notert meg forslaget og skal se om jeg finner den i en butikk slik at jeg kan se den i virkeligheten.
    Men kjøper nok heller LG 37LF65.

Og så til "gledesdreperen", har mine tanker om temaet selv, men dine argumenter og litt info du baserer deg på kunne vært fint. Jeg er av typen som ikke kan skifte mning basert på en uttalelse fra en person jeg ikke kjenner noe til.

Men hva sier du til LG 42LF65. Den er 42" og har full HD, vil det ha noe for seg?
    Noen som vet noe om bildekvalitet eller andre ting?

EDIT: og hva er anbefalt skjermstørrelse i forhold til avstand? Vet jeg så en tabell laget av BO, men finner den ikke igjen. Noen som vet om en annen eller hvor den ligger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluum
    Hei, først og fremst takk for kjappe svar.

Sony 40W2000 så spennende ut, men var nok litt dyrer enn jeg hadde håpet ja. Tror nok jeg foretrekker litt billigere TVer fremfor den.

Toshiba er et merke jeg egentlig har lite lyst på, og jeg har egentlig vært lite borti de. For meg oser ikke navner kvalitet, men klinger ganske middelmådig :P
    Har notert meg forslaget og skal se om jeg finner den i en butikk slik at jeg kan se den i virkeligheten.
    Men kjøper nok heller LG 37LF65.

Og så til "gledesdreperen", har mine tanker om temaet selv, men dine argumenter og litt info du baserer deg på kunne vært fint. Jeg er av typen som ikke kan skifte mning basert på en uttalelse fra en person jeg ikke kjenner noe til.

Men hva sier du til LG 42LF65. Den er 42" og har full HD, vil det ha noe for seg?
    Noen som vet noe om bildekvalitet eller andre ting?

EDIT: og hva er anbefalt skjermstørrelse i forhold til avstand? Vet jeg så en tabell laget av BO, men finner den ikke igjen. Noen som vet om en annen eller hvor den ligger?
    Tja, hvis du leser litt rundt på forumet, så skjønner du fort at Full HD har null hensikt på noe mindre enn 50 tommer(fra ca 3 meters sitteavstand) Folk ser såvidt forskjell på 42 HD Ready og Full HD på 1,5 meters avstand.

Ville foretrukket Toshiba fremfor LG. Hos meg er det komplett motsatt av hva du sier om at Toshiba er middelmådig(fordi de har alltid gode produkter, men har en prisstrategi som handler om å være billig i forhold til kvalitet), og LG. Har dog ikke sett de nyeste LG tv'ene, men har aldri vært imponert.

På en 42 tommer er anbefalt sitteavstand omtrent 3 meter. Jeg sitter 3,5 meter ifra, og tv'n virker stor og klar(Panasonic 42PX70). Antar at 3 meter er maks sitteavstand på 37, jo nærmere du kommer jo større virker jo bildet.

Uansett lykke til med tv kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun i dag julaften ser det ut til at Komplett har et tilbud på Samsung LE40M86BD. Tilbudet finnes i luke 24 på deres julekalender. Til 11 000 pluss frakt er det litt over det du ville gi, men er såvidt jeg kan se et veldig godt tilbud.

--
    Luggage

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke pengene akkurat nå, selv om jeg fikk en god slump penger i dag.

Greit å gøre at Toshiba er kvalitet og ikke middelmådig. Skal ta en runde i romjula og se etter varer på salg. Har mulighet for å bruke litt på TV, men ikke 10 000 enda, mangler et par lapper enda.

Jeg liker som sagt at bildet er litt sort. En kamerat har sofaen sin omtrent 3 meter fra sin 37", og jeg føler at jeg godt kunne flyttet meg nærmere.
    Oppe i stua sitter vi ca 4 meter fra en 43", noe jeg synes blir litt langt fra.

Full HD mot HD-klar betyr kanskje ikke så mye for "TV"-bildet, men jeg kommer jo til å spille litt PC-spill også, og da er det en fordel med høy oppløsning mener jeg.

Skal finne et sted jeg kan få demonstrert forskjellen mellom de to typene. Blir nok HiFi Klubben som får den oppgaven.
    Dersom jeg mener jeg ser forskjell så er det ingen tvil om hva jeg går for, men hvis ikke må jeg kikke på budsjettet en gang til, og heller vurdere om igjen.

Takk for inspillene, de har gitt meg mye å tenke på

Og ha en fortsatt god jul

EDIT: men stopp for all del ikke å prøve å hjelpe meg, er fortsatt langt fra klar til å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for at jeg går for Sansung LE-37M86BD.
    37" Full HD LCD-TV. Designet tiltrekker meg veldig og denne skjermen anbefalte de meg hos Expert, og HiFi Klubben mente den var bra.
    Expert kunne skaffe den for 14 000, (kosta visst egentlig 15 000), mens HiFi Klubben kunne skaffe den for 13 000.
    Når jeg da kan kjøpe den for 10 000 hos Pixmania, så føler jeg meg trygg på at det er et godt valg.

Den støtter forresten HDMI 1.3, og noe mer trenger jeg vel ikke?

Så er det noen som har noe i mot dette?
    Ingen dårlige erfaringer med TV eller butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomasH
    Tja, hvis du leser litt rundt på forumet, så skjønner du fort at Full HD har null hensikt på noe mindre enn 50 tommer(fra ca 3 meters sitteavstand) Folk ser såvidt forskjell på 42 HD Ready og Full HD på 1,5 meters avstand.
    Stemmer jo ikke helt dette da. Full HD har ikke null hensikt om det er mindre enn 50 tommer! Da har du dårlig syn! Selv ser jeg vesentlig forskjell på 37" HD-ready og Full HD, men så er jeg pirkete også da. Men forskjellen synes for de som har øyne til å se det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos HiFi Klubben kikka jeg på en 46" Full HD TV og en 37" HD-Ready som stod ved siden av hverandre.
    Begge fikk tillsendt HD-materiale, og fra samme avstand var oppløsningen merkbart bedre på 46" eren.
    Hadde den bare vært HD-Ready er jeg sikker på at den ville sett mer kornete ut enn 37" eren, men det gjorde den ikke.

Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe med Full HD.
    Både fordi jeg kommer til å sitte ganske nærme, og med tanke på fremtiden.
    Det kommer garantert på plass BD filmer etterhvert for eksempel, og der er det 1080p bilde.
    Har "bare" 720p oppløste spill for øyeblikket, men vær sikker på at det kommer 1080p spill på plass etterhvert også

Men er det noen kommentarer til TV valget?
    Jeg føler denne TVen er et trygt kjøp og jeg har ikke funnet noen dårlige kritikker, så jeg antar det er en veldig god TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir to poster på rad, men det er litt mer enn bare en bump.

Jeg lurer på en ting angåedne plassering av TVen.
    Hvor høyt bør den stå?
    Bør øyehøyde være omtrent midt på skjermbildet, 1/3 av skjermbildets høyde ned fra toppen, ved toppen av bildet eller hva?

Må anskaffe meg et TV-bord, og da er det greit å vite sånn ca hvor høyt det bør være, eller hvor høyt jeg eventuellt må lage et.

EDIT: har forresten funnet ut at det blir mer 2-2,5 meter jeg kommer til å sitte i fra TVen, og så stusser jeg litt på hvordan jeg bør ha høyttalerene i forhold til TVen.
    For å få lyden til å høres ut som at den kommer fra TVen.

Jeg er ganske sikker på at jeg så et sted at diskanten på mine B&W høyttalere burde være i ørehøyde, men jeg finner ikke det igjen. Mener på at jeg så en bilde som illustrerte dette, men jeg finner ikke noe slikt bilde lengre, og jeg begynner å lure på om jeg noen gang har sett det, eller om det bare har vært en drøm :P

Har et par bilder som viser høyttalere og TV med markering av midten av bildet.
    Skal ikke røpe min favoritt eller mine tanker for å ikke påvirke deres syn. Må få flest mulig syn på det for å virkelig kunne ta stilling til det selv.
    Vedlegg 26377Vedlegg 26378

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumber med å oppdatere status.

Jeg så testen av M86/87 hos Lyd & Bilde og så at Toshiba 37X3030DG (8120 kr), var bedre.
    Og siden den er billigere har jeg nå den som favoritt, men er ikke helt bestemt enda.

Jeg har nemlig fryktlig lyst på Panasonics 42" Full HD Plasma TV, som riktignok koster MYE mer, men som jeg faktisk vurderer sterkt.

Noen tanker rundt Toshibaen eller høyttalerplassering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har bestemt meg nå for hvilken TV det må bli.
    Panasonic TH-42PV70F tror jeg det blir. Koster bare 9300,- hos Amentio nå, noe som må sies er svært bra! Har fått knallpott på alle tester osv også!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Bones
    Tror jeg har bestemt meg nå for hvilken TV det må bli.
    Panasonic TH-42PV70F tror jeg det blir. Koster bare 9300,- hos Amentio nå, noe som må sies er svært bra! Har fått knallpott på alle tester osv også!
    Ikke bestill Panasonic som ikke er på lager!!!! Du havner langt bak i køen, er folk som har ventet i månedsvis på denne og andre Panasonic-skjermer hos Amentio.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare en ting jeg må finne ut av før jeg bestemmer meg; og det er hvor stor sannsynligheten for innbrenning på plasmaskjermer er i dag.

Noen som vil si noe angående det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det fortsatt er et problem ja. Men bare dersom du ikke er påpasselig. Du skal jo ikke f. eks la TVen stå på i pauseskjermen på et spill eller whatever for å deretter stikke til svigermor på middag heller forhåpentligvis!
    Burde gå bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw: Hva er egentlig forskjellen mellom

TH42PX70E og TH42PV70E?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Bones
    Btw: Hva er egentlig forskjellen mellom

TH42PX70E og TH42PV70E?
    PV = kun analog tv inngang
    PX = MPEG2 for bakkenett. Da vi har MPEG4 i Norge fungererer ikke denne.

Så sånn sett blir de helt like

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ble litt usikker på denne Panasonicen jeg tenkte å skaffe.
    Har den Full HD eller ikke mon tro? Det står følgende:

"Det enkle ytre rommer avansert bildeteknikk. V-Real prosessoren konverter innkommende signaler som TV-sendninger og DVD-signaler til 1080p, hvilket gjør det du ser på skjermen din enda litt klarere, skarpere og jevnere enn originalen.

Den kan også motta de nyeste videoformatene som Blu-ray og høyoppløste spillkonsoller ettersom den behandler innkommende 1080p-signaler. "

Er det 1080p eller hva?
    Ser det står dette her Panasonic TH-42PV70F 42" HDklar Plasma TV prisoversikt og produktinfo

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •