Sony W3000, virker den med det nye bakkenettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony W3000, virker den med det nye bakkenettet?

Leste en test på dingz.no hvor dette bl.a. stod

"Perfekt for RiksTV. Hvis du ikke har parabol eller kabelTV bør du merke deg at W-modellen også har MPEG-4 digitalmottaker innebygget. I følge produktsjef Kjell Ove Marienborg i Sony vil den formelle godkjenningen fra RiksTV endelig være på plass i midten av januar, og har du en riksTV-antenne vil TVen fritt kunne motta alle NRK-kanalene fra det digitale bakkenettet."

Hva mener dem med kabeltv eller parabol? Er ikke det nye bakkenettet (rikstv) en oppgradert form for kabeltv? Jeg har kabel tv pr i dag.

1. Hvis jeg kjøper denne tv'en, vil jeg da trenge en ekstra boks hvis jeg skal se på vanlig kabel tv?

2. Hvis jeg kjøper en riks tv pakke, vil jeg da trenge en ekstra boks med denne tv'en?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks TV er jo erstatningen for de analoge signalene vi fikk gjennom antenna, nå kan vi få de digitalt gjennom riks-tv boksen...og riks-tv sender i mpeg4 format Men ville vel ikke sammenligne riks-tv med kabel-tv Men om du skal ha kabel-tv må du ha egen boks utenom ja....riks-tv skal du ideelt sett få inn med Sonyen her uten boks...om riks-tv godkjenner den, tror det er noe papirmølle der nå...så regner med de blir enige

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir den godkjent,noe som det sansynligvis blir ifølge testen så er det bare å dytte Riks-tv kortet ini tven.Ingen box i tillegg.
    Til parabol,kabeltv trenger du en box ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Blir den godkjent,noe som det sansynligvis blir ifølge testen så er det bare å dytte Riks-tv kortet ini tven.Ingen box i tillegg.
    Til parabol,kabeltv trenger du en box ja.
    Altså jeg er helt blank på dette området så beklager min uviten. Hvordan får man inn riks tv hvis det ikke går gjennom kabel tv eller parabol?

Slik som situasjonen er nå bruker jeg en gammel boks tv (samsung) som jeg bruker kabeltv på.
    Hvis jeg kjøper meg en W3000, og den bli godkjent av rikstv, trenger jeg da en boks? Og i hvilke tilfeller trenger man ikke?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enkelt...på gamle måten med antenna på taket...rett i riks-tv boksen og muligens sonyen
    RiksTV - Hva trenger du? her står det meste
    Enkelt...og dette MÅ alle ha etterhvert...om de ikke har kabel eller parabol...for de analoge signalene slukkes
    Og om den Sonyen blir godkjent så stikker du kortet i tv ryggen og gliser

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 Alternativer

Alt.nr.1 Man kan koble seg på kabeltv om det er utbygd der en bor. Da får man en "boks" fra kabelselskapet. Trenger ikke innebygd tuner.

Alt.nr.2 Man kan sette opp et parabolanlegg og da velge om en skal ha Viasat eller Canal Digital. Trenger ikke innebygd tuner.

Alt.nr.3 Man kan gå for Riks-tv og velge om det skal være kun frie kanaler(NRK+Tv2 en tid) eller om man skal abbonere på en pakke. Fordelen om en har tv med innebygd mpeg4 dekoder/tuner er at en slipper en dårlig Riks-tv boks.(antennekabelen rett i tven + event.kort)

Alt.nr.4 Man kan rett og slett kaste ut tven og ta en fisketur eller å drive en eller annen form for utukt.:-D Trenger da bare en "stang" (til fiske).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må kjøpe en CA-modul utenom ifra sony som erstatter en bakkenettstuner fra riks tv. det er denne ca-modulen som er inne til godkjenning hos riks tv nå.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    du må kjøpe en CA-modul utenom ifra sony som erstatter en bakkenettstuner fra riks tv. det er denne ca-modulen som er inne til godkjenning hos riks tv nå.
    Jækla enkelt for sony å reklamere da...tipper på kunden må betale oppimot 1000lappen for denne modulen...summa sumarum...like dyrt som om du hadde hatt en boks...her på boks siden kommer det bedre valgmuligheter etterhvert også med HDD o.l. småsnacks jeg tror faktisk jeg hadde ventet på slik HDD løsning har Dreambox med HDD opptak har aldri vert så enkelt og greit før

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du får CA modulen for 1kr vist du binder deg for 1 år som du gjør med di andre boksene..
    Ser det er snakk om rabatt på selve tven og vist du binder deg..Sponset av riks tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, W3000 virker med det digitale bakkenettet rett ut av boksen. Den tar inn EPG info fra alle kanaler også, men kan bare vise de ukrypterte. Så uten en CAM virker kun NRK1, NRK2 og NRK3.

Snakket med RiksTV i går, siden kort og CAM må pares er det lite sannsynlig å få inn fler kanaler før de leverer en pakke med CAM og kort. Siden TV2 er kryptert men gratis, kan de i utganspunket sende et kort som dekrypterer disse kanalene uten kostnad. De var ikke gniende på det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •