Hjelp til valg av ny TV (~ kr 15000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av ny TV (~ kr 15000)

Hei!

Dette er sikkert den Nte tråden om "hjelp til ny TV" men har forsøkt å lese endel tråder for å bli noe klokere, men føler jeg ikke kan ta noe endelig valg enda..

Jeg har planer om å legge inntil 15.000,- i en ny TV (kanskje litt mer, men helst ikke :P) som skal kjøpes inn asap da prosjektoren jeg brukte for tv/filmtitting tok natta for noen dager siden.

Følgende vektes som "viktig" av meg:
    - Skal brukes 90% til TV/Filmtitting (endel fullHD materiale)
    - Litt pc-bruk fra tid til annen, men langt i fra noe viktig så ikke vekt dette så mye
    - Vil helst ha minst 2 HDMi-tilkoblinger
    - Endel av materialet jeg skal se på er fra PC med et 8800 GTS kort (2x DVI utganger - trenger jeg evt. kabler eller egen DVI-inngang på tv? If so: vekter dette HØYT hehe)
    - TV-en skal stå/henge i på/ved veggen og rommet(stuen) er 6x6 meter stort
    - Trenger ikke TV-tuner (bruker Digital-TV (Scart m/RGB atm))
    - Har det for det meste LITT mørkt i rommet men ikke vekt dette SÅ høyt just in case
    - Trenger ikke å ha høyttalere innebygget - har et halv-ok 5.1 anlegg jeg brukte til prosjektoren som duger
    - Synsvinkel vann- og loddrett er ikke så utrolig viktig

Starter med dette som informasjon foreløpig, spør gjerne om dere lurer på noe som kan være med på å gi meg et noe annerledes råd!

Har helt litt i mot en 42" LCD generellt, så LCD- anbefaleinger blir godt mottatt, men om du mener plasma er et bedre valg så skriv gjerne noen ord så jeg ser litt hvorfor DU mener det

Edit: typo's

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et par ting til..

Kom gjerne med tips om følgende, selvom du kanskje ikke har noe definitivt å komme med:

- LCD eller plasma for mitt nevnte bruk
    - Merker som du mener passer mitt bruk eller som du har BEST erfaring med - eller som du har DÅRLIG erfaring med (forklar gjerne)
    - Funksjoner eller spesifikke kravspec's som jeg bør holde meg innenfor
    - Forskjellige utsalgssteder som fører merket/modellen du anbefaler (over disk i Oslo - er desp etter ny tv og kjøper den gjerne til LITT overpris så jeg har en TV til jula/nyttår)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •