Hvilken flatskjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken flatskjerm?

Hei dere!

Har vært inne å lest en del på sidene her.
    Skal ut å kjøpe en tv til mellom 15-20 lapper, og vil jo selvfølgelig ha en ok en.

Har lest mye her om en bra Panasonic plasma (husker desverre ikke helt modellen PX/V70 ett eller annet) som jeg anser som et spøkelse, alle har hørt om den, men ingen har sett den! Butikkene jeg har vært i regner hvertfall ikke med å få den inn før tidligst starten av februar. Og det er jo litt lenge syns jeg! Kunne tenkt meg Pioneer sin 42", men den blir litt dyr, hadde håpet å få noe litt billigere!

Mamma og pappa har en LG (37LC2RR kan det stemme tro?) Som har et utrolig bra bilde!! Men tror det har mye med signalene å gjøre, de har noe fiberoptiske greier som er helt nytt. Men kan denne være bra i et vanlig borettslag kabelnett?

Eller hva med denne? Er det noe å satse på?

Samsung har jeg hørt mye forskjellig om, noen sier kjempebra, andre sier elendig!

Stua vår er 4m bred, så jeg lurte på om jeg kunne få lov til å spørre hva dere her inne anbefaler! Vil så gjerne ha noe jeg kan bli fornøyd med, og da trenger jeg deres hjelp:-D

Blir veldig glad for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vil hjelpe litt en gang?:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg selv Panasonic TH50 PX720E kjøpt hos Elprice til en meget bra pris 17990
    Elkjøp skal ha 24995 for denne.
    Er meget fornøyd med denne tv og kan absolutt anbefale denne.
    denne er også bygd på samme lest som testvinneren til Panasonic.
    Sitter selv ca 4 meter fra denne,med bra signaler inn er den helt konge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å sett på den selv,det er en bra tv til prisen,men synes den virket litt for bred,men det er jo smak og behag. Den har jo høytalerene på siden.
    Det er jo en full HD tv til en meget billig penge. Kom hjem akkurat nå etter å ha kjøpt Panasonic TH-42pv70 på Siba på Liertoppen kjøpesenter til 11999,- og er meget fornøyd foreløbig.
    Var litt usikker på om jeg skulle velge pioneer eller panasonic så jeg dro på Siba der de hadde begge utstilt så jeg fikk se bildet på begge to,men synes ikke det var vært 12000,- mere for pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Har vært å sett på den selv,det er en bra tv til prisen,men synes den virket litt for bred,men det er jo smak og behag. Den har jo høytalerene på siden.
    Det er jo en full HD tv til en meget billig penge. Kom hjem akkurat nå etter å ha kjøpt Panasonic TH-42pv70 på Siba på Liertoppen kjøpesenter til 11999,- og er meget fornøyd foreløbig.
    Var litt usikker på om jeg skulle velge pioneer eller panasonic så jeg dro på Siba der de hadde begge utstilt så jeg fikk se bildet på begge to,men synes ikke det var vært 12000,- mere for pioneer.
    Oi, du vet ikke om de hadde fler inne?

Kanskje jeg skulle dratt opp dit en tur for å se!
    Vurderer jo pioneer selv, ser de har den til 20600,- på netshop, men det er sååå mye penger!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Du burde også se på de siste fra Sony.

TEST: Sony Bravia V3000 og W3000 - Dingz : Dingz Test
    Jeg har selv en Sony KDL-40D3000 og er meget godt fornøyd med den. Mulig at du synes Sonyene blir litt kjipe å se på, men bilde er uansett veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt faktisk å leste den artikkelen i sta, men blir ikke LCD ganske dårlig på vanlig analog kabel??

Er det ikke en fordel å kjøpe plasma da?

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer litt ann på bruken det....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    95% tv titting, 3%film og 2% tvspill..
    Sånn stort sett!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cathie
    Sånn stort sett!
    Da er det vel bare å gå etter utseende og pris da!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn stort sett!
    Hiver meg inn her, ditt behov er definitivt plasma. Erfaringen min er at plasma er bedre til TVtitting.

Eier sel en Panasonic TH-42PV60E og er stålende fornøyd med denne, spesielt etter den ble kalibrert riktig!

Inge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog

Satt faktisk å leste den artikkelen i sta, men blir ikke LCD ganske dårlig på vanlig analog kabel??

Er det ikke en fordel å kjøpe plasma da?
    Har du mulighet til å skaffe deg en digital tuner? Det gir i alle tilfeller det beste bildet, både på plasma og lcd. Ellers vet jeg ikke om det finnes noen generell regel hvorvidt bilde er bedre på plasma eller lcd dersom en bruker analoge signaler. Det er vel en egenskap som varierer fra tv til tv. Tipper en finner både lcd- og plasma-tver med bra bilde på analoge signaler, så spørs det om de tvene du har sett på er bra på analoge signaler. Det må en nesten sjekke i butikken eller finne noen tv-tester. De fleste tester har en kommentar om bildeegenskapene ved bruk av analoge siganler.

Det skal ikke være lett å kjøpe tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg hjemme med en Panasonic TH42PX70

Enn så lenge ser det bra ut tror jeg! Har liksom ikke det mest trente øyet:lol:
    Eneste jeg reagerer litt på er at feks på logoer, streker o.l så kommer det akkurat som en svak strek til noen cm til høyre for motivet, som en slags skygge... Noen som skjønner hva jeg mener?

Har det med signaler å gjøre? Eller et det noe jeg kan gjøre på instillinger?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi, du vet ikke om de hadde fler inne?

Kanskje jeg skulle dratt opp dit en tur for å se!
    Vurderer jo pioneer selv, ser de har den til 20600,- på netshop, men det er sååå mye penger!
    Generlt kan jeg si deg at Pioneer sine modeller ligger godt over pris sammenlignet med andre.Har selv hatt hd ready 1024x768 panasonic 42 tommer og dette apparatet leverte gnistrende sortnivå i likhet med mange andre i samme prisklasse.Har nå samsung,meget bra,men vurderer nå og gå tilbake til pana full hd. En annen ting du må huske på er at et apparat du ser oppstilt i butikk med toppers bilde kan bli et skuffende resultat når du kobler opp tv hjemme.Meget viktig at du har digital tilkoblig for best resultat.Mange får seg hakeslepp når de kommer hjem og bare har analogt gammelt tv tilkobling desverre.Gjerne dårlige kabler også,og til slutt kjøp deg galvanisk skille sjekk dette Expert.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste jeg reagerer litt på er at feks på logoer, streker o.l så kommer det akkurat som en svak strek til noen cm til høyre for motivet, som en slags skygge... Noen som skjønner hva jeg mener?

Bruker du antenne eller kabel?
    Jeg har samme tv som jeg får tv signaler via parabol og ser ikke noe av det du nevner så det er nok tvsignalet inn som er dårlig.Får du de samme strekene hvis du ser dvd?

Newcomer Pinex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du også ser slike skygger når du ser på TV-menyen, er det antakelig noe i veien med apparatet; for da skyldes det jo ikke noen signalkilde. Ser menyen derimot fin ut, kan det kanskje hende at signalene inn i TV'n ikke er av de beste?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinex
    Om du også ser slike skygger når du ser på TV-menyen, er det antakelig noe i veien med apparatet; for da skyldes det jo ikke noen signalkilde. Ser menyen derimot fin ut, kan det kanskje hende at signalene inn i TV'n ikke er av de beste?
    De er vel strengt tatt noe av de dårligste signalene jeg tror man kan få tak i!:-?

Så det er nok derfor! Men syns det går greit jeg da. Er vant til en liten par og 20" tv med integrert VHS spiller som jeg har hatt siden jeg var 17år så... Det her er jo helt sinnsykt! :lol:

Men hvordan kobler jeg til ps2?
    Er det noe sted man kan putte inn de stikkene (rød, gul, hvit)?

Har egentlig de stikkene i en scartovergang, men den er det ikke plass til bak tv'n! Pga den blir så svær!

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De er vel strengt tatt noe av de dårligste signalene jeg tror man kan få tak i!:-?

Så det er nok derfor! Men syns det går greit jeg da. Er vant til en liten par og 20" tv med integrert VHS spiller som jeg har hatt siden jeg var 17år så... Det her er jo helt sinnsykt! :lol:

Men hvordan kobler jeg til ps2?
    Er det noe sted man kan putte inn de stikkene (rød, gul, hvit)?

Har egentlig de stikkene i en scartovergang, men den er det ikke plass til bak tv'n! Pga den blir så svær!
    Dette fant jeg på panasonic sine egne hjemmesider anng dette apparatet ditt!!

http://www.panasonic.se/servlet/PB/s...70check_no.pdf

Dårlig nytt du får bruke en type scart som kan kobles til disse phonoplugger via ps 2.

Fraværet av tikoblingsmuligheter i front eller på siden, kan fort bli et savn
    når poden kommer trekkende med spillkonsollen eller andre bildekilder
    skal kobles midlertidig til

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •