LG 42LF75 vs. Samsung LE40M87BDX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42LF75 vs. Samsung LE40M87BDX

Jeg lurte på om hvilken TV dere ville valgt. Det står mellom disse to, men usikker på hvem som burde velges.

LG 42LF75

Samsung LE40M87BDX

Går ut ifra at en av disse kjøpes i morgen.

Takker på forhånd for svar.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG'en har jeg ingen erfaring med.

Samsungen har veldig bra sortnivå, generelt bra bilde, litt plaget av bugs, enkelt og pent design i mine øyne. greit å være obs på at Samsungen har en veldig blank/reflektiv paneloverflate.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG`en er i allefall klart best på panoreringer!

Har kun sett LG`en i flombelyste butikklokaler så kan ikke uttale meg om farger og sortnivå, men den ser unektelig spennende ut på papiret!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har sett av LG vil jeg si at de ligger langt etter Samsung på sortnivå. Har selv Samsung M87-serien, og valgte den mye på grunn av sortnivået.

Når det gjelder bugs på Samsung, var vel det mest på tidligere firmwares. Selv har jeg aldri vært plaget med noen bugs.

Når det gjelder panoreringer har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg hvilken som er best.

HVIS du skulle gå for Samsung, så vit at fabrikkinnstillingene mest sannsynlig er helt på trynet. Mye kan fikses bare ved å justere på frihånd, men best bilde får du ved kalibrering (med DVE f.eks.)

Happy hunting.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte faktisk opp med Sony KDL-40W3000. Dro ned til Sandefjord og henta den hos komplett itl den nette prsi av 18 300 kr. Særdeles fornøyd med kjøpet. Dog bare fått testa Wii med komponentkabler og flunka nytt Super Mario Galaxy og en snowboardfilm på vanlig DVD-spiller med HDMI overgang. Kan ei klage.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det farlig å generalisere, men LG har langt fra vært flinkest på sortnivå de siste modellene. Selv om budsjettsmodellene ligger på nivå med konkurentene!

Men modellene vi diskuterer her er LANGT fra budsjetts modeller, og jeg håper virkelig LG har fått orden på sortnivået på de nye modellene, for jeg er 100% allergisk mot hakkete panoreringer og kunne aldri tenkt meg en tv som sliter med dette (Les: Samtlige Samsungs modeller), men jeg vil heller ikke ha det høyst middelmådige sortnivået LG leverer.

Så jeg holder meg til min plasma enn så lenge, og håper Koreanerne løser sine problemer snarest, fordi skjermene deres har så mange andre spennende kvaliteter og ikke minst hyggelige priser!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •