Panasonic PX70 oppskrytt???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PX70 oppskrytt???

Hei,
    Jeg har i to dager hatt en ny 37 tommer PX70 plasma (kr 12990,-)hjemme side om side med en Dantax lcd 37 tommer (kr 9995,-) begge fra Elkjøp. Dette var et eksperiment for å sammenligne topp og bunn for å se hva som for meg var best å se fotball på. Signalkildene er parabol og scart RGB fra en Grundig Canal Dig tuner og Viasat+ tuner. Jeg kom ganske raskt frem til at Dantax tven hadde mye mindre støy i bildet og hadde bedre bilde ved raske bevegelser i fotballspillets gang. Jeg koblet inn og ut støyfilter, endra bilde fra normal - cinema - dynamisk etc på begge tvene.

Jeg synes det var en sjokkerende konklusjon all den tid jeg har som den eneste kyndige i vennegruppa på duppedingser har fått venner til å kjøpe Panasonic plasma helt fra PA45 kom ut for noen år siden fordi jeg mente dette var det beste merket ut fra alle testene som foreligger.
    Jeg ante uråd her for noen uker siden da jeg var hjemme hos noen og så fotball på en LG llcd tv og syntes bildet var fantastisk selv ved raske panoreringer.

Noen andre her som har erfaringer med at Panasonic plasma får tøffere konkurranse fra andre gjerne lcd? Noen som har erfaring med nye LCD tver fra Panasonic for å se hvordan deres LCD tver står seg mot deres eget PLASMA?

Kenneth

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ofte sånn at man blir påvirket av reklame og opinion. Selv i USA menes det nå at endringer i klimaet er hysterisk overdrevet og at menneskers gjøren på jorden overhodet ingen innflytelse har på noe som helst.
    Nei, vi ser hele tiden tester, og reklamer for Panasonic, Sony osv.,og hvorfor ? Fordi det handler om penge. Alt handler om penge. Da skyter man inn litt nervøsitet, litt overdrivelse, noen superlativer, og innen lenge føler man at hvis ikke man får tak i dette produktet imorgen er man en "looser", et null. Ingen skryter vel av en Tatung, eller Dantax ?
    Men men, ok, det ser ut til du liker lcd bedre enn plasma, og det er helt ok.
    Da jeg skulle ha tv i fjor sommer var vi innom Expert. Der hang en Sharp 37" lcd på veggen og fyttirakkern et bilde den hadde. Jeg kunne slept den hjem der og da. Problemet var bare at vi stod 1 meter fra den, og jeg fik å vite av kona at 37" kom aldrig på tale, det var alt for stort.
    Dermed måtte jeg bruke en måneds tid på overtalelse....., og jeg leste tester og tester.
    Den bedste i tests var Panasonic PV60E, og med de superlativer bare måtte den være mye bedre enn en simpel Sharp, men den hadde knapt kommet til Norge endda, men "alle" forhåndsbestilte jo som gale pga tests, og det gjorde jeg også for jeg ville ha det bedste til prisen, og den var vel 18.000 kr om jeg husker rett.
    Så uten å ha set et bilde på den kjøbte jeg den. Jeg var lett å påvirke, bodde oppe på fjellet hvor der ikke var mulighet for å se mye av det man var interessert i.
    Nu har jeg hatt den i 1 1/2 år, og har vel tapt 13.000 kr eller noe sånt.
    OK, jeg har sett på PANASONIC PLASMA ! i den tiden, men jeg tror jaggu jeg hadde vært like lykkelig med en Sharp lcd.
    Så, min morale er, kan du stå imot, da kjøber du det DU vil ha, og frem for alt, har mulighet til å se produktet i bruk først.
    Men ja, mine svigers har en 32" Panasonic lcd, helt dønn lik i design som vår plasma, og den har et virkelig fint bilde.
    (Men du kan rolig kjøbe enten Panasonic eller Dantax, til de priser er begge et kupp, selvom Aftenposten velger Tatung, men lager de 37" også ?)
    Aaahhh, måtte bare ha litt luft.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-) Har akkurat fått meg en TH-42PX70 Og jeg kan bare skryte av den, jeg vil jo kanskje heller skyte litt andre veien..oppover...Pioneer??? Oppskrytt??
    For jeg syns det er et utrolig godt bilde på Panasonicen...men det viktigste er vel at man selv er fornøyd...men LCD har et hardere bilde syns jeg iallfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •