Sony X3500 vs. Samsung F86?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony X3500 vs. Samsung F86?

Sonys X3500 serie er mye omtalt på forumet, men finner lite skriverier om Samsungs F86 serie her. det står mellom disse to da Pioneers LX serie er altfor dyr foreløpig.

skjermen skal brukes til film (DVD og mye Bluray fremover), Playstation 3 og TV (Get).

etter å ha lest forskjellige tester så blir jeg ikke helt klok på hvordan skjermene oppleves i forhold til hverandre. dessverre er det ingen som har begge på lager, langt mindre i en faktisk butikk, så en sammenlikning blir vanskelig.

skjermene opp mot hverandre (ut fra tester):

Sony: bedre deinterlacing enn Samsung, klart bedre 100hz teknologi

Samsung: veldig bra sortnivå (bedre enn M86/7),

det er noen småting jeg lurer på, men skriv gjerne et helhetsinntrykk av den skjermen du har testet.

- Sonys autodimming: hvor synbart (irriterende) er dette? for eksempel dersom scenen som vises er stjernehimmelen, dimmer panelet da?

- Samsungs støtte for 1080p/24? hdtvtest.co.uk er litt uklar i sin tale.

- er det hakking, etterslep o.l. å finne ved skjermene?

- hvordan er Sonys sortnivå? har sett Samsungs M86 så jeg har en viss anelse om sortnivået på F86

prisforskjellen i seg selv (ca. 5000,-) spiller mindre betydning hvis Sony er klart bedre enn Samsungen. designmessig er jeg pro Samsung. tilgjengeligheten er per dags dato mye større på Samsung.

takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hvis du skal ha en skikkelig konkurrent til X3500 så se på Samsung F96.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det er 46" jeg ser på da 52" koster ~40 000,- noe som er 10-15 000,- mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    etter å ha lest forskjellige tester så blir jeg ikke helt klok på hvordan skjermene oppleves i forhold til hverandre. dessverre er det ingen som har begge på lager, langt mindre i en faktisk butikk, så en sammenlikning blir vanskelig.
    F86 37" er utstilt på expert på Storo, i alle fall. Synes den ser veldig bra ut, men har ikke sett på noen av Sony-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen erfaringer her?

Sitter med samme "dilemma" skal enten gå for Sony X3500 eller Samsunge F86, begge er 46".

Har faktisk bestilt begge fra SHG og venter på hva som blir sendt først. Pr. dato er ingen av TV-ene inne. Men har ikke klart å finne ut hva som er best ved å lese tester.

At prisen er litt høyere på Sonyen er ikke så nøye men vil ha den beste TV-en av disse to.

Sonyen koster ca 25000
    Samsungen 20500

Noen TV-geeker med erfaring fra disse =) ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •