hvor god er Philips 42PFL7772?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor god er Philips 42PFL7772?

Jeg har vært og sett på følgende tv: Philips 42PFL7772

Jeg syns denne virket veldig god i butikken men er usikker på hvor god den virkelig er. Jeg vurderer denne eller Toshiba 42Z3030D. Er det noen spesiell forskjell mellom dem?
    Er bildekvaliteten jeg tenker på nå, jeg vet at Philips tv'en har bedre lyd og en ekstra HDMI (hele 4 stk). Men dette er egentlig uvesentlig, siden jeg først og fremst er opptatt av bilde. Hvordan er de nye Philips generelt utenom denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor står det ingenting om denne modellen her?

TVer - Philips

Finner forøvrig ekstremt lite reviews på disse Philips modellene på nettet. Hvorfor er det ingen som skriver noe om disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt og ser ut til at 7762 og 7772 er akkruat samme tv utenom at 7772 har en mer HDMI enn 7762.
    Klarer ikke finne en eneste forskjell utenom dette.
    Sjekket ut specs på philips sine sider ang 7762 og specs på expert sine sider for 7772. Ifølge sammenligningen er det kun 1 stk HDMI. Da tror jeg faktisk Philips sin 7762 er et bedre kjøp enn Toshiba sin 42Z3030D.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjorde samme vurdering og endte på Philips

Hei

Vurderte de samme to apparatene som deg, og etter å ha fulgt med på Toshiba-tråden her på forumet fant jeg det tryggest å ta en titt før jeg bestilte. Apparatet står på display hos NetShop (Grorud, Oslo).

Toshibaen slik den sto konfigerert hos NetShop 20.12 er ikke slik JEG vil at et TV-bilde skal være. Kort fortalt synes jeg bildet på apparatet ser ut som det befinner seg bak sotet glass. Ta bildet fra en annen leverandør, demp konstrasten en anelse og legg på et grågrønt filter så har du min oppfatning av bildet.

Jeg synes jeg så den samme tendensen på X-utgaven hos Elkjøp, så det er mulig at dette er en Toshiba-særegenhet og i og for seg "korrekt" (og min smak feil). Det kan også være mangel på fininstilling i butikken hos hhv Elkøp og Netshop. To av to tilfeller er uansett tilstrekkelig for meg til å forkaste Toshiba (nå i førjulsstria).

Reiste direkte fra NetShop til Expert og kjøpte en 42PFL7772D. Har kikket på den tidligere og synes den skilte seg ut positivt på demoveggen til Expert. Expert (Lillestrøm) kjører HD-kanaler fra Canal Digital på demo-veggen, mens NetShop kjører Riks-TV i en eller annen fasong. Det er to vidt forskjellige kilder, men for meg er det viktigere å være trygg på at det fungerer enn at det KAN bli bra dersom man forer apparatet med en bedre kilde.

Satte opp og tok en lynkikk hjemme i går kveld. Foreløpig har jeg funnet ut at 42" faktisk er relativt stort. Spesielt ved presentasjon fra middelmådige kilder (som jo er det man har - inntil videre). Enten må jeg ommøblere eller så må jeg ned på 37". Må antakelig ta en kikk på noe HD-materiale før jeg trekker en endelig konklusjon.

Synes Toshibaen fremstår som såvidt spesiell at jeg vil anbefale at man tar en kikk på den før man bestiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •