Får bilde - ikke lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Får bilde - ikke lyd

Hei, er ny her og også ganske grønn på AV generelt. Ser imidlertid det finnes mange kompetente her inne, så jeg håper å få litt hjelp.

Har nettopp kjøpt en Sony KDL40T3500AEP. Kjøpt samtidig PS3 og koblet den til TVen med AV-kabel.

Abonnerer på Canal Digital, og har en gammel "tuner" tilkoblet med vanlig Scart.

Lyd og bilde har fungert bra - både TV og PS3. For å utnytte PS3 bedre ble det anskaffet og tilkoblet HDMI-kabel i dag. I starten fikk jeg hverken lyd elle bilde, og TVen hadde ikke registrert noe som helst på AV-inngangene. Etter å ha lest litt i PS3-håndboka, fant jeg ut at powerknappen skulle holdes nede noen sek. for at TV skulle identifisere. Gjorde det og fikk straks respons i form av lyd, men ikke bilde. Etter en liten stund dukket det opp dialogrute med beskjed om å kjøre en slags oppdatering. Ble gjennomført, og alt ble helt topp.

Da jeg senere gikk tilbake til TV-sendingene, viste det seg at sendingene var uten lyd. Dvs. det kommer ikke lyd ut av TVen, kun via stereoanlegget som er tilkoblet satelittuneren med phonokabel.

Har prøvd alle tenklige innstillinger, men er fremdeles uten lyd.

Finnes det noen som kan hjelpe en grønnskollingops:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av PCAK
    Hei, er ny her og også ganske grønn på AV generelt. Ser imidlertid det finnes mange kompetente her inne, så jeg håper å få litt hjelp.

Har nettopp kjøpt en Sony KDL40T3500AEP. Kjøpt samtidig PS3 og koblet den til TVen med AV-kabel.

Abonnerer på Canal Digital, og har en gammel "tuner" tilkoblet med vanlig Scart.

Lyd og bilde har fungert bra - både TV og PS3. For å utnytte PS3 bedre ble det anskaffet og tilkoblet HDMI-kabel i dag. I starten fikk jeg hverken lyd elle bilde, og TVen hadde ikke registrert noe som helst på AV-inngangene. Etter å ha lest litt i PS3-håndboka, fant jeg ut at powerknappen skulle holdes nede noen sek. for at TV skulle identifisere. Gjorde det og fikk straks respons i form av lyd, men ikke bilde. Etter en liten stund dukket det opp dialogrute med beskjed om å kjøre en slags oppdatering. Ble gjennomført, og alt ble helt topp.

Da jeg senere gikk tilbake til TV-sendingene, viste det seg at sendingene var uten lyd. Dvs. det kommer ikke lyd ut av TVen, kun via stereoanlegget som er tilkoblet satelittuneren med phonokabel.

Har prøvd alle tenklige innstillinger, men er fremdeles uten lyd.

Finnes det noen som kan hjelpe en grønnskollingops:

Har du evt mulighet til og koble til digital lydkabel ,enten coax eller optisk fiber,alt etter som....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •