Beste LCD for PS3 til litt over 10.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste LCD for PS3 til litt over 10.000?

Hei! Har nå tenkt å kjøpe meg TV til å bruke sammen med PS3 og har tenkt på en prisklasse rundt 10.000,-. Mest sansynligvis litt over.

Og jeg så den testen i TV2 Hjelper deg og at TX-32LXD70F vant der. Men denne er jo så liten! Finnes denne i 37" eller 40"? Har også tenkt litt på TX-37LZD70F, men hva er egentlig forskjellen på disse? Bildekvalitet er ekstremt viktig for meg og selvfølgelig at den er i Full HD!

Tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Bones
    Hei! Har nå tenkt å kjøpe meg TV til å bruke sammen med PS3 og har tenkt på en prisklasse rundt 10.000,-. Mest sansynligvis litt over.

Og jeg så den testen i TV2 Hjelper deg og at TX-32LXD70F vant der. Men denne er jo så liten! Finnes denne i 37" eller 40"? Har også tenkt litt på TX-37LZD70F, men hva er egentlig forskjellen på disse? Bildekvalitet er ekstremt viktig for meg og selvfølgelig at den er i Full HD!

Tips?
    Er i samme situasjon, og jeg vurderer disse tre:
    Toshiba 37X3030DG
    Sony KDL-40W2000
    Sony KDL-40T3500

Regner med at det blir KDL-40T3500. Etter det jeg har lest meg til er det så og si samme TV som 40W2000 (som har fått gode kritikker), men med nyere programvare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme situasjon

Jeg er også i samme situasjon.
    Jeg ser etter en fullHD tv og har sett på følgende:

Toshiba 37" og 42" X3030D
    Sony W2000 (skal man kjøpe denne må man være rask)
    Samsung 40" M86/87

Disse ligger alle på rundt en 12.000, utenom toshiba sin 37, den ligger på 10.000.
    Men hvis Sony 40T3500 er samme som w2000 bare litt nyere og litt bedre er jo denne også aktuell.

Men spm er jo, hvilken er best av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke Pioneer og Panasonic de beste TVene da? En her på jobb som sier at Pioneer er klart best uansett. Men kanskje det er noe forskjell mellom plasma og LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke Pioneer og Panasonic de beste TVene da? En her på jobb som sier at Pioneer er klart best uansett. Men kanskje det er noe forskjell mellom plasma og LCD?
    Joda, Pioneer har kanskje de beste tv'ene, sammen med Panasonic, men de koster jo en del mer. Men man må se på hva man skal bruke tv'en til. Men skal du ha fullHD (noe du nesten bør med tanke på PS3) så blir en pioneer tv veldig dyr for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ja? Hmm, hva med Panasonic da? Den Tven som vant test på TV2 hjelper deg er vistnok veldig bra?

Tenkte også på denne du nevnte selv. Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 ligger jo ganske så billig på komplett.no akkurat nå. Også er egentlig 40" ganske perfekt for meg tror jeg.

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ja? Hmm, hva med Panasonic da? Den Tven som vant test på TV2 hjelper deg er vistnok veldig bra?

Tenkte også på denne du nevnte selv. Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 ligger jo ganske så billig på komplett.no akkurat nå. Også er egentlig 40" ganske perfekt for meg tror jeg.

Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready
    Panasonic'ene er gode, men du må opp i 46" før du får fullHD på plasma, og siden du har PS3 og vil ha best mulig utbytte for deg er nok LCD 40" tingen for deg. W2000 er bra den, søk litt på nettet, og sjekk ut hdtvtest.co.uk. De har testet den.
    Men den dumper de prisene på nå siden den er et år gammel og de har sluttet å lage den for en stund siden, de skal bare bli kvitt de. Men jeg tror jeg kommer til å gå for samsung sin 40"M86/87 (er samme tv bare litt forskjellig utseende) siden den er nyere og har 3 HDMI og ikke 2.

Men søk litt rundt på nettet etter tv'er, google er din venn!

Btw, hvis du vil legge inn litt ekstra har expert en sinnsykt god tv til salgs for 17.000kr, Philips 7772, er en 42" med 5ms responstid, 4 HDMI og innebygger subwoofer, har fått en veldig god presentasjon av denne og jeg ble nærmest forelsket. Den knuste, virkelig knuste sony'en på bilde, ihvertfall på tv. Fikk ikke testet digitale kilder, men der er de vel noenlunde lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har også tidligere sett på Samsung 40"M86/87, men har ikke denne en del etterslep ved avspilling av filmer osv? TV2 hjelper deg rapporterte dette ihvertfall. Og jeg mener det var denne jeg kikket på på Hi-FI centeret også. Og jeg så også etterslep. Akkurat det MÅ jeg unngå for enhver pris! Ellers blir jeg gal av irritasjon! :lol:

Edit: Er Samsung 40"M86/87 tven den samme som Sony Bravia 40" KDL-40W2000? Bare annet utseende? Er litt forvirrende dette med panel osv. Er vel en del TVer som i grunn er den samme TVen, bare annen ramme lissom..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har også tidligere sett på Samsung 40"M86/87, men har ikke denne en del etterslep ved avspilling av filmer osv? TV2 hjelper deg rapporterte dette ihvertfall. Og jeg mener det var denne jeg kikket på på Hi-FI centeret også. Og jeg så også etterslep. Akkurat det MÅ jeg unngå for enhver pris! Ellers blir jeg gal av irritasjon! :lol:

Edit: Er Samsung 40"M86/87 tven den samme som Sony Bravia 40" KDL-40W2000? Bare annet utseende? Er litt forvirrende dette med panel osv. Er vel en del TVer som i grunn er den samme TVen, bare annen ramme lissom..
    Begge disse har responstid på 8ms, så tror de vil være ganske mye det samme. Mens den philips'en jeg så på har bortimot ingen etterslep. Hvis det er så viktig for deg er det bedre å investere litt ekstra penger i en skikkelig tv, så slipper du å irritere deg over den du har, som vil koste minst 12k. Da legger mantil 5 ekstra så er man 100% fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så det er da umulig å få en TV uten etterslep til under 15.000?
    Søkte forresten på Philips 7772 men fant ingen relevante treff? Har den et annet modellnummer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være 7772, men den heter noe mer også, sender med link her:
    Expert.no

Er denne, kan hende den ikke funker, men da er det expert sin side som er dårlig.
    Modellen skal være helt ny, så man finner den ikke mange stedene på nettet nå.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Panasonic'ene er gode, men du må opp i 46" før du får fullHD på plasma, og siden du har PS3 og vil ha best mulig utbytte for deg er nok LCD 40" tingen for deg.
    Sier du det??

Jeg kjøpte for en stund siden en Panasonic 42" full HD plasma for 14k (TH-42PZ70).

De har den blant annet her:

Panasonic 42 plasma TV TH-42PZ70EA - elprice.no

Men let rundt - mener å ha sett den nede på 13k tallet også.

Bruker Xbox360 på den - meget bra bilde - tror ikke PS3 tar seg dårlig ut på den heller etterslep er et "ikke tema".
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror kanskje at 42" blir hakket for stort.. Men hva er sansynligheten for at noen av disse modellene, eller andre like gode modeller faller i pris utover nyåret? Lurer på om jeg skal vente litt skjønner dere med å kjøpe for å se om prisene faller. Så kjedelig å bruke masse penger på noe som om et par måneder har fått halvert pris! :S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror kanskje at 42" blir hakket for stort.. Men hva er sansynligheten for at noen av disse modellene, eller andre like gode modeller faller i pris utover nyåret? Lurer på om jeg skal vente litt skjønner dere med å kjøpe for å se om prisene faller. Så kjedelig å bruke masse penger på noe som om et par måneder har fått halvert pris! :S
    Philips sin vil nok ikke falle i pris med det første, siden den er helt ny. Vet ikke med Panasonic'en. Men den er veldig god den også.

Og beklager, trodde det var 46" for å få full HD på plasma, men tok kanskje feil da...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full HD og 37" tror jeg ikke du klarer å se forskjell på 720p og 1080p uansett.. 50" og om du sitter noen få meter unna, så kanskje du ser bittelitt forskjell.

Det er mange viktigere aspekter enn Full HD, spesiellt på så små skjermer.
    Men når det kommer til lcd så selges det kanskje kun full HD for tiden? Har ikke handlet siden sommeren, og mye skjer fort.

Panasonic faller nok ikke i pris med det første tror jeg pga vanskelig tilgjengelighet.. men det er hva jeg tror

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacManus
    Og beklager, trodde det var 46" for å få full HD på plasma, men tok kanskje feil da...
    Som jeg forstår var det den første 42" full HD plasma som kom, det er jo heller ikke lenge siden.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående det med Full HD eller ikke, ved 37" ser jeg stor forskjell selv. Var innom Hi-Fi kjeden for et par uker tilbake og sammenlignet to TVer på 37" ved siden av hverandre der den ene var vanlige HD-ready og den andre Full HD. Og jeg la godt merke til forskjellen på oppløsning. Den med Full HD hadde mye krispere og skarpere linjer spesielt. Da tenker jeg ikke på kontrast først og fremst. Regner med jeg greier å se hva som er hva egentlig. Jeg tenker lissom sånn at når jeg først skal kjøpe en TV så vil jeg ha det beste jeg kan få tak i til en decent pris. Har jo tenkt å ha den en god stund. Men problemet er å vurdere hvor mye jeg skal betale kontra bildekvalitet. :-o Vanskelig dette her ja!
    Må nok stikke innom en butikk og se selv egentlig. Merker meg disse to modellnumrene ihvertfall så jeg får sjekket. Holder egentlig fingeren på 40W2000 men er litt bekymret for backlight-bleeding eller hva det enn heter. Det som gjør at det skinner hvitt gjennom når rommet er mørkt. For håpe det er en filleting og at jeg ikke legger merke til det.. :???:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Dobbelinfo...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen sier at hun ikke vil vi skal bruke så mye som 12000 på en TV. Kan jo kjøre opp for den prisen! Selv mener jeg at når man først skal kjøpe noe så er det ikke noen vits i å kjøpe noe drit som vi/jeg ikke blir fornøyd med. Spesielt siden jeg selv er utrolig prippen på bildekvalitet.. Og jeg synes 32" er litt lite vil jeg tro. Hva er sjansen for at prisene på en del gode tver faller utover nyåret da? Kommer det ikke nyere modeller etterhvert også?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •