46" flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer SoftChIP sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" flatskjerm

Hei!
    Jeg er på utkikk etter en ca 46" flatskjerm. Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg vil ha plasma eller LCD.

Jeg kommer til å bruke tven til:
    60% tv
    20% film
    20% data/ps3

Jeg har lest en del på forumer for å sette meg bedre inn i hva som passer for meg, men det er noe jeg lurer på.

Det er tydelig at folk er enige om at LCD er bedre til data enn plasma.
    Men er det kun med bruk av vga/dvi eller gjelder dette også ved bruk av hdmi?
    Og en FullHD plasma vs FullHD LCD; Er LCD så mye bedre til data?

Og så er det dette med innbrenning.
    Hvis jeg lar feks WMP gå i bakgrunnen på en av de NYESTE plasma tvene i feks 6 timer. Vil det være et problem? Og det samme med kanallogo(eks NRK)?

Jeg har fallt litt for SONY 46X3500, men jeg har ikke utelukket plasma helt.

Fint hvis noen med litt erfaringer/innsikt kan svare på det jeg lurer på :-D

mvh Torgeir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har DVI på skjermkortet kan du bruke en DVI -> HDMI kabel. Eller HDMI -> HDMI hvis du har en HDMI utgang. De vil begge sende 100% digitalt signal uten tap. Men kun video såvidt jeg forstår, selv for HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoftChIP
    Hei!
    Det er tydelig at folk er enige om at LCD er bedre til data enn plasma.
    Men er det kun med bruk av vga/dvi eller gjelder dette også ved bruk av hdmi?
    Og en FullHD plasma vs FullHD LCD; Er LCD så mye bedre til data?

mvh Torgeir
    Det er et par grunner til at LCD egner seg bedre til data enn plasma:

1) Oppløsning. Plasma har normalt lavere oppløsning enn LCD og FullHD plasma er fortsatt svindyrt. På en 46" til data ville jeg ikke satset på noe lavere oppløsning enn 1920 x 1080. Det er jo kjempefint å kunne sitte i sofaen å surfe på Internet eller kjøre andre programmer på PC'en. På en så stor skjerm kan en jo også ha TV i et vindu på PC'en og gjøre noe annet i et annet vindu samtidig dersom en har høy oppløsning. DVI og HDMI er likeverdige.

2) Innbrenning. Jeg har ikke så mye erfaring med Plasma og innbrenning, men det må være utrolig kjedelig å plutselig oppdage at noe har brent seg fast i en skjerm som koster over 20-30.000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •