PROBLEMER MED BILDET I MØRKE OMRÅDER

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PROBLEMER MED BILDET I MØRKE OMRÅDER

Jeg sliter litt med bildekvaliteten på min Plasma TV når jeg kjører film fra DVD spiller og bildet er mørkt - da har det lett for å komme "grønnskjær" i bildet og/eller personene blir utydelige/utflytende.....Har dette noe å gjøre med dårlig sortnivå på TVèn (jeg har Philips 963 DVD-spiller) og i såfall hvordan kan jeg forbedre dette?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Ja, det kan komme av lavt sortnivå at ting blir litt uklart og vanskelig å se i mørke scener. Grønnskjæret kan være underliggende i enheten, men kan trolig stilles ved å ende RGB styrken på G litt ned... Har imidlertid hørt en del om problemer med grønnskjær på plasmaer fra produsenter som Benq og andre, og Samsung har vel kanskje ikke enda noen revolusjonerende teknologi i sine plasmaer? Iallfall var de plasmaene jeg så fra Samsung på messen på Plaza lite imponerende på både sortnivå, samt 8 bits prosessering, som bidra til "data" lignende overganger, spesielt i mørke scener og steder der fargeovergangene er relativt like, som f.eks. i tåke osv...

MEN, Samsungene er jo for øyeblikket utrolig rimelige! 35.000 for en 42" plasma er jo ingenting å grine for! Imidlertid er jeg nok av den formening at de 10.000 ekstra en må punge ut for en Panasonic PW5 er vel investerte penger...

Du kan for øvrig bedre oppfattet sortnivå ved å øke lyset i rommet. Spesielt effektfullt kan det være å montere lys bak skjermen og lage en "glorie" av lys rundt skjermen. Dette lyset må være rimelig kraftig om det skal ha noen effekt. I tillegg må det selvsagt ikke rettes mot publikum.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Av en eller annen merkelig grunn gikk jeg ut fra at du hadde en Samsung skjerm... Hvilken skjerm har du egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er riktig at jeg har Samsung...den kostet 29.900 - ikke 35.000...Jeg kjører forbindelse mellom DVD (Philips 963A) og TV gjennom komponent og ikke RGB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •