Pioneer PDP-4280XA vs Sony KDL 46W3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-4280XA vs Sony KDL 46W3000

Som dere ser og leser er jeg i tvil om hvilken tv jeg skal gå til innkjøp av.

Prisen på de er etter det jeg kan se mye lik, men hvilken er best?

Den skal i all hovedsak brukes til tv titting, litt film og null pc.

Kort fortalt hvilken har best bilde?

Jeg har Canal Digital(parabol).

Håper og regner med at det finnes noen der ute som kan komme med en en anbefaling her. Antar det blir innkjøp like på nyåret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke skal koble til pc, så ville jeg ha valgt pioneeren.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Sonyen. Jeg synes 42" er for lite.. Jeg har faktisk planer om å bytte ut min 37" med nettopp 46W3000.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke annet enn å anbefale Pioneeren...den har et sortnivå ut av en annen verden..

til tv og film så banker den LCD langt ned i støvlene

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt ovenfor, så har Pioneer et sortnivå av en annen verden. Det gir en utrolig bra dybde i bildene.

Selv har jeg to Pioneer 50" plasma som begge ble valgt over LCD, så det er vel unødvendig i si hvor mine preferanser ligger...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg ville valgt Sonyen. Jeg synes 42" er for lite.. Jeg har faktisk planer om å bytte ut min 37" med nettopp 46W3000.
    Enig med deg her , har nettopp bestilt en Sony 46w3000 og gleder meg til den kommer i hus, kommer aldri til og kjøpe plasma, synes pioneer er alt for dyr,en annen ting en kan ikke sammligne en 42 tommer med en 46 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Så så..

Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg kan ikke annet enn å anbefale Pioneeren...den har et sortnivå ut av en annen verden..

til tv og film så banker den LCD langt ned i støvlene
    Følger du ikke med? De nye toppmodellene til Sony er ikke langt tilbake for Pioneer når det gjelder sortnivå ifølge mange tester i det siste. Den vanlige mann og kvinne i norske hjem ser nok ikke den store forskjellen som enkelte Plasmafans reklamerer for. Jeg skal selv gå for W3000, mer TV for pengene enn en standard oppløst Pioneer, og 46" mot 42" for den nevnte Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg støtter anbefalingene av pioneer.
    fantastisk tv, knuser lcd på alt utenom pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uvitenhet er en uting..

Sitat Opprinnelig postet av sugress
    jeg støtter anbefalingene av pioneer.
    fantastisk tv, knuser lcd på alt utenom pc.
    Synd at noen tror Pioneer knuser alt av LCD. Les litt tester av de nyeste LCD-modellene, hold dere opplyst Med LCD slipper man også høyt strømforbruk, fare for innbrenning (ja, det er nok fortsatt et problem), og noen er uheldige og får en støyende TV, summing fra plasmaer er et problem jeg stadig ser at folk har. Og at sortnivået er litt bedre på plasma enn LCD kan nok måles i tester, men det er ikke så stor forskjell at det er hovedpoenget for å kjøpe en plasma lenger. Var det før, men ikke nå:wink:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var og kikket på 46W3000 hos siba i dag, og det er et svært opplyst butikklokale. til sammenlikning stod en samsung 52" M86 litt lenger bort og jeg var mer imponert over den. begge kjørte Bluray-materiale, men ikke samme film. Sony'en virket mer grøtete og blåskjæret i svartfargen var mye lettere å se, selv om dette altså var i et svært opplyst butikklokale. håper derfor X3x00 serien kan redde mitt inntrykk av LCD. til sammenlikning kikket jeg på både Pioneer LX608D og 508XD hos Hifi Center og de er av en annen verden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke huske at trådstarter spurte om strømforbruk.
    støy kan oppstå hvis du er uheldig og kjøper en plasma av de mindre bra merkene. eller er jævli uheldig med et bra merke.
    lcd kan ikke sammenliknes med plasma på bilder. lcd er konstruert til animert materiale og pc, og suger i lange baner på tv, dvd slik. det er unsasett om det er full hd, hd ready, kontrastforhold og alle specs. lcd er rett og slett ikke bra.

men kjære trådstarter, bruk synet ditt og stol på dine egne meninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor faren for innbrenning på plasma er kan jo diskuteres... På HFC Bergen har de vist filmen "biler " i 2 mnd no, 24timer i døgnet hele veien.. i denne filmen er det svart linje oppe og nede..

etter 2 mnder byttet de dvd, til en fullskjerms dvd, og her var det en ØRLITEN linje oppe og nede.. men den gikk vekk etter 1 times tid med pioneer sitt clean up program..

så 2 mnder må til for å få en ørliten innbrenning...

gå for plasma ! pioneer er overlegen

Har selv bestilt Pioneer PDP-4280XD

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Synd at noen tror Pioneer knuser alt av LCD. Les litt tester av de nyeste LCD-modellene, hold dere opplyst Med LCD slipper man også høyt strømforbruk, fare for innbrenning (ja, det er nok fortsatt et problem), og noen er uheldige og får en støyende TV, summing fra plasmaer er et problem jeg stadig ser at folk har. Og at sortnivået er litt bedre på plasma enn LCD kan nok måles i tester, men det er ikke så stor forskjell at det er hovedpoenget for å kjøpe en plasma lenger. Var det før, men ikke nå:wink:
    Skal man tolke ditt innlegg korrekt, så har plasma en rekke problemer, og de grunnleggende fordelene med plasma over LCD nærmest er utvisket. Det er en relativt stor fordreining av sannheten, og kan i det beste fall kalles synsing basert på et uhyre tynt grunnlag.

Jeg er fristet til å si at det er du må nok opplyses bedre.

Det er stor forskjell om du sammenligner Pioneer Kuro med dagens beste LCD. Sortnivået er det som skaper "3D" og dybde i bildet, og det er også den fargen som øynene er mest følsom for når man ser på en TV i en vanlig stue med dempet belysning (altså ikke i et flombelyst Elkjøp-butikklokale som mange henter sin utstrakte TV-erfaring fra).

Skulle jeg brukt skjermen til utstrakt PC-bruk, så ville jeg gått for LCD. Det skal ikke trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Pioneer vs LCD

Sitat Opprinnelig postet av Geir V
    Som dere ser og leser er jeg i tvil om hvilken tv jeg skal gå til innkjøp av.

Prisen på de er etter det jeg kan se mye lik, men hvilken er best?

Den skal i all hovedsak brukes til tv titting, litt film og null pc.

Kort fortalt hvilken har best bilde?
    Hei Geir V! Jeg trekker tilbake ALT jeg har sagt om de gode sidene ved Sony W3000! Jeg ser at Pioneerfolket mener at den nevnte Pioneer er best, og en person her er fristet til å si at jeg er dårlig opplyst.. (all min kunnskap etter timer med lesing på div. forumer og tester har visst vært forgjeves:roll: ) ..så jeg beklager hvis jeg har vilredet deg!:shock: Vil ikke at jeg skal være årsaken til at du skal gjøre et dårlig kjøp, så gå for Pioneer du! :wink: Lykke til med din nye TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Geir. Som jeg ser vil du bruke tven din til vanlig tv bruk, ikke PC. Da vil
    jeg anbefale deg en plasma fordi kontrast og fargegjengivelse er bedre en lcd pr i dag. Jeg har både prøvd Sony 46X2000 og har nå en 428XD. I butikk så lcden bra ut men hjemme funka det ikke med den belysningen som jeg har, fikk dårlig kontrast. Så da fikk jeg lånt en Pioneer hjem. Og den er der ennå og kommer til å bli her.

Det fins mange gode og dårlige tester på flatskjermer for tiden, mitt tips er bare å dra til noen du kjenner som har lcd eller plasma, se hvilket bilde du liker.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Best

Sitat.
    Hei Geir V! Jeg trekker tilbake ALT jeg har sagt om de gode sidene ved Sony W3000! Jeg ser at Pioneerfolket mener at den nevnte Pioneer er best, og en person her er fristet til å si at jeg er dårlig opplyst.. (all min kunnskap etter timer med lesing på div. forumer og tester har visst vært forgjeves ) ..så jeg beklager hvis jeg har vilredet deg! Vil ikke at jeg skal være årsaken til at du skal gjøre et dårlig kjøp, så gå for Pioneer du! Lykke til med din nye TV!

Mener jeg leser mye om TV selv. Hvor er LCD TV sammenlignet med 8 serien til Pioneer og blitt kalt jevnbyrdig eller bedre. De testene jeg har lest så har 08 serien vunnet med utklassings siffer mot både LCD og Plasma. Har eid 507 og nå 508 og pioneer har gjort ett kvantesprang mellom disse. Bruker 508 som dedikert Kino sjerm. Har tenkt og oppgradere den vanlige stue tv og kjøper sannsynligvis en LCD til det da innbrennings spøkelse desverre ligger i bakhodet.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det må jeg si!

Jeg hadde vell ikke akuratt forventet et fasit svar her, men at det skulle være så delte meninger rundt disse to hadde jeg ikke forventet.

Når det gjelder strømforbruk kan jeg ikke si det bekymrer meg voldsomt, men se over til svenskene. Der har debatten rund strømforbruk tatt helt av.

Det som får meg til å undre er at begge de to opgitt tven har fått terninkast 6 i Hjemmekino. De er riktignok ikke målt opp mot hverandre, men jeg håper og tror at de som utfører disse testene er relativt nøytrale og kan gi oss forbrukere et objektivt syn på sakene.

Hyggelig om noen som har sett disse to mot hverandre kunne gitt en objektiv mening.

Uansett. Takk for alle svar. Ikke det at det har gjort valget noe lettere, men det er alltid hyggelig med en saklig diskusjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vingle Petter....

Hvordan tror dere Panasonic TH-42PZ70EA er mot de to andre nevnte???

Panasonic har jo produsert mye bra tidligere, og nå ser det ut som de har ansatt en ny mann i designavdelingen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Panasonic TH-42PZ70EA er mot de to andre nevnte???

Panasonic har jo produsert mye bra tidligere, og nå ser det ut som de har ansatt en ny mann i designavdelingen.
    Den åpenbare forskjellen på Pioneer 8 serie og PZ70 er sortnivået.
    Pioneeren har enda bedre sort, ellers ikke mye å trekke på noen av skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vell ikke akuratt forventet et fasit svar her, men at det skulle være så delte meninger rundt disse to hadde jeg ikke forventet.

Når det gjelder strømforbruk kan jeg ikke si det bekymrer meg voldsomt, men se over til svenskene. Der har debatten rund strømforbruk tatt helt av.

Det som får meg til å undre er at begge de to opgitt tven har fått terninkast 6 i Hjemmekino. De er riktignok ikke målt opp mot hverandre, men jeg håper og tror at de som utfører disse testene er relativt nøytrale og kan gi oss forbrukere et objektivt syn på sakene.

Hyggelig om noen som har sett disse to mot hverandre kunne gitt en objektiv mening.

Uansett. Takk for alle svar. Ikke det at det har gjort valget noe lettere, men det er alltid hyggelig med en saklig diskusjon.
    Sitter litt på gjerdet og lurer på det samme som du. LCD har aldri helt slått an hos meg. En kompis av meg har 46W2000 fra Sony. Var veldig skuffet over TV bildet. HD film var naturligvis helt latterlig klart og flott å se på, TV helt pyton, selv med Canal Digital.
    Nå før jul kjøpte en annen kompis av meg en Pioneer 4280XA. Jeg har sett på plasma før og likt hva jeg har sett, men gud bedre når jeg så bildet på den TVen så var jeg solgt. En sånn må jeg ha. Viasat med crap Viasat tuner så var bildet perfekt i mine øyner. Den Tven har en utrolig evne til å vise Tvbilder slik det skal vises imho. Ser ingen forskjell på Tv-sending og DVD via HDMI i 576p. Nydelig bilde som er fantastisk behagelig å se på. Eneste jeg kunne tenkt meg å sammenlignet før innkjøp, er Panasonics nye 1080p plasma.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •