Pioneer PDP-4280XA vs Sony KDL 46W3000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Den åpenbare forskjellen på Pioneer 8 serie og PZ70 er sortnivået.
    Pioneeren har enda bedre sort, ellers ikke mye å trekke på noen av skjermene.
    Pioneeren har også mye bedre farger, dvs de er både sterkere og mer naturlig. PZ70 har et slags grønnskjær over bildet i forhold synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med konsoll-spilling

Hei.

Jeg ser at dere anbefaler LCD for PC-bruk, men hva med konsoll-spilling? Hvis det blir en del spilling med konsoll (PS3, Wii eller X-box 360) bør man gå for Sony W3000 eller Kuro-plasmaen til Pioneer?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma med PS3 eller XboX360

Jeg har PS3 og har hatt 360.

Spilte Gears of war i Cooperative (delt skjerm) på min gamle Pioneer Pdp-436 i MANGE timer uten tegn til innbrenning.

Nå har jeg PS3 på både 436 og 428xd og det funker som bare det. Kan trygt anbefales.

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Er plasma bedre enn LCD?

CNET. mener noe annet.

http://reviews.cnet.co.uk/television...02141,1,00.htm

Bare monster Pioneer'en PDP-5000, som ingen har råd til, har samme score som de beste LCD'ene.

Du kan egentlig si at plasma og LCD sliter i hver ende av skalaen. I mørke rom kan LCD virke blass i sortnivå og farger og plasma blir blass i sortnivå og farger i lyse rom.

Ser du egentlig på tv i mørket?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er pioneer 4280XA en ganske ny mod? Hvorfor i huleste har den ikke støtte for minimunskravet for hd som er på 13xx x 7xx. I stedet har den støtte for 1024 x 7xx. Begriper ikke hvorfor de skal spare inn ett par hundrelapper på å ikke få støtte for "ekte" 720p når tv'en koster såpass mye som 20 000 anyway..

Jeg syns også det er verd å legge til at pioneeren er betydelig dyerer enn f.eks. sony w3000 (med tanke på samme str) så at pinoeeren er bedre er jo helt klart! Den vil være bedre på alt utenom til pc-bruk og konsoll spilling.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zedarix: Ja, jeg ser stortsett film og spiller i mørket/dempet belysning. Det går som regel greit å se på vanlig TV i dagslys på 508xden også selvom en LCD sikkert hadde vært bedre her, men jeg prioriterer heller bildet når jeg skal se film og her er det ikke tvil om at 8.gen TVene er bedre enn LCD pr dags dato.

millenium: foreslår at du heller ser på bildet TVen leverer istedet for å henge deg opp i oppløsningen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    zedarix: Ja, jeg ser stortsett film og spiller i mørket/dempet belysning. Det går som regel greit å se på vanlig TV i dagslys på 508xden også selvom en LCD sikkert hadde vært bedre her, men jeg prioriterer heller bildet når jeg skal se film og her er det ikke tvil om at 8.gen TVene er bedre enn LCD pr dags dato.

millenium: foreslår at du heller ser på bildet TVen leverer istedet for å henge deg opp i oppløsningen
    Jeg skjønner bare ikke vitsen med å skifte ut en vanlig tv med en pioneer når man ikke vil få ekte hd.. I realiteten kan man like gjerne kjøpe seg en flat crt tv til halve prisen og i tillegg få flere antall "

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell tror du det er på 1,365 x 768 kontra 1,024 x 768 på en 42" tommer ?

Ellers er disse reviewene ganske bra:

Pioneer PDP4280XD Review – 42” Kuro HD Ready Plasma TV Test (XD har flere instillings muligheter enn XA men bruker ellers samme panelet)

Sony KDL40W3000 Review: 40” Bravia LCD TV Test (1080p)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Jeg skjønner bare ikke vitsen med å skifte ut en vanlig tv med en pioneer når man ikke vil få ekte hd.. I realiteten kan man like gjerne kjøpe seg en flat crt tv til halve prisen og i tillegg få flere antall "
    Vitsen er at du har et utrolig flott bilde å se på og det er det som teller ikke sant?
    Glem spec'er og tester og alt annet, og se på TVen heller selv. Synes du noe annet er bedre så er jo saken klar. Ikke kjøp!

Jeg hører aldri på en selger eller leser tester for å finne ut hvilken stereo som har best lyd. Jeg lytter!
    Samme med Tv. Jeg ser! Så langt har jeg bare innsett at den beste TVen til nå som jeg har sett på, er Pioneer 4280XA. W3000 har jeg ikke sett på, men jeg har sett på Panasonics "Best i test ørten ganger" 32" LCD. Fin TV for all del, og veldig mye bedre enn en del andre LCD TV'er. Jeg vil si at det er en TV jeg helt fint kan se på uten å bli sliten i øynene og kunne levd med, men ikke i nærheten av Pioneers plasma. Jeg vil se på Panasonics 1080p Plasma før jeg bestemmer meg om det er Pioneer det må bli.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pioneer 4280xd støtte for det norske bakkenettet? Noen som tørr å tippe om de vil komme med noen opdaterte/nye modeller som støtter dette?

Takker for lenkene

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, såvidt jeg vet er det bare W3000 og X3000/35000(?) TVene som har innebygd MPEG4 støtte pr. idag.

Tror man også trenger en egen CA modul (modul for kort) for disse TVene dersom man ønsker å ta inn noe annet enn NRK.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Her har du missforstått MYE! Hvis du tror du kan se forskjell på en Pioneer tv eller en med det du kaller ekte hd, så vil jeg kalle deg overnaturlig. M.A.O helt umulig. En annen ting er at det virker som om folk har hengt seg så EKSTREMT opp i spesifikasjoner på en TV. Man kan ikke sammenligne TV'r ut i fra spesifikasjoner!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •