Ny 37" for rundt 10.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 37" for rundt 10.000

Har nå lett meg blind på ny tv, og lest tester i hytt og gevær, så tenkte det var på tide å spørre her hva folket syntes. Vurderer en 32"-37" men har falt sakte mer mot 37" etter å ha sett på størrelsen og den ikke var så stor som jeg fryktet.

Det lå lenge ann til å bli testvinneren Panasonic 32" LCD TV TX-32LXD70F, men har også lurt på Toshiba REGZA 37" LCD TV -37X3030DG en stund nå.

Toshiben kommer jo veldig godt ut i Lyd Og Bilde testen, men hører noen sliter med bevegelser og noe etterslep, som kan skyldes mangelen på 100Hz, som jo Z versjonen har fått, men den blir hakket for dyr for mitt budsjett.

Noen som har noen tips, om disse eller om andre i samme kategori?

Full HD eller HD ready er i hovedsak ikke noe stort problem, så lenge det kan skiltes med et godt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt videre lesing ser jeg kanskje mot Plasma isteden, og Panasonic 37" ser jo veldig bra ut. Forskjellen mellom TH-37PX70E og TH-37PV70E er kun at den ene har digital mpeg2 tuner, og det er per idag ikke noe poeng, men er det noe å satse på i fremtiden? Ser det begynner å komme konverteringsmuligheter, så vil det bli noe bedre bilde å konvertere fra mpeg4 tilmpeg2 i forhold til å bruke den analoge tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er i samme modus som deg selv driver og leiter etter min første flatskjerm, men jeg skal ha 42" siden min sitteavstand er ca 3m.
    Jeg har hatt mailkontakt med stretto.no og de kunne levere 37" altså TH-37px70 omgående. og det til 8900 nok.

Lykke til.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tenk på forskjellen mellom PV/PX, de er i praksis identiske. Gå for den du får tak i til best pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen.. hva tror du om valget å gå for plasma i steden for lcd i denne prisklassen? Det blir jo en billig plasma, mot en middels lcd. Er det et godt valg å gå for PV70'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 37PX70 fra Stretto i går og er strålende fornøyd. Det er en knallbra skjerm! Har prøvd den med xbox og PC så langt.

Det er nok forresten 37PX70EA som kan leveres omgående fra Stretto. PX/PV er uansett ingen forskjell i Norge og EA er bare en betegnelse for hvilke land den opprinnelig er ment for å selges i.

Ifølge både Stretto og Panasonic Norge er det 6-8 ukers leveringstid på 42PX/PV70...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å bestille en nå på Stretto. Følger det med HDMI kabel eller må jeg kjøpe det ved siden av? Hvilken burde jeg isåfall velge, det er jo så mange merker og kvaliteter.. Har nettopp kjøpt en DVD spiller med oppskalering og hdmi, men det fulgte ikk enoe kabel med den ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger ikke med HDMI-kabel med tv'en. Valg av kabel er jeg desverre usikker. Det eneste kan være at DVD-spillern krever HDCP-kabel (kopibeskyttet HDMI), det gjorde ihvertfall xbox'en min for å spille DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet jeg om det er det eller vanlig hdmi? Har en Toshiba SD-370E dvd-spiller, men kan ikke se at det står noe om det..

Tar også veldig gjerne mot noen tips om hdmi kabler.. valget er jo enormt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdmi kabler er det visstnok ikke så stor forskjell på..så lenge de ikke går over 10meter, så vil du ikke merke så mye forskjell på en på biltema og en på en hifi-butikk. jeg har en fra biltema til 149 for 2 meter eller hva det er , funker fjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet desverre ingenting om HDCP, bare at en relativt billig kabel jeg kjøpte hos MPX ikke støttet dette (ifølge Xbox'en da jeg prøvde å spille av en dvd).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •