hvilken 50" plasma? mest for penga

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilken 50" plasma? mest for penga

Er på utkikk etter en 50" plasma. Har lest i mange tråder og tester at fullHD ikke er like lett å skille på denne størrelsen, så det ser jeg på som bortkastede penger i forhold til budsjettets størrelse. Budsjettet er på et sted mellom 16-20k.

Skal brukes til film og tv. Ingen chatting eller web-surfing eller pepperkakebaking.

Blikket faller fort på panasonic. Men hvilken er mest bang-for-the-buck?

Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med SAMSUNG PS50C96HD. Har tittet mye rundt og sett at den ligger rundt 20000,-+++
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    Veldig fornøyd med bilde. Var i en butikk og den sto plassert ved siden av en 50 lcd til litt over 30000,- og jeg så ikke mye forskjell.
    Frakten kom på 599,- totalt 17589,- levert på døra

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg du burde gå for en av plasmamodellene til Panasonic. Bedre bildekvalitet for pengene er det nok ikke lett å finne.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Personlig mener jeg du burde gå for en av plasmamodellene til Panasonic. Bedre bildekvalitet for pengene er det nok ikke lett å finne.
    Stöttes. Skal mye til å slå den bildekvaliteten uten å gå opp i pris.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Sånn jeg også har forstått det også. Var innom en sjappe (lefdal) og la merke til at kvaliteten på panasonicen skilte seg ut blant de ulike merkene.

Men jeg har også lagt merke til at det er et sammensurium av ulike panasonic-modeller. Feks Z, V og X. 720, 720E, EA, A, osv.

Her er det en liste med ulike modeller, men det finnes også noen modeller som ikke selges av butikkene som er med i prisguiden. Jeg er ikke interessert i et eget bord under tv-en, det har jeg fra før¨.

Noen som kan hjelpe med i jungelen av panasonicer?

Edit: Det er ikke noe krav at den må være tilgjengelig for øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsket litt på sammensuriumet av Panasonic modeller. Slik jeg forstår det er PX og PV samme model (HD-Ready), men pv har en innebygget tuner. Denne får man vist ikke brukt i Norge så det har ingen betydning. PZ er Full-HD. 700 serien har flere tilkoblings muligheter en 70 serien. Den har også et annet design med bredere ramme og mer pianolakk, også på bordstativet. Har hørt at PX/PV 700 har en blank stripe nederst, mens 720 er helt svart. Er ikke sikker på dette. I følge Panasonic Norge er alt etter 7-tallet betegnelser som forhandlerne bruker. Hvis du har spørsmål så ring Panasonic Norge. det gjorde jeg og servicen var helt topp. Kjøpte en TH-50PX720E hos Elgiganten i går. Skal prøve å få den ut av esken i dag.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MikeSlicen
    Hva med SAMSUNG PS50C96HD. Har tittet mye rundt og sett at den ligger rundt 20000,-+++
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    Veldig fornøyd med bilde. Var i en butikk og den sto plassert ved siden av en 50 lcd til litt over 30000,- og jeg så ikke mye forskjell.
    Frakten kom på 599,- totalt 17589,- levert på døra
    Denne er dårligere enn Q96/97 og fåes til 15000 på bla annet svinesund. C modellen har dårligere svartnivå enn Q modellene. Den mangler også movie+ som sikkert ikke er noe savn allikevel.

Uansett så tror jeg nok det er panasonic eller samsung som er best i det prisleiet...

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av washburn
    Kjøpte en TH-50PX720E hos Elgiganten i går. Skal prøve å få den ut av esken i dag.
    Støtter definitivt denne - en kompis har den, fantastiske bilder(!) & look på TV'en, til en lav pris.

Hjalp en annen kompis å sette opp en 700 som er grå nederst + ikke "pianolakk" - synes personlig 720'en er mye penere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spør om mest for 50" plasma for pengene og da er vel svaret ganske greit, det er Panasonic. Spørsmålet du må finne ut er om du skal 720P eller 1080P. PV70/PX70/PV700 eller PZ70/PZ700. Best bilde mener de fleste at Pinoeer har, men de som ser på pengene mener at forskjellen i bildekvalitet mellom Panasonic og Pioneer ikke forsvarer prisforskjellen. Blåser man i pengene og vil ha det beste = Pioneer, ellers er det Panasonic som gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp samsungen bare.
    Har selv gjort den feilen, og panasonicen er mye bedre. Samsungen har til dels store problem med støy i bildet... Det er det flere tråder her inne på forumet om.
    Skal du ha en 50" plasma tv til 20000 finnes det bare en bra løsning, panasonic!
    Ta rådet fra en som kjøpte feil, og lær av andre sine feilkjøp :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av washburn
    Har forsket litt på sammensuriumet av Panasonic modeller. Slik jeg forstår det er PX og PV samme model (HD-Ready), men pv har en innebygget tuner. Denne får man vist ikke brukt i Norge så det har ingen betydning. PZ er Full-HD. 700 serien har flere tilkoblings muligheter en 70 serien. Den har også et annet design med bredere ramme og mer pianolakk, også på bordstativet. Har hørt at PX/PV 700 har en blank stripe nederst, mens 720 er helt svart. Er ikke sikker på dette. I følge Panasonic Norge er alt etter 7-tallet betegnelser som forhandlerne bruker. Hvis du har spørsmål så ring Panasonic Norge. det gjorde jeg og servicen var helt topp. Kjøpte en TH-50PX720E hos Elgiganten i går. Skal prøve å få den ut av esken i dag.
    De er i praksis like, men PX har digital tuner som ikke fungerer i Norge, Pv har det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    De er i praksis like, men PX har digital tuner som ikke fungerer i Norge, Pv har det ikke.
    Da står det egentlig mellom PX70 og PV70. Jeg synes 50PX720E var litt i dyreste laget foreløpig. Mulig den hadde vært billigere om amentio tok den inn. Egentlig står det mellom hvem som kommer først på lager. Hadde vært typisk om de kom på likt, like over nyttår ...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre man vil vente i både vinter og votter før man får denne berømte/beryktede Pana'n så kan 50" Samsung Q96 anbefales. Jeg var nettopp med og satte opp en slik hos en nabo og den er etter min mening MER enn akseptabel når det gjelder bildekvalitet. Det er mange på forumet som har klaget på summing fra bl.a. Pana'n og det er et ikke-problem på Samsungen (i alle fall denne :-D ). Når man påstår at det kun er ett alternativ i denne prisklassen så er jeg ikke enig i det. Det finnes faktisk flere enn ett merke som duger ;-)
    Den gjør en grei jobb med analoge signaler på TV (digital dekoder er på vei!) og forer man den med Blu-Ray disker den opp med meget bra bildekvalitet, både når det gjelder skarphet og sortnivå. Når det gjelder design står den heller ikke tilbake for hverken Pioneer eller Panasonic da alle disse er veldig like med sin sorte pianolakk. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vu-caN
    Da står det egentlig mellom PX70 og PV70. Jeg synes 50PX720E var litt i dyreste laget foreløpig. Mulig den hadde vært billigere om amentio tok den inn. Egentlig står det mellom hvem som kommer først på lager. Hadde vært typisk om de kom på likt, like over nyttår ...
    Har nettopp kjøpt denne selv (50PX720E) og er kjempe fornøyd ikke noe summing i det hele tatt, må stå helt inntil TV'n for å høre summing.
    Annbefales på det sterkeste. Fåes på Lefdal.com for 17995,-
    Det er en grei pris. Løp å kjøp :-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Når det gjelder design står den heller ikke tilbake for hverken Pioneer eller Panasonic da alle disse er veldig like med sin sorte pianolakk. :-D
    Synes både samsung og pioneer ligger ett stykke foran panasonic når det gjelder design...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Synes både samsung og pioneer ligger ett stykke foran panasonic når det gjelder design...
    Enig med at samsung-tv-ene er flotte. Men jeg må selv si at jeg ble overrasket over pianolakken til panasonic.

Så konklusjonen blir vel, for meg som med mange andre, at den tv-en som er tilgjengelig til en fornuftig pris i forhold til hva andre webshopper kan levere til, den tv-en vinner.

Samsung 50Q97 var ganske "rimelig" også. Men tviler på om den har den antirefleksjonsflaten som panasonic har. Dog har den sikkert flere ting som veier opp for dette, som jeg ikke har registrert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •