LG 50" Plasma-TV 50PC35..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 50" Plasma-TV 50PC35..

...til 12k hos komplett nå.. Hvordan er denne tv`n kontra andre ledende 50" plasmaskjermer? (Panasonic, Samsung, Pioneer osv osv)

Er jo VELDIG billig da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å søke litt på internett etter denne tv`n.. men finner minimalt.. Det må da være en eneste sjel som har erfaring med denne? hehehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ligger på LG sine tyske sider. Ser ut som den ikke har clearfilter, men heller et "glasfilter" samt at vekten er opp noen kg.

Du kan prøve å ringe LG
    LG Electronics Norway
    Lysaker torg 15, 1366 Lysaker
    67 11 10 90
    Postadresse: Postboks 275, 1326 Lysaker

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne lurer jeg også på... Finner ingen tester av denne noe sted, og ingen av de store el-kjedene i Oslo har den inne slik at man kan få sett på bildet den presterer:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Stavanger
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har bestilt

Har bestilt en slik TV fra Datakjeden. Mottar den sannsynligvis i morgen. Skal da sammenligne den med Panasonicen 42 pv60e(tror jeg er betegnelsen) som jeg allerede har. Skal legge ut kommentarer etter testing.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hva du finner ut om denne modellen. Håper på rask test:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Stavanger
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok TVen i går. Litt av et beist. Men stilig design. Helt sort. Ganske stor sokkel, halvrund i front. Fikk ikke sett mer enn to minutter på det pga. gavepakking og julestress. Skal sette meg i godsofaen i kveld og teste ut bilde i forhold til Lyse-TV, DVD, etc. Første inntrykk var litt kornete bilde, men fabrikk-innstillingene er vel ikke optimale? Så at det var en RS232-inngang på baksiden, det er vel for å oppdatere firmware.

to be continued......

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av salami007
    Mottok TVen i går. Litt av et beist. Men stilig design. Helt sort. Ganske stor sokkel, halvrund i front. Fikk ikke sett mer enn to minutter på det pga. gavepakking og julestress. Skal sette meg i godsofaen i kveld og teste ut bilde i forhold til Lyse-TV, DVD, etc. Første inntrykk var litt kornete bilde, men fabrikk-innstillingene er vel ikke optimale? Så at det var en RS232-inngang på baksiden, det er vel for å oppdatere firmware.

to be continued......
    Et godt tips,kjøpte for en tid tilbake en samsung 50 tommer,og den var grusomt bilde på fra fabrikk. Det må justeres opp og ned både her og der for og få dette så perfekt som mulig.Den største synden er den grusomme innstillingen med nesten full kontrast og grelle sterke farger.Det kan bare bli bedre er min erfaring når tv blir pakket opp.Bruk en kalibreringsdvd via hdmi oppkobling,kablene er også meget viktig.Lønner seg som regel ikke og kjøpe de billigste på markedet.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av salami007

to be continued......
    Har du fått tid til å se mer på den? Jeg er skikkelig spent på resultatet - spesielt sammenlignet med pv60'en din....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du fått sett noen filmer er den verdt prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Stavanger
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To ukers bruk av LGen

Nå har jeg hatt to TVen i to uker. Fikk den levert på Datakjeden på Forus. En nabo hadde heldigvis en VW Caravelle varebil som jeg fikk låne. Esken var STOR og det er forsåvidt TVen også.
    Jeg har koblet TVen til en Hitachi DVD-recorder med HD via HDMI. Denne kan kjøre oppløsninger opptil 1080i.
    Min TV-stue er ganske mørk, har kun ett tak-vindu som kan blendes. Sort-nivået på TVen kunne vært bedre. Det er mulig det blir bedre etter at TVen har vært brukt en stund. Det gjelder også innbrenning. Hvis jeg for eksempel ser på NRK eller TV3 en stund og det er sort kant øverst og nederst, blir logoen hengende etter når en skifter kanal.
    Min sitte-avstand er ca. 4 meter og det passer bra. Når jeg går nærmere ser en at bildet ikke blir så bra, hvilket vel er å forvente. Jeg vil si at bildet på Panasonicen er "varmere" eller mer likt en CRT, sammenlignet med LGen. Men så koster jo en 50" Panasonic 50% eller mer enn LGen.
    Jeg vil anbefale denne TVen.
    Pluss:
    - Veldig gode tilkoblingsmuligheter
    - Pris
    - Sort design og lakk
    - Innstillingsmuligheter
    - Oppløsning(kan kjøre 1080p)
    Minus:
    - Sort-nivå (ikke aktuelt hvis du skal ha TVen en lys stue med f.eks. dagslys)
    - Innbrenning (vil muligens bedre seg etterhvert, men vet vel ekspertene her bedre enn meg)

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Kan du ikke poste litt mer etter du har sjekket litt mer da, veldig slitsomt hvis det blir innbrenning etter 2 timer liksom..

Men vis det bedrer seg etterhvert så blir det nok kjøp på meg også...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå går jeg med tanker om å gå til anskaffelse av tv her også:-) Fint hvis du kan gi en oppdatert status på dine erfaringer med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Stavanger
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

etterbnrenning - modifisering

Beklager sen tilbakemelding. Jeg vil modifisere meg litt i forhold til innbrenning. Det er egentlig ikke noe særlig problem. Opplevde en gang at det var innbrenning, men det var borte dagen etter. Siden det har det ikke vært noe nevneverding problem. Vil derfor anbefale denne TVen på det varmeste til den prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •