Philips pw9309

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips pw9309

Det begynner å bli svært vanskelig å være crt entusiast! Faktisk så er det ikke mange nye apparater man kan få tak. Jeg var en tur på Philips butikken å sjekket ut en pw9309. Er det noen som har eid et slikt apparat som kan si noe om den. Hvordan er bildet på den i forhold til Pw9509 for eksempel...

Ellers er det bare å skrike ut om noen skal selge en LØVE eller noe liggnende!

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Philips 36PW8719 med orginal bord som jeg vurderer å selge.
    http://www.p4c.philips.com/files/3/3...12_pss_eng.pdf

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Har en Philips 36PW8719 med orginal bord som jeg vurderer å selge.
    http://www.p4c.philips.com/files/3/3...12_pss_eng.pdf
    Tv-ene jeg har sett etter er Philips pw9509, Panasonic TX-32PX30, Loewe Aventos, Aconda. I det hele tatt er jeg på jakt etter et bra apparat. Pw9309 har jeg ikke funnet så mye om så jeg vet ikke helt hvordan det står mot de overnevnte. Jeg har sjekket det litt i butikken å det ser slettes ikke så værts ut, men det er lite tilkoblings muligheter og pixel pluss er noe ræl!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en tidligere toppmodell fra Philips: 32" PW8844 (nest siste toppmodell, før flatskjermstyret begynte), om det skulle være interessant. Må egentlig si jeg trives godt med CRT enda, er langt bedre bilde på dem kontra de fleste av dagens flatskjermer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har en tidligere toppmodell fra Philips: 32" PW8844 (nest siste toppmodell, før flatskjermstyret begynte), om det skulle være interessant. Må egentlig si jeg trives godt med CRT enda, er langt bedre bilde på dem kontra de fleste av dagens flatskjermer.
    Det var det jeg også fant ut etter en tid med flatskjerm i hus. Selv har jeg nå en Pw8820 som ikke er så dum, men det er en sinnsyk geometri feil på den så jeg vil ha en annen, og helst noe som er bedre.

Jeg tenkte også litt flexi en periode da Philips har laget en hd-prepared crt som heter PW9551, men jeg får ikke sjekket den siden den er utsolgt på Philips butikken i oslo. Det finnes en del info om den på nett, men dette er mildt sagt variabelt...

Min erfaring er uansett at crt fremdeles leder på sortnivå og gråtone skala. Det kommer riktignok masse nytt på nyåret, men jeg tror det er en stund til det virkelig svinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi går en spennende tid i møte :-D

Er spent på hvordan SED- og laser- og LED tv'ene som kommer på nyåret er. Lasertv skal jo kunne gjengi 90% av solysets fargespekter i tillegg til annet snop, kontra lcd og plasma sine 50%.

Ja foreløpig synes jeg også at både fargerm sortnivå og farger er mer naturlig på en crt skjerm kontra dagens flatskjermer, selv om de kan bla opp med bedre oppløsninger og relatvit bra ytelse, dog til horrible priser.

Hvilken geometrifeil er det det er på skjermen da?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi går en spennende tid i møte :-D

Er spent på hvordan SED- og laser- og LED tv'ene som kommer på nyåret er. Lasertv skal jo kunne gjengi 90% av solysets fargespekter i tillegg til annet snop, kontra lcd og plasma sine 50%.

Ja foreløpig synes jeg også at både fargerm sortnivå og farger er mer naturlig på en crt skjerm kontra dagens flatskjermer, selv om de kan bla opp med bedre oppløsninger og relatvit bra ytelse, dog til horrible priser.

Hvilken geometrifeil er det det er på skjermen da?

SED og Laser blir kult å sjekke ut! Dessverre kan det ta sin tid før SED kommer. Det har selvfølgelig blitt rettsaker og annet lort som sinker den prosessen.

Det kommer nye plasma skjermer på nyåret som også er verd en titt. LG skryter veldig av sin nye serie, men om det er vissvass gjenstår og se.

Geometrien på tv-en er skikkelig krommet på venstre side. Når kamera tilter så bølger bildet så mye at det rett og slett er sjenerende samt at lyktestolper, dørkarmer og søyler får en skikkelig brekk! Den har vært på service, men de mener det ikke kan fikses siden geometrien forskyver seg på høyre side når de prøver å fikse det på venstre.

Kjipt...

Jeg har litt lysst til å kjøpe en PW9551, men den kan kun bestilles på nett og jeg er ikke helt sikker på hvordan den takler hd materiale. Hvis den ikke fikser dette så kan jeg like gjerne kjøpe meg et fett billedrør ute hd kompabilitet...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en tv du skal selge?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •