Alternativer til pv/px70...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snakket med en kompis i el-bransjen som mente at pv/px ikke ville komme til Norge før over nyåret.. Markedet var rett og slett sprengt, og Panasonic klarer ikke å levere...

Jeg lurer derfor på om noen av dere her inne har en annen Plasma i ca samme prisklasse som dere vil anbefalle...

Tenker da i første omgang på LG eller Samsung

Hørt av noen at Samsung PS-42Q96HDX skal være vel så bra som Panasonic pv/px.. Erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Snakket med en kompis i el-bransjen som mente at pv/px ikke ville komme til Norge før over nyåret.. Markedet var rett og slett sprengt, og Panasonic klarer ikke å levere...

Jeg lurer derfor på om noen av dere her inne har en annen Plasma i ca samme prisklasse som dere vil anbefalle...

Hørt av noen at Samsung PS-42Q96HDX skal være vel så bra som Panasonic pv/px.. Erfaringer?

Etter å ha lest endel ser Samsung PS-42Q96HDX definitivt ut som et godt alternativ..
    Derfor melder det seg nye spm...

Min "kontakt" i el-bransjen kan gi meg denne til rundt 13lapper. Ser derimot at f.eks Amentio har denne til rundt 11... Min kontakt mente dette var fordi Amentio solgte EU-modellen, og derfor ville jeg få problemer med evt reklamasjon o.l, da tv`n måtte sendes ut av landet ved evt reparasjon.. Kan noen bekrefte / avkrefte dette...?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om paralell importering. Det er ikke en nødvendighet at den må sendes ut av landet, kommer helt an på hvilket avtaler og verksteder Amentio har/bruker. Det du kan risikere er at enkelte garantier ikke gjelder samt at du ikke får gjort evt krav gjeldene ovenfor samsung nordic. Flere der som irriterer seg over parallel importen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Det er snakk om paralell importering. Det er ikke en nødvendighet at den må sendes ut av landet, kommer helt an på hvilket avtaler og verksteder Amentio har/bruker. Det du kan risikere er at enkelte garantier ikke gjelder samt at du ikke får gjort evt krav gjeldene ovenfor samsung nordic. Flere der som irriterer seg over parallel importen
    i see... vel, da er det kanskje lurere å smelle ca 2K ekstra på bordet da, i tilfellet trøbbel...?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ville vektlagt i ditt tilfelle er hvor mye det vil være verdt å betale ekstra for at det skal være enklere veden eventuell reklamasjon

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting å sei , samsung norge er pålagt å reparere den tv om noe sku skje...
    viss ikkje kontakt forbrukerrådet.. trust me det er ein meget dårlig sak for samsung. eneste dei vinner er masse dårlig publisitet .. og det har dei uansett med deres helt ubrukleglege kvalitet og service nivå..

uansett canon norge prøvde seg på å ikkje reparere ting som ikkje var kjøpt i norge . skrevet eit fyldig innlegg om det av lygren av det her inne..
    konklusjonen var klar. dei hisset på seg forbrukerrådet og det meste.
    tilslutt ble canon lei av all negativ publisitet. og pålagte canon norge med å reparere alt..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er kun pålagt hvis de er tidligere salgsledd, noe de som regel ikke er når tv'en er paralell importert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel hadde ikkje følt meg så kjepphøy i ein rettsak hadde eg vore samsung...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir negativ publisitet, men hvis de ikke er tidligere salgsledd så svarer de faktisk ikke for noe. Er det importert utenom samsung nordic ab så er de heller ikke tidligere ledd. Det er i praksis det samme som å kjøpe en nybil i Tyskland, ta med inn til Norge og forvente at du kan reklamere til Norsk importør når noe går galt. Vi kan ikke forvente at importøren i Norge skal ta kostnaden for noe de ikke har med å gjøre?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det blir negativ publisitet, men hvis de ikke er tidligere salgsledd så svarer de faktisk ikke for noe. Er det importert utenom samsung nordic ab så er de heller ikke tidligere ledd. Det er i praksis det samme som å kjøpe en nybil i Tyskland, ta med inn til Norge og forvente at du kan reklamere til Norsk importør når noe går galt.
    Men om en norsk forhandler tar bilen inn, så blir det det samme som om det var en vanlig norsk bil, det samme gjelder vel for paralellimport når det kommer fra et norsk firma.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

--------------------------------------------------------------------------------

Komplett.no venter inn pv/px 70 den 4 des.
    Komplett.no - Plasma
    Kjøpte selv min PX70 via dem, for noen mnd siden, og er strålende fornøyd.
    Ang. Samsung tror jeg du må regne med en service, for det er de kjent for. Gjennomsnitts tv'er, spør du meg.
    Har selv hatt Samsung plasma for et år siden, to forsøk- to tilbakeleveringer, dårlig sort og panorerings problem.
    De har vel og merke fikset noe av dette på de nyeste skjermene, men de har et stykke å gå for å kunne matche pioneer og Panasonic.
    Bare et tips. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Men om en norsk forhandler tar bilen inn, så blir det det samme som om det var en vanlig norsk bil, det samme gjelder vel for paralellimport når det kommer fra et norsk firma.
    Du har reklamasjonsrett overnfor firmaet du kjøpte av, men du kan ikke kreve noe av en 3.part som ikke har vært involvert.

Bedrift A kjøper produkter, lagd av produsent C fra grossit B for å selge dette i land W. Grossist B holder til i land X og har gunstige priser for bedrift A. Produsent C har et as i land W som står for markedsføring, salg av produktene til forhandlere, etc.

Du har kjøpt et produkt av bedrift A som har tatt kvelden, dette har tatt kvelden innenfor reklamasjonsretten, kan du da rette ditt krav mot det as'et som ikke har vært involvert med mindre det foreligger en avtale om dette på forhånd?

Edit: nå er vi uannsett OT, vi har fått frem vårt motstridende syn for trådstarter

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir negativ publisitet, men hvis de ikke er tidligere salgsledd så svarer de faktisk ikke for noe. Er det importert utenom samsung nordic ab så er de heller ikke tidligere ledd. Det er i praksis det samme som å kjøpe en nybil i Tyskland, ta med inn til Norge og forvente at du kan reklamere til Norsk importør når noe går galt. Vi kan ikke forvente at importøren i Norge skal ta kostnaden for noe de ikke har med å gjøre?
    vel eg håpet eg sku finne lygren sin innlegg om dette men det var vanskelig. selv med søkefunksjonen..

om eg hadde kjøpt min bil i tyskland så hadde eg fått reparert bilen på reklamasjon i norge jo...

garantien gjelder ikkje i norge men heile europa. samme gjelder brunevarer..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel denne saken er blitt diskutert før og lygren kom med eit langt og fyldig innlegg om angående slike ting..

der man har reklamasjon i hele europa..

kanskje lygren selv klarer å finne sitt eget innlegg..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    vel eg håpet eg sku finne lygren sin innlegg om dette men det var vanskelig. selv med søkefunksjonen..

om eg hadde kjøpt min bil i tyskland så hadde eg fått reparert bilen på reklamasjon i norge jo...

garantien gjelder ikkje i norge men heile europa. samme gjelder brunevarer..

Hvis man har en europa garanti ja, her er det snakk om å gjøre kravet gjeldende ovenfor tidligere yrkessalgsledd i forhold til reklamasjon ovenfor en 3.part som ikke er involvert. En eventuell garanti er noe som er opp til produsentene

Tråden er forsåvidt ikke så vanskelig å finne
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...rkstedene.html

Fremdeles ikke kommet noe svar på hvilke EU direktiver dette skulle bryte mot.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til tema:
    Vil påstå at samsungen ikke er et like godt kjøp.. Les trådene om Q97\Q96 serien her inne. Har selv denne tven og vil påstå at det lønner sge å vente på panasonicen. Det har vært mye problem med forstyrrelser i bildet på samsungen.. PÅ tven min ble det et veldig kornete og dårlig bilde uansett hvilken dvd spiller jeg brukte. (selv med denon ble bildet DÅRLIG!)
    Lær av andres tabber og vent til panasonic har tver igjen. Se for øvrig test av en del plasmatver i lyd og bilde nr 09\2007. Der får samsungen bank av panasonicen pga av disse bildeforstyrrelsene....

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, Magnesmurf!
    Det er vel også en grunn til at Panasonic ikke klarer å levere i takt med etterspørselen,.. igjen.
    Det er en knallgod skjerm, for oss dødelige, vel og merke, som bare kan anbefales på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig har man garanti på paralellimporterte modeller også, men det er ikke importør/leverandør av merket i Norge som sitter på ansvaret.

dermed må enten selger av tv dekke rep.kostnader (noe de fleste internett utsalgssteder ikke velger å gjøre, de har for lav margin til å kunne ta seg råd til dette) i Norge. Tv sendes til godkjent verksted her til lands.

om ikke selger velger å dekke garantikostnadene (dvs. det som i forbrukerkjøpsloven omtales som uforholdsmessig høye kostnader for selger (der finnes det ikke noen definisjon ennå)) må tv sendes til reparasjon i landet der den er importert til i utgangspunktet for at denne importøren skal dekke rep kost.

en annen ting er at i landet tv er imortert til like gjerne kan være utenfor EU, som har andre garanti/reklamasjons regler.

Kan ellers nevne at i mange Eu-modeller er det ikke med norsk/nordisk bruksanvisning og ikke norsk meny i tv.

HUSK! Garanti = en gavepakke leverandøren gir deg (noe de overhodet ikke må)
    Reklamasjon er lovpålagt i Norge

Det er to helt forskjellige ting

Akkurat når det gjelder px70(pv70) kontra q96 er de i det hele og store veldig like på HD signaler

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Tilbake til tema:
    Vil påstå at samsungen ikke er et like godt kjøp.. Les trådene om Q97\Q96 serien her inne. Har selv denne tven og vil påstå at det lønner sge å vente på panasonicen. Det har vært mye problem med forstyrrelser i bildet på samsungen.. PÅ tven min ble det et veldig kornete og dårlig bilde uansett hvilken dvd spiller jeg brukte. (selv med denon ble bildet DÅRLIG!)
    Lær av andres tabber og vent til panasonic har tver igjen. Se for øvrig test av en del plasmatver i lyd og bilde nr 09\2007. Der får samsungen bank av panasonicen pga av disse bildeforstyrrelsene....
    At Samsungen får bank er vel litt å ta i, men det er sant at den sliter med "støy" i form av dithering, men det gjør strengt tatt panasonic også, bare ikke like mye. Dette er en ulempe med plasma generelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •