hva slags kabel gir best bilde?! komponent som ikke fungerer..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question hva slags kabel gir best bilde?! komponent som ikke fungerer..?

Har skaffet meg en LG42LC41. Har koblet min PS2 (ja, PS2) til TV'en med en slik komponent kabel, men når jeg velger "Component" fra "Input" på TV'en (eller fjernkontrollen), får jeg ikke noe bilde eller lyd. Alt av kabler er koblet til riktig både på TV'en og PS2. PS2 fungerer som den skal, men ingen bilde+lyd fra TV'en... Hva kan være galt? Har ikke innstilt noe enda, må dette gjøresførst, eller? Er en vanlig PS2, vel og merke. Ikke PStwo slim! Og det står at kabelen skal fungere på både PS2 og PS3.

Et annet 'problem' er at jeg har, med S-Video kabel, koblet DVD-opptakeren min til S-Video porten på siden av TV'en (med rød, gul og hvit port under den), men jeg vet ikke hvilken 'Input' jeg skal bruke for å få frem bildet på den. Har prøvd alle forskjellige inputs, men ingen gir noe bilde. Hvordan får jeg bildet frem her da..?

Lurer også på hva slags kobling er optimalt å bruke for å få best mulig bilde når jeg skal overføre PC -> TV... Nå er det slik at TV'en min har ikke DVI-inngang, men den har HDMI samt VGA-inngang (står RGB (PC) på porten)... men jeg finner hverken HDMI-inngang eller DVI-port bakpå PC'en... Da er det vel ikke stort bedre enn VGA-tilkobling som passer meg, sant?

Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dersom du ikke har DVI eller HDMI må du nok benytte VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit. Men hvordan fungerer det med S-Video fra PC -> TV? Fungerer det bra, eller?

Har fremdeles ikke funnet ut hva slags kanal som skal brukes til S-Video...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    Greit. Men hvordan fungerer det med S-Video fra PC -> TV? Fungerer det bra, eller?

Har fremdeles ikke funnet ut hva slags kanal som skal brukes til S-Video...
    Bruk VGA, det blir veldig bra og er mye bedre enn S-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    Har skaffet meg en LG42LC41. Har koblet min PS2 (ja, PS2) til TV'en med en slik komponent kabel, men når jeg velger "Component" fra "Input" på TV'en (eller fjernkontrollen), får jeg ikke noe bilde eller lyd. Alt av kabler er koblet til riktig både på TV'en og PS2. PS2 fungerer som den skal, men ingen bilde+lyd fra TV'en... Hva kan være galt? Har ikke innstilt noe enda, må dette gjøresførst, eller? Er en vanlig PS2, vel og merke. Ikke PStwo slim! Og det står at kabelen skal fungere på både PS2 og PS3.

Et annet 'problem' er at jeg har, med S-Video kabel, koblet DVD-opptakeren min til S-Video porten på siden av TV'en (med rød, gul og hvit port under den), men jeg vet ikke hvilken 'Input' jeg skal bruke for å få frem bildet på den. Har prøvd alle forskjellige inputs, men ingen gir noe bilde. Hvordan får jeg bildet frem her da..?

Lurer også på hva slags kobling er optimalt å bruke for å få best mulig bilde når jeg skal overføre PC -> TV... Nå er det slik at TV'en min har ikke DVI-inngang, men den har HDMI samt VGA-inngang (står RGB (PC) på porten)... men jeg finner hverken HDMI-inngang eller DVI-port bakpå PC'en... Da er det vel ikke stort bedre enn VGA-tilkobling som passer meg, sant?

Noen som vet?

Hei....prøv å gå inn på innstillingene på PS2'en...den må stå på RGB, men lyd skulle det ha vært.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Hei....prøv å gå inn på innstillingene på PS2'en...den må stå på RGB, men lyd skulle det ha vært.
    Jeg fikk faktisk hjelp før du postet dette, men det var akkurat dette som jeg ikke visste at man skulle gjøre for å få frem bilde og lyd! HERLIG! Grunnen til at lyden ikke kom, var fordi at jeg tydeligvis måtte "presse" komponent-kabelen inn til PS2 mer enn jeg er vant til med RGB, så straks jeg gjorde det, var det lyd! Og når jeg fikset på innstillingene i PS2'ern, så kom bildet også frem! Yesss!

Har forresten prestert å overse en DVI-I-inngang (dual link connector pins) i PC'en min! Betyr dette at jeg nå kan koble en DVI-I/HDMI kabel til LCD-TV'en min for å få best mulig bilde, eller? Bruker VGA-kobling akkurat nå. Spiller det noen rolle om jeg kobler DVI-I PC-kabelen til HDMI-port 1 eller 2 på TV'en? Synes at jeg leste noe om dette en eller annen plass... Kan dette stemme..?

Jeg har forøvrig ikke noe DVI-inngang på TV'en, kun på PC og HDMI-inngang(er) kun på TV'en, ikke PC'en. Da skulle vel DVI-I/HDMI kabel være den beste løsningen fremfor VGA, ja?

EDIT: Har forsøkt å søke etter DVI-I/HDMI kabel, men finner ingenting i nettbutikkene... Finnes det ikke en slik kabel med DVI-I (dual link) i den ene enden og HDMI i den andre enden?

Beklager litt rot og forvirring her... Håper noen forstod hva jeg mente...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja....det skal gå. DVI er jo bedre fordi den er en digital utgang, den kan jo også brukes analogt...men da er det jo det samme som en VGA. Den ene HDMI inngangen på TV'en pleier å være DVI i tillegg, så skulle tro at det vil fungere bra. Jeg merker hvertfall en god del med PC skjerm hvis jeg bruker DVI i stedet for VGA, spesielt på kontrasten. Digital overføring er jo best, hehe. Se på Komplett og den type sider.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •