Finlux 42FLH760, en god Spilltv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finlux 42FLH760, en god Spilltv?

Heisann folkens. Ny på dette forumet, virker som det er mange her inne med mye teknisk kunnskap så tenkte eg kunne slenge inn et innlegg og se om noen snille sjeeler har lyst å svare meg

Tema 1

Har fått tilbud om denne tv til svært gunstig pris gjennom jobben

42" Full HD - Finlux

Den er ikke kommet på lager ennå, men forventes i januar.
    Har ikke hørt om finlux før, men har forstått at de var kjent som et kvalitetselskap før de gikk konkurs. Nå er de i gang igjen med solid økonomisk oppbakking. Eg ser aldri på tv, verken digitale eller analoge sendinger, så dette er ikke med i vurderingen. Eg skal bruke den til å spille xbox 360 og ps3, og se blu-ray + se film fra pc.
    Eg vet at flaskehalsen for en spilltv ofte ligger i response tid og ikke minst input latency. Tven har 6ms responstid, noe som høres bra ut på papiret.
    Eg vet at 360 har en god oppskaleringschip som gjør en god jobb med oppskalere 720p til 1080p,så bildet burde bli bra.
    Noen som har noen peil på om det er verd å vente på denne, eller kan anbefale andre modeller med lav responstid og full hd med 40-42 tommer,
    max 16000kr?

Lurer og litt på Samsung 40" LCD TV - LE40M86BD
    Eller Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W2000

Ser de får blandet krikk som spilltv med 8 ms, og spes sony har fått en del omtale om etterslep i bilde.

Tema2

I tillegg er eg en Retrogamer
    Spiller alle gamle system via emulator og da via min orginale xbox1.
    Vet at denne kan settes til å kjøre 480p og 720p.
    Det vil si at TV må oppskalere til 1080p i motsetning til 360 hvor KONSOLLEN oppskalerer for tv. Derfor viktig at eg får en tv som har liten input latency ved signaler med lavere oppløsning (som ved emulatorer).

Og det, var dett. Hadde blitt veldig glad for innspill da eg egentlig har lyst å få tv i hus til JUL :P

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke noe om denne, men har hatt finlux crt, og det var en kanon tv. så merket er bra. men om denne er det vet jeg som sagt ikke, lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men ser denne TVen koster 5990 hos netonnet. Mine foreldre skal ha ny TV og vurderer noe relativt billig i 40-42". Vet at panasonic PX80 (plasma) er et bra valg, men er redd for innbrenning siden min far ofte lar TVen stå på i timesvis med text TV. Så derfor tenker jeg litt på LCD også.

Noen erfaringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •