Sony KDL-46V3000 vs. 46D3500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-46V3000 vs. 46D3500?

Hei eksperter!

Valget står mellom sony sin v300 eller d3500 modell i 46 tommer. Omtrent samme pris. På Sony : Velkommen : Norge finner jeg en sammenligning der jeg nesten ikke kan finne forskjeller, i hvertfall ikke på noe som har med bildekvalitet å gjøre.

Jeg kan få V3000 for litt over 19' fra www.amiento.no, de har den på lager.
    D 3500 kan jeg få for en tusenlapp mindre fra PAPYRUS / Velkommen til Papyrus AS (de har høyere frakt)

Vet noen av dere hva som er de tekniske forskjellene?
    I det hele tatt: Hva er forskjellen på D V W seriene (har skjønt at X serien er state-of-the art med bravia pro engine etc..)

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe panasonic TH-50 pz 70, men ikke mulig å få den til rimelig pris før jul..

Bruksområde: Film i belyst rom, tv titting, playstation 3 og tilkobling til pc.
    Måkrav: full hd, god støyreduksjon, 1:1 pixelmapping, 1080P/24.
    brukes sammen med Denon avr 3808.
    Sitteavstand: nesten 3 meter (vet det er kort, men vil ikke ha mindre skjerm)

mvh
    Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er sikkert er at W modellene har 10 bits panel og Bravia EX engine fra forrige X modellserie. V modellene har ikke Bravia EX men kun vanlig Bravia engine og D modellene har antagelig det samme.

Så er det spørsmålet om panelene. Noen sier at det sitter samme panel i V serien som i W serien. Men dette er jeg ikke sikker på. Jeg har sett brosjyrer som sier det motsatte altså at V serien har 8 bits panel, og at det brukes en form for dithering teknikk for å kunne fremstille det som et 10 bits panel. Hvilket panel som sitter i D serien vet jeg ikke, men mener at D serien skal være hakket under V serien.

I tillegg har W serien innebygget mottaker for det digitale bakkenettet (mpeg4) slik at det bare skal være å koble antenneledningen i for å digitalt bakkenett. Slik tuner mangler V og D serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svaret ditt, det var nyttig!

Jeg har undersøkt litt på sidene hos sony, det ser ut til at det eren misforståelse på spesifikasjoner på noen britiske testsider, der de tror at V serien har 10 biters panel og bravia EX, mens spesifikasjonene hos sony er tydelige på det motsatte, og de vet vel best...

Det ble en 46v3000....
    Så vil tiden vise om jeg vil angre på at jeg ikke kjøpte en 46w3000 i stedet, visstnok en test rett rundt hjørnet i lyd og bilde med "best", får se når bladet kommer i posten.

men uansett: 46v3000 fikk gode skussmål i siste hjemmekino, spørsmålet er om vanlige folk som meg ser forskjell..?

Noen synspunkter på om jeg vil sitte på 2,70 meters hold og irritere meg over ting ved v3000 som ville vært bra ved w3000 i et middels opplyst rom nesten uten vinduer og med PS3/blu-ray+ SD tv via fiber/parabol og DVD oppskalert via Denon avr 3808?

mvh
    Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •