Lcd tv under 12000 med god flyt i bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcd tv under 12000 med god flyt i bilde?

Hei igjen. Som noen av dere har sett vurderer jeg å benytte meg av angrefristen på en Toshiba Regza 37X3030dg jeg kjøpte av komplett pga av etterslep. Det er ikke uhoverlig mye, men nok til at jeg irriterer meg over det. Når jeg bruker 12 000 forventer jeg at alle områder med en tv er minst på nivå med min gamle Sony triniton crt tv.

Sånn var det altså ikke. Det jeg lurer på om jeg må ha plasma eller om noen lcd tver har bra nok responstid (ikke bare den de oppgir, men faktiske) til at jeg ikke ser forskjell på flyten i et bilde fra crt til min nye tv?

Eller må jeg rett og slett gå for plasma? For øyeblikket frister det mest.

Har sett på disse modellene på komplett som et alternativ:
    Sharp 37" LCD-TV LC37XD1 1920x1080,6000:1,6,ms,Full HD - Pris 10995,-
    LG 37" LCD-TV 37LC55 1366x768, 5000:1, 6ms, HD-ready - Pris 11 995,- (ikke på lager)
    Tatung 42" LCD-TV V42EMGI 1920x1080,1200:1,6.5ms,HDMI,HD-ready ,- pris 11 500,-
    Panasonic 37" Plasma-TV TH-37PV70E pris: 10 000,- Ikke på lager den heller

Noen tanker omkring valg?
    Film opplevelsen er det viktigste for meg, det var jeg ikke helt klar over når jeg kjøpte tven og derfor føler jeg meg litt irritert nå. Skal også spille spill på den via Xbox360 og et spill som Bioshock feks blir litt uklart å se på når jeg beveger meg i sideretning med siktet. Det er ikke mye, men nok til at jeg irriterer meg over det, siden jeg tross alt har gitt mer penger for dette enn jeg noen sinne har gjort for et annet enkeltprodukt (hvis man ser bort fra pcer opp igjennom).

Takk for alle innspill

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk spilt Bioshock via xBox 360 på Panasonic 42PV70 og det var meget morsomt/imponerende.

Hvorfor ikke 42" Panasonic? Den koster omtrent det samme som 37", gjör den ikke? Eller har kanskje prisene steget igjen?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns igrunnen 37 er stort nok og den koster litt mer ja, men er jo minimalt. Dessuten finner jeg ikke noen av dem på lager, ikke lenge siden komplett hadde den men nå er de også gått tom.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller mye Xbox på 37" panasonic plasma. Kan virkelig anbefale denne skjermen til å spille på.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg. Tven skal sendes tilbake.

For all del, det er en god tv, men jeg blir irritert over etterslepet og datafeelingen over skjermen.

Fargene er faktisk veldig fine og det samme ble klarheten i bilde med hdmi overføring fra Xbox 360. Tatt pris og ytelse i betrakning, kan jeg dessverre ikke gi den mer enn 4 i karakter, og det holder ikke for min del når jeg skal ha tven i mange år og sannsynligvis bruke den ganske mye som filmtv og konsolltv.

Nå håper jeg bare at ikke svakhetene med plasmaen irriterer meg ditto som svakhetene med lcd gjør, for da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Kunnskap gir makt heter det, men jeg er nå ikke sikker. Uvitenhet er lykke er et annet ordtak, og hadde jeg ikke hatt så høye krav før jeg fikk tven som en følge av kunnskap, hadde jeg nok følt lykke med denne tven.

Jeg vurderer å kjøpe Panasonic sin nye tv i 42 tommers klassen, den som har z som modellkode og visstnok leverer full hd. Koster riktignok 4000 mer men 4000 på 10 år blir 400 kroner per år eller 1 krone om dagen.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med is i magen gikk jeg fra Toshiba 37X3030DG til Toshiba 37Z3030DG og angrer ikke. X modellen var meget bra på alt, men jeg savnet 1080/24Hz, som X modellen lovte men ikke holdt. På Z3030 er kamerapanoreringer slik at jeg blir nesten sjøsyk av det...meget bra. Ennå litt slep her og der, men det er jeg ganske sikker på skyldes kildemateriale og ikke TV`en. Digitalt produserte DVD`er kan ofte gi hakking (mye søppel ute og går der), selv på en CRT. Og vit at HD sendinger i dag ikke heller har verdens største båndbredde. Personlig tror jeg at hardwaren er OK, men det som kommer inn pr. i dag ikke er godt nok...spesielt fra sattelitt. Så før man bedømmer gjelder det å kjenne til kvaliteten på kildematerialet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Hvor mye mer koster denne da? Er blitt skeptisk til lcd jeg nå men hvis den takler panoreringer så kanskje.

Et anna problem med x3030dg. Med pc får jeg ikke strukket ut bilde og da blir det helt latterlig å bruke den til det og fordelen med lcd i forhold plasma forsvinner jo.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slep er jo ganske vanlig på lcd skjermer. De fleste har mer slep og hakking enn crt. en av de beste jeg har sett på dette er Sony KDL D3000. Den har faktisk ganske fine bevegelser og lite slep, men den er ikke perfekt. Hvis du går etter det beste bildet så er nok plasma det beste valget. Selv har jeg gått tilbake til crt, men på Get digital tv så kommer det mye slep, pixler og dritt uansett. Det er mye dårlige sendinger for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg gjør det. Likevel er jeg smått bekymret for genskinn i tven? Men det er ikke spesielt lyst på rommet jeg sitter i. Solen kommer ikke direkte inn i vinduet på noen tider av døgnet så er vel ikke et problem?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Ja jeg gjør det. Likevel er jeg smått bekymret for genskinn i tven? Men det er ikke spesielt lyst på rommet jeg sitter i. Solen kommer ikke direkte inn i vinduet på noen tider av døgnet så er vel ikke et problem?
    Det der er jo et problem vi har hatt i alle år. Crt har alltid slitt litt med gjenskinn. Matt lcd skjerm gjør etter min mening bildet litt flatt... Sånn sett er det bedre å plasere en plasma i et litt mørkere rom eller rett og slett få noen mørke gardiner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •