Vurderer nytt TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer nytt TV

Jeg har sett litt rundt på TVer, og lurer litt på Sony's Bravia serie, og da X3000/3500 serien. Pr. i dag har jeg er 32" CRT TV, og er veldig fornøyd med det egentlig. Jeg kommer ikke til å kjøpe større enn 40", da jeg har prosjektor som brukes til film. TVen brukes dermed til TV og serier på DVD, samt en film på TV iblant.

Er det noen vits å investere såpass med penger i denne skjermen, eller er forskjellen såpass liten i slike skjernstørrelser, at jeg likegodt kan se på noe billigere? Jeg kommer nok etterhvert til å bruke den til HD over satelitt.

Kan vel også nevne at det kommes til å bruke i opplyst rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ditt bruk ville jeg lagt vekt på hvordan skjermen gjengir farger og kvaliteten på oppskaleringen av SD signaler.

Etter min mening er det her den store forskjellen er på lcd tv'er. Svært mange flatskjermer sliter med å gjengi farger på en naturlig måte. Men ettersom de store produsentene av tv'er begynner å gå bort fra plasma og heller konsentrere seg om lcd, begynner lcd skjermene å ta innpå crt/plasma på dette området.

De skjermene du nevner er bra men dyre i så måte, men Sony's nye 40W3000 bruker Bravia EX fra forrige generasjon X modeller og har 10 bits panel som gjengir farger naturlig. Eller hvis du kan klare deg med 32" har Sony 32D3000 også 10 bits panel til halve prisen av 40W3000.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo ingen erfaring med LCD eller Plasma, men bildemessig, er det lite å hente i forhold til min CRT TV (32" widescreen, 100hz)? Jeg er egentlig litt tvilsom til LCD, men så er det jo det at det frister med noe nytt, samt at den hadde sett bedre ut, og mer praktiskt. Men hvis TV signalene blir rundt samme nivå, så er det kanskje greiere å vente til jeg evt. får HD kanaler, siden jeg ser DVD og HD DVD/Blu-ray på lerretet.

Men til dere som har slike TVer, hvordan fungerer disse i opplyst rom?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •